آتش‌سوزی در پارک ملی کوتنای گسترش می‌یابد، اما در جهتی «مطلوب» رشد می‌کند

آتش‌سوزی در پارک ملی کوتنای گسترش می‌یابد، اما در جهتی «مطلوب» رشد می‌کند

پارکس کانادا گفت که فعالیت آتش سوزی غیرقابل کنترل در بریتیش کلمبیا در نزدیکی مرز آلبرتا به 75 هکتار گسترش یافته است، اما در حال حاضر در جهت “مطلوب” در حال حرکت است.

اعتقاد بر این است که صاعقه در اوایل این هفته باعث آتش‌سوزی غیرقابل کنترل در پارک ملی کوتنای جنوبی در منطقه میچل ریج این پارک، تقریباً دو کیلومتری شرق دیدگاه دره کوتنای و هفت کیلومتری شمال تفریحگاه کوهستانی نیپیکا شده است.

چارلی مک‌للان، متخصص آتش‌سوزی و پوشش گیاهی پارک‌های کانادا در لیک لوئیز، یوهو و کوتنای، گفت که از روز شنبه در ساعت 2:30 بعد از ظهر، آتش به 75 هکتار گسترش یافته است.

آتش سوزی غیرقابل کنترل در منطقه میچل ریج پارک ملی کوتنای در بریتیش کلمبیا عصر جمعه مشاهده شد. (دیو ویل/سی بی سی)

وی افزود که آتش در حال گسترش به سمت شمال شرق است و در حالی که آنها انتظار دارند بیشتر رشد کند، به مرز پارک شرقی در میچل ریج رسیده است.

مک‌للان گفت: «نکته خوب این است که جهت رشد آن مطلوب بوده است، و همانطور که به بالای خط الراس می‌رسد، جنبه‌ای از تغییر نوع سوخت را می‌بینیم و این واقعاً رشد را در آنجا کند می‌کند.»

وی افزود که آتش نشان می دهد که چقدر منطقه خشک است و چقدر باران مورد نیاز است. وی افزود: وزش باد می تواند جهت آتش را تغییر دهد.

نگرانی اصلی همچنان این است که چقدر زود شاهد این نوع رفتار آتش سوزی در این مناطق هستیم. مطمئناً غیرطبیعی است، معمولاً تا ماه های جولای و آگوست آتش سوزی با رعد و برق نداریم یا شاهد این نوع رشد آتش نیستیم. ”

نگرانی بیشتر این است که چقدر زود شروع شد و چقدر تابستان در پیش داریم.

نقشه ای از پارک ملی کوتنای که منطقه آتش سوزی میچل ریج را به رنگ نارنجی نشان می دهد.
خدمه در حال واکنش به آتش سوزی در منطقه میچل ریج پارک، تقریباً دو کیلومتری شرق دیدگاه دره کوتنای هستند. (تامین شده توسط پارکس کانادا)

پارکس کانادا در یک پست فیس بوک اعلام کرد که سه هلیکوپتر و 16 آتش نشان در حال کار بر روی کنترل در پارک هستند و در صورت امکان بر روی جناح غربی آتش سوزی تمرکز می کنند.

پارکس کانادا گفت: “انتظار می رود فعالیت آتش سوزی در اواخر امروز به دلیل شرایط گرم و خشک و افزایش احتمال وزش باد افزایش یابد.”

پارکس کانادا گفت که روز دوشنبه دماهای سردتر و بارندگی پیش بینی می شود که به فعالیت های مهار آتش کمک می کند.

این آتش سوزی زمانی رخ می دهد که بحران آتش سوزی آلبرتا ادامه دارد و بازگشت هوای گرم خطر را در جوامع تحت تهدید تشدید می کند.

آتش سوزی های شدید جنگلی در سراسر استان همچنان ادامه دارد و هزاران آلبرتایی را مجبور به ترک خانه های خود کرده و جوامع نزدیک و دور از شعله های آتش را با دود پوشانده است.

بر اساس داشبورد آنلاین آلبرتا وایلدفایر، تا ساعت 3:30 بعد از ظهر روز شنبه، 86 آتش سوزی در داخل مناطق حفاظت شده جنگل آلبرتا شعله ور شده و 25 مورد به عنوان غیرقابل کنترل طبقه بندی شده اند.