کتابفروشی LGBTQ ونکوور در مرکز پرونده حقوقی برجسته، چهلمین سالگرد خود را جشن می گیرد

یک کتابفروشی در ونکوور که مدت‌ها پناهگاه امنی برای جامعه LGBTQ شهر بوده و در دادگاه علیه آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) به راه انداخته است، چهلمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد.

درگ کوئن باتی بنکس روز جمعه در جشنی به مناسبت چهلمین سالگرد فروشگاه کتاب و هنر خواهر کوچک در خیابان دیوی گفت: «تولد ماست، نمی‌توانید آن را از دست بدهید».

بانک می‌گوید این فروشگاه که کتاب‌های شهوانی، آموزشی و خودیاری و همچنین هدایا، لباس‌ها و اسباب‌بازی‌های جنسی می‌فروشد، مدت‌هاست که ستونی در جامعه LGBTQ بوده است.

بنکس گفت: “سلام، 40 سال است که اینجا هستند.” “خدمت به جامعه، فضای امنی برای مردم است تا بیایند و سؤالات خود را بپرسند، در مورد خودشان بیاموزند و اگر احساس می کنید یک یا دو اسباب بازی کوچک به دست آورید.”

بروس اسمیت و جیم دوا در سال 1983 فروشگاه را در محل اصلی خود در خیابان های تورلو و دیوی افتتاح کردند.

این فروشگاه به دلیل کشاندن CBSA به دادگاه توجه ملی را به خود جلب کرد و گفت که آژانس از تحویل موادی که به نظرش زشت می‌داند به فروشگاه جلوگیری می‌کند.

تماشا | Little Sister’s CBSA را به دادگاه می برد:

Little Sister’s CBSA را به دادگاه می برد، 1984

فروشگاهی که به جامعه همجنسگرایان در ونکوور خدمات ارائه می دهد، سرانجام روز خود را در دادگاه سپری کرد.

پس از چندین چالش قانونی، پرونده در سال 2000 به دادگاه عالی کانادا ختم شد، جایی که یک قاضی موافقت کرد که CBSA به طور غیرقابل توجیهی علیه خواهر کوچک تبعیض قائل شده است.

یک وکیل در انجمن آزادی های مدنی BC، که نماینده فروشگاه بود، در سال 2019 به CBC گفت که این پرونده هنوز هم طنین انداز است.

مگان تویدی گفت: “خواهر کوچک واقعاً نشان دهنده مبارزه با سانسور دولتی و همجنس گرا هراسی است.”

دادگاه همچنین ماده‌ای را لغو کرد که اثبات ناپسند نبودن مواد را به عهده واردکنندگان می‌گذاشت. به دلیل این پرونده، اکنون مسئولیت اثبات این موضوع بر عهده مأموران گمرک است.

در یک پست رسانه اجتماعی، اسپنسر چاندرا هربرت MLA ونکوور-وست اند این فروشگاه را به خاطر “مبارزه با سانسور، ایجاد یک پناهگاه امن، فشار دادن مرزها، حمایت از نویسندگان و پدیدآورندگان، و کمک به مردم برای یافتن آزادی برای هر آنچه که می توانند” عنوان کرد.

میدانی در نزدیکی روستای دیوی به نام دیوا نامگذاری شده است که در سال 2014 درگذشت.

دون ویلسون، مالک فعلی Little Sister’s روز جمعه گفت: “این میراثی است که امیدواریم بتوانیم روی آن کار کنیم.”

جشن سالگرد روز شنبه از ساعت 14 تا 18 در Little Sister’s ادامه خواهد داشت