یادبود جنگ ژاپن و کانادا 100 سال را نشان می دهد

مراسم روز یادبود در سراسر کانادا ممکن است امسال برای حفظ امنیت مردم در طی همه گیر شدن احساس کمرنگی کرده باشد ، اما روز چهارشنبه سال ویژه ای برای یادبود جنگ ژاپنی کانادا بود.

سنوتاف ، واقع در پارک استنلی ونکوور ، 100 سال از ساخت آن توسط انجمن ژاپنی کانادا در سال 1920 گذشته است. در سناتاف نام سربازان ژاپنی-کانادایی وجود دارد که در جنگ جهانی اول برای کانادا جنگیدند ، بسیاری از آنها در نبردهای Vimy Ridge و Arras Front در سال 1917.

این مراسم به دلیل COVID-19 برای عموم بسته بود اما به صورت آنلاین پخش شد.

برد کوبوتا ، که در این مراسم شرکت کرده بود ، گفت که او سال ها نمی دانسته نام پدربزرگش در میان کسانی است که بر روی سنه حک شده است.

“فقط پس از آن شروع به کشف تمام این داستان های شگفت انگیز کردم – از [him] متولد شدن پسر سامورایی ، از آمدن به این کشور در سن 17 سالگی ، از نبردی که برای جلب احترام و رأی دادن حتی در یک کشور ثبت نام کرد. […] من تقریباً امروز احساس می کنم که نمی دانم آنچه را نمی دانم و بنابراین به جستجو و کشف برخی از داستان های این قهرمانان افتاده ادامه می دهم. “

“[My grandfather] همانطور که بسیاری از مردم آن نسل اشتراک نکردند چیزهای زیادی را تقسیم نکردند. “

در سناتوف نام سربازان کانادایی ژاپنی وجود دارد که در جنگ جهانی اول برای کانادا جنگیدند ، بسیاری از آنها در جنگهای Vimy Ridge و Arras Front در سال 1917 جنگیدند. (CBC)

کتی انروس ، که نام پدربزرگش نیز روی سناوت است ، گفت که برای جنگیدن برای حق رای دادن ژاپنی-کانادایی ، نام نویسی کرد. ژاپنی-کانادایی ها تا سال 1948 حق رای در کانادا را کسب نکردند.

“او می خواست خدمت کند زیرا احساس می کرد که این امر به او کمک می کند تا حق رأی را بدست آورد. او می خواست ارادت خود را به کشور فرزندخواند خود نشان دهد و بنابراین با ثبت نام احساس کرد که این واقعا نشان می دهد کانادا برای او چه معنایی دارد ، که او مایل بود زندگی خود را برای کانادا ، برای کشور تازه پذیرفته شده خود به خطر بیندازد “.

انروس گفت که پدربزرگش نیز در مورد خاطراتش از جنگ جهانی اول “رواقی و بسیار ساکت” بود اما او به خاطر می آورد که مدالهای او را در یک دختر جوان دیده است.

“من فکر می کنم احتمالاً با کمال صداقت او نسبت به درمان در طول جنگ جهانی دوم کاملاً تلخ بود و بنابراین خاطره خوبی نبود. اما من می دانم که او به هر آنچه در ژاپنی ها در اینجا در کانادا انجام داد بسیار افتخار می کرد ، بنابراین هرگز از بین نرفت. “

در سال 1942 ، دولت کانادا 21000 ژاپنی-کانادایی ساکن سال قبل از میلاد را تحت قانون اقدامات جنگ بازداشت و برای بقیه جنگ جهانی دوم آنها را مورد بازداشت قرار داد. خانه ها و مشاغل آنها توسط دولت فروخته شد تا هزینه بازداشت آنها را پرداخت كند. دولت کانادا به دلیل اشتباهاتی که در سال 1988 علیه ژاپنی-کانادایی انجام شد عذرخواهی کرد.

كوبوتا گفت كه پدربزرگش ، حتي در زماني كه در بستري بود ، و حتي زماني كه سن زيادي براي ثبت نام داشت ، اصرار داشت كه مي خواهد از طرف كانادا جنگ كند.

وی گفت: “من فکر می کنم وقتی در قبیله سامورایی متولد می شوی ، وقتی یک سامورایی ارثی هستی ، خود را یک جنگجو می بینی.”

انروس گفت این بنای یادبود که از زمان ساخت 100 سال پیش چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است ، برای پدربزرگش بسیار قابل توجه بود.

وی گفت: “ایستادن در اینجا ، جایی که می دانم او ایستاده است ، برای من سوررئال است و امیدوارم که او امروز به من نگاه می کند و افتخار می کند که ما به جنگ او ادامه می دهیم و داستان او را به اشتراک می گذارم.”