کاشت مو برای بیماران پسوریازیس

یکی از بیماری های پوستی، پسوریازیس بوده که با تکثیر زیاد سلول های پوستی روی بدن همراه است. اگر این بیماری روی سر رخ دهد، ریزش موی فراوانی را به همراه دارد. به همین منظور قصد داریم در این مقاله به کاشت مو برای بیماران پسوریازیس بپردازیم.

پسوریازیس نوعی بیماری ژنتیکی محسوب شده که با استرس، تنش و اضطراب شدت پیدا می کند. در برخی موارد این بیماری به صورت لکه لکه روی بدن افراد دیده می شود. روی بدن برخی دیگر نیز شایع ترین نوع این بیماری به حساب می آید و به صورت پلاک هایی سفید رنگ با حاشیه ای قرمز ایجاد می شود.

زمانی که این بیماری روی سر افراد پدید می آید، خارش و ریزش فراوانی را به همراه دارد و ممکن است قسمتی از سر یا تمام آن را در بر بگیرد. یکی از روش های جبران این ریزش و طاسی، کاشت مو در افراد پسوریازیس است.

کلینیک های مختلفی در سطح شهر به ارائه خدمات کاشت مو می پردازند. در این میان کلینیک رویان سلامت با بهره مندی از پزشکان ماهر و خبره و همچنین دستگاه های پیشرفته به یکی از معتبرترین مراکز کاشت مو تبدیل شده است.

 

هر آنچه باید از کاشت مو برای بیماران پسوریازیس بدانید

در طول زندگی ممکن است اتفاقات مختلفی منجر به ریزش مو و طاسی شود. برخی از افراد به دلایل ژنتیکی موهای خود را از دست می دهند و در فکر بازیابی زیبایی خود هستند. یکی از علل ژنتیکی که منجر به طاسی می شود، بیماری پسوریازیس است.

کاشت مو پسوریازیس نوعی روش درمانی برای این بیماران محسوب شده که نتایج رضایت بخشی را برای آنها به همراه دارد. اغلب این افراد به دلیل بیماری پوست سر حساسی دارند و ممکن است در اثر تحریک دچار عفونت پوستی شوند. به همین منظور اغلب کاشت موی مصنوعی برای بیماران پسوریازیس به کار می رود.

در این روش تارهای مو با بیشترین شباهت از نظر رنگ و جنس با موهای طبیعی بیمار تولید می شود و در زیر لایه پوست فرد قرار می گیرد. در این روش تراکم مدنظر بیماران به دست آمده و تا حد زیادی ظاهری طبیعی دارد.

در کاشت مو برای بیماران پسوریازیس، تارهای مصنوعی مو به نوعی طراحی شده اند که سبب عفونت و خارش پوست سر نشده و بیمار احساس ناراحتی نمی کند. در این روش بیمار به راحتی به استخر می رود و دوره بهبودی آن ها به سرعت طی می شود. اغلب پس از کاشت مو قادر به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نیز هستید.

 

آیا کاشت مو در بیماران پسوریازیس امکان پذیر است؟

برخی از افراد تصور می کنند کاشت مو، بیماری پسوریازیس را تحریک می کند و منجر به عفونت می شود. اما باید بگوییم در برخی از موارد این روش درمانی جواب می دهد و نقاط طاس سر را پر می کند.

این بیماری به نقاط مختلف پوست منتقل شده و این افراد برای درمان، کاشت مو در پسوریازیس را انتخاب می کنند. طبق تحقیقات به دست آمده، کاشت مو نه تنها این بیماری را گسترش نمی دهد؛ بلکه گاهی باعث درمان آن می شود.

البته کاشت مو برای بیماران پسوریازیس کمی با افراد عادی متفاوت بوده و دوره نقاهت آن کمی طولانی تر است. در واقع این دوره نقاهت به بهبود پوست سر و درمان بیماری پسوریازیس کمک می کند. اغلب پزشکان روشی را برای کاشت مو در بیماران پسوریازیس انتخاب می کنند که نیازی به برش، جراحی و ایجاد شکاف های عمیق برای برداشت و کاشت فولیکول های مو نباشد.

انتخاب روش های کم تهاجمی مانند روش fit و دیگر روش هایی که بر این مبنا هستند، انتخاب مناسبی برای کاشت مو در این بیماران بوده و عوارض کمتری را در پی دارد.

 

 مراحل کاشت مو برای بیماران پسوریازیس

طبق نتایج به دست آمده در کلینیک رویان سلامت کاشت مو در افرادی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند، موفقیت آمیز بوده؛ از این رو دیگر بیماران تشویق به این کاشت و پیوند مو می شوند.

پیش از شروع کاشت مو، باید نمونه ای از پوست سر بیمار برداشته شده و به آزمایشگاه فرستاده شود. در این فرآیند مشخص می شود که آیا علت ریزش مو این بیماری است یا خیر؟!

پس از بررسی نتایج، پزشک کاشت مو را با توجه به بانک موی بیمار و روش انتخابی انجام می دهد. بیمار نیز در دوره های ماهانه برای نمونه برداری مجدد به کلینیک مراجعه می کند. اغلب 6 ماه پس از کاشت مو برای بیماران پسوریازیس، بیمار باید برای بررسی های نهایی پیش پزشک برود. در این آزمایشات فولیکول های کاشته شده را نیز از لحاظ رشد بررسی کرده که متوجه شوند آیا رشد طبیعی خود را آغاز کرده اند یا خیر؟

خوشبختانه اغلب بیماران مبتلا به پسوریازیس پس از کاشت مو، درمان شده و اثرات بیماری کمتر می شود. با این حساب کاشت مو یک راه حل درمانی به شمار می رود و پس از گذشت یک سال بیماران به نتایج دلخواه خود می رسند.

