آتش نشانان وضعیت آب و هوا را تماشا می کنند زیرا دود آتش سوزی همچنان مشکلاتی را در سال قبل از میلاد ایجاد می کند

آتش نشانان وضعیت آب و هوا را تماشا می کنند زیرا دود آتش سوزی همچنان مشکلاتی را در سال قبل از میلاد ایجاد می کند

دستورات تخلیه و هشدارها روز شنبه به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی در سال قبل از میلاد، با پیش‌بینی طوفان رعد و برق برای مناطقی که بیشتر تحت تأثیر آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند، همچنان برقرار است.

بیانیه آب و هوای ویژه و بولتن آسمان دودآلود در مورد دود آتش سوزی – و خطرات بالای سلامتی مرتبط با آن – برای نیمه شرقی استان وجود دارد.

این منطقه رودخانه صلح در شمال شرقی قبل از میلاد را پوشش می دهد، جایی که هر چهار آتش سوزی قابل توجه – آنهایی که تهدیدی برای امنیت عمومی هستند یا به طور خاص قابل مشاهده هستند – خارج از کنترل هستند.

یکی از آنها، آتش سوزی Donnie Creek – که در منطقه ای به وسعت 1182 کیلومتر مربع در جنوب شرقی فورت نلسون سوخت – منجر به دستورات تخلیه جدیدی در روز جمعه در منطقه ای شد که عمدتاً توسط صنعت استفاده می شود.

“امروز [Saturday]شلی استرنز، افسر اطلاعات آتش نشانی، گفت، خدمه و تجهیزات سنگین به کار در انتهای جنوبی آتش ادامه خواهند داد و حفاظت ساختار و ارزیابی دسترسی برای خطوط کنترل را با پشتیبانی منابع هوایی انجام خواهند داد.

فورت نلسون اولین ملت همچنین به دلیل آتش سوزی دریاچه های Klua در نزدیکی جامعه رودخانه پیامبر که در حال حاضر بیش از 182.63 کیلومتر مربع در حال سوختن است، برای منطقه فونتاس هشدار تخلیه صادر کرد. این کشور می گوید که این منطقه شامل یک خانه مسکونی و “مکان های فرهنگی بسیاری” است.

شهرداری منطقه ای راکی ​​شمالی قبلاً به ساکنان حدود 20 کیلومتری آتش سوزی که در مرز شهرداری با منطقه منطقه ای رودخانه صلح قرار دارد دستور داده بود که حوالی ساعت 1:30 بعد از ظهر جمعه به وقت محلی تخلیه شوند.

روز جمعه حوالی ظهر، پارکس کانادا همچنین اعلام کرد که در حال واکنش به آتش سوزی جنگلی است که حدود 40 هکتار یا 0.4 کیلومتر مربع در منطقه میچل ریج در پارک ملی کوتنای جنوبی در حال سوختن است. انتظار می‌رود این آتش سوزی روز شنبه افزایش یابد.

تا صبح شنبه 77 آتش سوزی در سراسر استان شعله ور شد. دستورات تخلیه و هشدارها برای بسیاری از PRRD به قوت خود باقی است.

BC Wildfire Service می گوید که خدمه پیشرفت خوبی داشته اند در مورد آتش سوزی های نزدیک به شهر فورت سنت جان، که در اوایل این هفته در حالت هشدار تخلیه قرار گرفت.

از اول آوریل، بیش از 200 آتش سوزی در سال قبل از میلاد شعله ور شده است، که عمدتاً در مرکز آتش سوزی پرنس جورج، که تقریباً بخش شمال شرقی استان را پوشش می دهد، شعله ور شده است. دولت گفت که از این آتش‌سوزی‌ها، 85 درصد ناشی از انسان بوده و قابل پیشگیری است.

یک آتش نشان آتش سوزی بزرگ Donnie Creek را از یک هواپیمای آتش نشانی در 12 می نگاه می کند. (سرویس آتش سوزی BC)

رعد و برق در پیش بینی

در حالی که بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در طول فصل آتش‌سوزی‌های جنگلی تاکنون به دلیل فعالیت‌های انسانی بوده است، رعد و برق همچنان خطر بزرگی برای آتش‌سوزی جدید در این آخر هفته است.

در فورت سنت جان – نزدیک‌ترین شهر به برخی از بزرگ‌ترین آتش‌سوزی‌های تاکنون، از جمله آتش‌سوزی استودارت کریک و آتش‌سوزی رد کریک – محیط‌زیست کانادا می‌گوید خطر طوفان‌های تندری در بعدازظهر شنبه وجود دارد.

در جنوب کشور، Environment Canada می‌گوید که خطر طوفان رعد و برق در کاملوپس و کلونا در روز شنبه وجود دارد و احتمال بارش تا دوشنبه وجود دارد.

برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های جنگلی ناشی از انسان، آتش‌سوزی گسترده در سطح استان روز پنجشنبه ممنوع شد.

علاوه بر این، همه آتش‌سوزی‌های باز، از جمله آتش‌های کمپ، اکنون در سراسر مرکز آتش‌نشانی پرنس جورج ممنوع است.

سرویس آتش نشانی می گوید که آتش سوزی در سایر نقاط استان باید به ارتفاع و قطر 50 سانتی متر محدود شود و در صورت لزوم آب در دسترس باشد تا شعله ها خاموش شود.