فیل نیمونز، نوازنده افسانه ای جاز بریتیش کلمبیا، 100 ساله شد

فیل نیمونز، اسطوره جاز بریتیش کلمبیایی، روز شنبه صدمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد.

کلارینتیست و آهنگساز متولد کاملوپس برنده اولین جایزه جونو برای جاز شد و به تأسیس یک مدرسه جاز پیشگام در تورنتو کمک کرد.

دانیل هرسوگ، هماهنگ کننده آکادمیک برنامه جاز در دانشگاه کاپیلانو در نورث ونکوور، گفت: «بسیاری از نوازندگان جاز فعلی، کاری را که انجام می دهند مدیون فیل هستند.

“فیل در نوع خود بی نظیر است – یک پیشگام واقعی در آموزش جاز، اجرای جاز و آهنگسازی جاز.”

در دهه 1960، نیمونز به همراه اسکار پیترسون و ری براون بزرگان موسیقی جاز، مدرسه پیشرفته موسیقی معاصر تورنتو را تأسیس کردند، یکی از اولین مؤسساتی که آموزش رسمی جاز را ارائه می دهد.

این تنها چند سال به طول انجامید، اما نیمونز چندین دهه به آموزش اردوهای تابستانی جوانان و دانش آموزان دبیرستانی پرداخت.

او از خانه‌اش در تورن‌هیل، اونت به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «این احساس را داشتم که می‌خواستم هر چیزی را که ممکن است یاد گرفته باشم، منتقل کنم. «هر چیزی که بنویسید یا به ذهنتان برسد، حقیقت احساس شماست.

“من نمی توانم احساس کنم که همه کسانی که زندگی من را لمس کرده اند به من کمک کردند تا آنچه هستم باشم… در نگاهی به گذشته، من برکت دارم.”

https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch

فعالیت حرفه ای آهنگساز و نوازنده در ونکوور در دهه 1940 آغاز شد و او گروهی به نام Nimmons ‘N’ Nine را در دهه 1950 تشکیل داد.

او در سال 1977 اولین جایزه جونو را برای موسیقی جاز دریافت کرد. در سال 2002، جایزه معتبر هنرهای نمایشی فرماندار جنرال را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد.

برای یکی از بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی که به یاد می‌آورد در کارگاه‌های آموزشی با Nimmons شرکت کرده است، تأثیر ماندگار بود.

براد ترنر، ترومپت و پیانیست برنده جونو، گفت: «او تنها بخش بزرگی از داستان اصلی من به عنوان یک هنرمند است و تأثیر او تا به امروز در طول زندگی حرفه‌ای من برای من مهم بوده است». “من دوست دارم تولد او و بسیاری دیگر را تبریک بگویم.”

آرشیو دیجیتال8:51مدرسه پیشرفته موسیقی معاصر اسکار پترسون

اسکار پترسون، ری براون و فیل نیمونز در مورد تأسیس مدرسه تورنتو صحبت می کنند.

The Nimmons Tribute، گروهی به رهبری نوه شان Nimmons-Paterson، اخیراً آلبومی از ساخته های Nimmons منتشر کرده است.

نیمونز-پترسون گفت که پدربزرگش همیشه او را تشویق می کرد تا صدای خود را به عنوان آهنگساز توسعه دهد.

او گفت: «او از زمانی که من بچه بودم بزرگتر از زندگی است. او نقش مهمی در ایجاد صحنه جاز کانادا داشت. او مسیر خود را در اینجا ایجاد کرد.

نیمونز در 100 سالگی به سی‌بی‌سی نیوز گفت که بسیاری از همتایان کانادایی‌اش تصمیم گرفتند به ایالات متحده بروند تا حرفه جاز را دنبال کنند. او تصمیم آنها را درک کرد، اما مسیر دشوارتری را انتخاب کرد.

او گفت: «من می‌خواستم در کانادا بمانم و به موسیقی کانادا کمک کنم. «اگر همه بروند، ما کسی را نخواهیم داشت که یک صحنه موسیقی در کانادا بسازد.

“بزرگترین چیز این است که من واقعاً متعجبم که هنوز اینجا هستم و حالم خوب است.”