 

روش های کاشت مو در بیماران پسوریازیس

با توجه به اینکه این بیماری پوستی بوده و پوست سر بیمار را درگیر خود کرده است، در انتخاب روش کاشت مو باید بسیار دقت کرد. روش های مختلفی برای کاشت مو وجود داشته که یکی از آن ها روش fut نام دارد. در این روش، قسمتی از پوست سر بیمار برداشته شده و نواحی خالی پیوند زده می شود. اغلب این روش به جراحی و بخیه نیاز دارد و برای این بیماران مناسب نیست.

نوع دیگری از کاشت مو وجود دارد که با نام fit شناخته می شود. در این روش واحد های فولیکولی مو به صورت جداگانه برداشت شده و به سر بیمار پیوند زده می شود. با توجه به عدم جراحی و بخیه در این روش، اغلب برای بیماران پسوریازیس این روش درمانی و ترمیمی بسیار مناسب است.

با پیشرفت دنیای پزشکی دیگر کاشت مو و پسوریازیس عملی نشدنی نبوده و هر فردی با توجه به ویژگی های پوستی و بدنی خود و همچنین طبق نظر پزشک قادر به کاشت مو است. البته این بیماری درمان قطعی نداشته؛ اما کاشت مو قابلیت ترمیم پوست سر را دارد.

توصیه می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر با کلینیک رویان سلامت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از متخصصان باتجربه و ماهر این مرکز به دست آورید.

 

انتخاب کلینیک برای پسوریازیس و کاشت مو در یک نگاه

با توجه به اینکه بیماری پسوریازیس نوعی بیماری پوستی بوده و ممکن است در تمام نقاط سر گسترش یابد، باید پیش از کاشت مو برای بیماران پسوریازیس دقت فراوانی کرد و آزمایشات لازم را انجام داد. برای آنکه از گسترش بیماری و عفونت های احتمالی جلوگیری شود، باید در انتخاب یک کلینیک معتبر و بهداشتی دقت فراوانی کنید.

یکی از کلینیک های برتر در کشور که به ارائه کاشت مو برای بیماران مختلف ازجمله پسوریازیس می پردازد، کلینیک رویان سلامت است. این مرکز درمانی با استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته و همچنین پزشکان حاذق و ماهر به ارائه انواع خدمات پوستی و زیبایی می پردازد.

در این کلینیک تمامی موارد بهداشتی رعایت شده و بیمار احساس خوبی دارد. پیش از کاشت مو نیز پزشک با بیمار جلسه ای را می گذارد و روش کاشت تعیین می شود. پس از انجام آزمایشات و بررسی نتایج کاشت مو در بهترین حالت ممکن و به صورت کاملا طبیعی انجام می شود. با کلینیک رویان سلامت همراه باشید.

 

سوالات متداول

با توجه به آنکه این بیماری امکان دارد در پوست گسترش یابد و درمان قطعی برای آن وجود ندارد، بسیاری از افراد ابهاماتی را در زمینه کاشت و ترمیم موهای خود دارند که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

هزینه کاشت مو در پسوریازیس چقدر است؟

پیش از آنکه پزشک اقدام به کاشت مو کند، ابتدا امکان دارد داروهایی را برای بیمار تجویز کند که کمی پوست سر را التیام بخشد. با توجه به داروهای تجویزی، روش انتخابی، تعداد جلسات لازم برای کاشت مو، تعداد فولیکول های برداشت شده و وسعت محل طاسی هزینه ها متغیر بوده و با توجه به هر بیمار متفاوت است که در جلسه اول مشاوره تعیین می شود.

آیا با کاشت مو بیماری پسوریازیس درمان می شود؟

باید بگوییم که این بیماری در برخی از موارد خود به خود درمان می شود، اما گاهی پیش می آید که پسوریازیس منجر به ریزش مو می شود و چهره افراد را از حالت طبیعی خارج می کند. امروزه پزشکان معتقدند که کاشت مو برای بیماران پسوریازیس راه حل درمانی بوده و تاحدی ممکن است به درمان این بیماری بپردازد.

چه روشی برای کاشت مو در افراد مبتلا به پسوریازیس مناسب است؟

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که برای بیماران مبتلا به مشکلات پوستی باید طبق نظر پزشک انتخاب شود. اغلب روش هایی برای این بیماران انتخاب شده که کم تهاجمی بوده و هیچگونه جراحی و بخیه ای در آن ها وجود نداشته باشد. با این کار از گسترش بیماری جلوگیری شده و بیمار به تراکم درخواستی می رسد.

کاشت مو برای بیماران پسوریازیس عارضه ای دارد؟

یکی از مواردی که باعث ایجاد عارضه در طول درمان و کاشت مو می شود، وجود کوبنر است. این مشکل با ایجاد برش و سوراخ در پوست سر گسترش می یابد و بیماری را تشدید می کند. البته در روش کاشت موی طبیعی به دلیل استفاده از کورتون در جریان کاشت، از عفونت جلوگیری می شود.

اگر در طول دوره بهبودی کاشت مو برای بیماران پسوریازیس، سر بیمار دچار خارش شود، امکان دارد بیمار با خاراندن سر به فولیکول های کاشته شده آسیب برساند و بیماری را تشدید کند. توصیه می شود در صورت بروز مشکل به سرعت به پزشک مراجعه کرده و از عفونت جلوگیری کنید.