گروه‌های حفاظتی کوتنای برای حفاظت از لاک‌پشت نقاشی‌شده غربی کار می‌کنند

گروه‌های حفاظتی در کوتنای شرقی بریتیش کلمبیا در 30 سال گذشته برای حفاظت از لاک‌پشت‌های نقاشی‌شده غربی کار کرده‌اند و می‌گویند بدون مداخله، این گونه بیشتر لانه‌های خود را در برابر شکارچیان از دست خواهد داد.

لاک پشت رنگ آمیزی غربی از گونه های آبی است، به این معنی که زیستگاه های آن در معرض خطر است. شکار و از دست دادن زیستگاه ناشی از فعالیت های انسانی به طور خاص جمعیت جنوب کشور را برای چندین دهه تحت تاثیر قرار داده است.

طبیعت گرایان کوه راکی، همراه با برنامه جبران ماهی و حیات وحش (FWCP)، در حال تلاش برای حفظ لاک پشت ها و زیستگاه آنها در کرنبروک هستند.

گرگ راس، یکی از اعضای طبیعت گرایان کوه راکی ​​و مهماندار لاک پشت های نقاشی شده غربی در دریاچه الیزابت، نزدیک به یک دهه است که از لانه های آنها مراقبت می کند.

او می‌گوید بدون مداخله، لاک‌پشت‌های نقاشی‌شده غربی 90 درصد از لانه‌های خود را در برابر شکارچیان، عمدتاً اسکنک‌ها، از دست خواهند داد.

راس می‌گوید سال گذشته، تنها شش لانه از نزدیک به 100 لانه در دریاچه الیزابت در کرنبروک به لطف تلاش‌های این گروه در اثر شکار از بین رفت.

راس می گوید آنها امیدوارند این عدد را به صفر برسانند و فکر می کند رویدادهایی مانند روز لاک پشت که در 26 آوریل در دریاچه الیزابت برگزار شد می تواند کمک کند.

روز لاک پشت در سال 2014 توسط FWCP در ارتباط با طبیعت گرایان کوه راکی ​​ایجاد شد. این یک رویداد خانوادگی و رایگان است. روز چهارشنبه بیش از 800 نفر شرکت کردند.

سه لاک پشت نقاشی شده غربی روی زمین می خزند.
لاک‌پشت‌های وسترن در دریاچه الیزابت در کرنبروک، پیش از میلاد در 26 آوریل 2023. (کوری بولاک / اخبار سی بی سی)

دانش آموزان دبستانی و راهنمایی در روز لاک پشت برای تماشای تظاهرات راس و دیگران حضور داشتند. آنها در مورد زیستگاه لاک پشت ها، چرخه زندگی و نحوه نگهداری و کندن لانه ها در بهار یاد گرفتند.

طبیعت گرایان کوه راکی ​​منطقه لانه سازی در دریاچه الیزابت را حفظ و نظارت می کنند. آنها با بیولوژیست های استان BC، با بودجه FWCP کار می کنند.

Angus Glass، هماهنگ کننده ارتباطات FWCP، می گوید که روز لاک پشت به گسترش این خبر کمک می کند.

“روز لاک پشت همه چیز در مورد تشویق بچه های مدرسه محلی به آمدن و عموم مردم است… بنابراین مردم بیشتر از نیازهای زیستگاه خود، چرخه زندگی خود آگاه شوند و واقعاً عشق بیشتری به لاک پشت های نقاشی شده غربی داشته باشند.”

مردی با موهای بلند سفید و سبیل زیر کلاه بیسبال که ژاکتی بژ روی پیراهن چوب بردار قرمز و تی شرت زرد رنگی پوشیده است، با پس زمینه ای جنگلی پشت سرش لبخند می زند.
گرگ راس، همراه با طبیعت‌شناسان کوه راکی، که در روز چهارشنبه، 26 آوریل 2023 در اینجا دیده شد، نزدیک به یک دهه است که از لانه‌های لاک‌پشت‌های نقاشی‌شده غربی مراقبت می‌کند. (کوری بولاک / اخبار سی بی سی)

یک گونه منحصر به فرد

طبق گفته حفاظت از حیات وحش کانادا، لاک‌پشت‌های رنگ‌شده غربی بزرگترین زیرگونه لاک‌پشت‌های رنگ‌شده هستند، با پوسته‌های تیره که طول آن به ۲۵ سانتی‌متر می‌رسد.

پلاسترون یا زیر شکم آنها معمولاً قرمز رنگ با طراحی منحصر به فرد است. راس می گوید هر پلاسترون متفاوت است و آن را به اثر انگشت یک فرد تشبیه می کند.

لاک‌پشت‌ها می‌توانند تا 50 سال زندگی کنند – یعنی اگر در دوران نوزادی زنده بمانند.

مردی که کلاه بیسبالی به تن دارد، کف دست هایش را به هم فشار می دهد در حالی که کودکی به آکواریومی در فضای باز نگاه می کند.
Angus Glass with the Fish and Wildlife Program Compensation، که در اینجا در چهارشنبه، 26 آوریل 2023 دیده می شود، می گوید که روز لاک پشت یک ابزار مهم آموزش عمومی است. (کوری بولاک / اخبار سی بی سی)

لاک پشت ها در اواخر ماه اوت از تخم های خود بیرون می آیند و تا بهار در زیر زمین در لانه های خود مدفون می مانند.

تقریباً در این زمان از سال، جوجه ها در جستجوی آب از لانه خود بیرون می آیند. گاهی اوقات آنها مسافت زیادی را از لانه خود تا آب طی می کنند، اغلب بدون حمایت والدینشان.

راس با کندن لانه ها و قرار دادن فیزیکی لاک پشت ها در لبه آب به این فرآیند کمک می کند.

“ما آنها را به آب نزدیکتر خواهیم کرد زیرا من دوست ندارم آنها را فقط در ساحل رها کنم … شگفت انگیز است که شکارچیانی که خواهند آمد. [for them]،” او گفت.

ایجاد یک پناهگاه امن برای لانه لاک پشت

دریاچه الیزابت در کنار بزرگراه 3/95 در کرانبروک قرار دارد.

راس می‌گوید سال‌ها پیش، لاک‌پشت‌هایی که دریاچه را خانه می‌نامند، لانه‌های خود را در سراسر بزرگراه می‌سازند و باعث وخامت بیشتر جمعیت می‌شوند. بسیاری از لاک پشت ها در نهایت توسط وسایل نقلیه مورد اصابت قرار گرفتند.

خط ساحلی یک دریاچه با قاب کوه های کم ارتفاع در فاصله دور نشان داده شده است.
دریاچه الیزابت در کرنبروک در چهارشنبه، 26 آوریل 2023. ساحل شنی در امتداد سمت چپ دریاچه جایی است که لاک پشت های نقاشی شده غربی تخم می گذارند. (کوری بولاک / اخبار سی بی سی)

حالا، لاک پشت ها مجبور نیستند از جاده شلوغ عبور کنند.

در عوض، طبیعت‌شناسان کوه راکی ​​منطقه‌ای امن در سواحل دریاچه ایجاد کرده‌اند که در آن حصار شده است. این منطقه از شکارچیان جلوگیری می‌کند و همچنین به لانه‌های لاک‌پشت‌ها اجازه می‌دهد تا نزدیک‌تر به آب باشند.

راس گفت: “من برای انجام این کار بسیار مفتخرم.”