اتهامی علیه Mounties که به طور ناگهانی به طرفدار بی خانمان قبل از میلاد شلیک کرد ، توصیه نمی شود

محققان اعلام كردند كه هيچ اتهامي عليه افسران RCMP كه در اوايل سال جاري يك طرفدار مشهور بي خانماني را در سال قبل از ميلاد به ضرب گلوله كشتند توصيه نمي شود ، نتيجه آن در مورد پرونده ديگري است كه خانواده وي مي گويد بدون استفاده از نيروي كشنده حل شده است.

صبح روز 13 ژانویه پس از فراخواندن پلیس به منزل وی در منطقه لیتون ، جنوب غربی کاملوپس ، باری شانتز به ضرب گلوله کشته شد.

بعد از ظهر که شانتز با حمل اسلحه از خانه بیرون آمد ، مأموران تیراندازی کردند.

خواهر كوچكتر شانتز ، مریلین فاركوار ، گفت كه این پرونده نقایصی را در راه حل پلیس برای برخوردهای بین افسران و افرادی كه دچار بحران بهداشت روانی هستند برجسته می كند.

فارکوار ، که برای دفاع از برادرش و تغییر سیاست در این هفته با اتومبیل خود را به سال قبل از میلاد رساند ، گفت: “ما می خواهیم آنها را به چالش بکشیم … چیزهای زیادی وجود دارد که دوست دارم تغییر کنم.” “من می خواهم ببینم که مردم روی میز می آیند … و می فهمند که چگونه می توانیم جلو برویم.

“آیا نمی توانیم توافق کنیم که کشتن کسی کاری نیست که باید انجام دهیم؟”

مریلین فارکوهر در 19 اکتبر سال 2020 در Abbotsford ، BC ، تصویر شده است. (تینا لوگرین / CBC)

شانتز در سالهای قبل از مرگ در سراسر استان به دلیل جنگیدن با شهر ابوتسفورد برای حق اردو زدن شبانه مردم در پارک شهر شناخته شده بود ، پیروزی در یک دادگاه برجسته در سال 2015 این یک الگوی قانونی برای افرادی است که در سراسر سال قبل از میلاد بی خانمان هستند

فارقوار گفت که با سلامت روان و اختلال استرس پس از سانحه دست و پنجه نرم می کند.

وی گفت: “او در ماه سپتامبر در خانه من بود و نگرانی های خود را با من در میان گذاشت. من می دانستم که او در تلاش است. من نمی فهمیدم تا چه حدی. وقتی او در خانه من بود ، گفت که معجزه خود را می خواهد.” روز دوشنبه در Abbotsford.

پلیس در تاریخ 13 ژانویه تماس گرفت

طبق گزارش سازمان بین المللی اطلاعات ، پلیس صبح روز مرگ وی به خانه شانتز در لیتون رفت. تماس گیرنده گفت شانتز “هرگز روح را آزرده نکرده است” ، اما به وضوح در بحران بود.

در زمان ورود پلیس پس از ساعت 8 صبح به وقت PT ، دو شاهد ، که هر دو از نزدیکان شانتز بودند ، در زیرزمین خانه حبس شدند. طبق گزارش IIO ، شانتز به سمت مأموران پاسخ شلیك كرد اما از دست داد.

بعد از اینکه شاهدان در زیرزمین توانستند خانه را ترک کنند ، شانتز دو ساعت بعد خودش با 911 تماس گرفت.

وی به اپراتور گفت كه قصد دارد در ساعت 2:06 بعد از ظهر از درب ورودی خارج شود و می خواست پلیس شش بار به او شلیك كند.

باری شانتز به خاطر فعالیتهای تبلیغی خود برای افراد بی خانمان در سراسر استان شناخته شده بود. (اخبار CBC)

مذاکره کنندگان بحران و یک شاهد دیگر سعی کردند با شانتز خارج از برنامه صحبت کنند ، اما او درست بعد از ساعت 2:05 بعد از ظهر تیرباران شد.

“هیچ چیزی برای پیشنهاد آن وجود نداشت [Shantz] تسلیم شدن بود لازم نبود منتظر بمانید تا زمانی که او اسلحه را به سمت شخصی نشانه گرفت یا ماشه را بکشد – انجام این کار فقط برای لحظاتی طول می کشید. “

“در آن شرایط … غیر منطقی نبود [the two officers] تصمیم بگیرند که استفاده کشنده از زور لازم و متناسب با خطر است. “

روز سه شنبه ، ران مک دونالد ، مدیر ارشد غیرنظامی سازمان IIO ، به خبرنگاران گفت که پلیس موظف است اطمینان حاصل کند که “یک فرد مسلح و ناپایدار روانی” قادر به فرار از خانه در جامعه نیست.

فارقهر شکایتی را درمورد پرونده برادرش به کمیسیون شکایات بررسی مدنی (CRCC) ارائه کرده است. کمیسیون او را مجدداً به RCMP ارجاع داد ، که گفت تحقیقات خود را تا زمان انجام کار IIO در حال تعلیق است.

وی گفت: “CRCC ، از نظر من ، آنجاست كه می توان تغییراتی را در پروتكل و روش انجام داد.”

“اولین چیز این است که ، آیا ما باید منجر به کشته شدن کسی شود و آیا گزینه های دیگری وجود دارد که هنگام پریدن به آن یکی خسته نشده باشید؟ من می توانم مکان هایی را که از قلم افتاده و از دست رفته اند ، ببینم.”

روز سه شنبه ، در یک ایمیل ، گروهبان RCMP Staff. ژانله شوهيت تأييد كرد كه شكايت در حال بررسي است و نتايج به طور خصوصي در اختيار شاكي قرار مي گيرد.

شویهت گفت: “ما به طور کامل در تحقیقات IIO قبل از میلاد شرکت کردیم و به نتیجه تحقیق و نتیجه احترام می گذاریم.”

شانتز بزرگترین فرزند از بین سه کودک بود و در سن 17 سالگی خانه خود را در انتاریو ترک کرد و در ساحل غربی مستقر شد. او پسری را پشت سر گذاشت که به گفته فرقار ، دو روز از مرگ پدرش مطلع نبود.

فرقار گفت: “باری سهم قابل توجهی در جامعه داشت … او مدافع افراد حاشیه نشین بود و در اینجا من هستم ، و حالا باید مدافع برادرم باشم.”

از کجا می توانید کمک بگیرید:

سرویس پیشگیری از خودکشی کانادا: 1-833-456-4566 (تلفن) | 45645 (متن) | crisisservicescanada.ca (چت)

در کبک (فرانسوی): Association québécoise de پیشگیری از خودکشی: 1-866-APPELLE (1-866-277-3553)

تلفن راهنمای کودکان: 1-800-668-6868 (تلفن) ، مشاوره چت زنده در www.kidshelpphone.ca

انجمن کانادایی پیشگیری از خودکشی: یک مرکز بحران 24 ساعته پیدا کنید


انجمن پیشگیری از خودكشی كانادا می گوید ، اگر نگران كسی هستید كه می دانید ممكن است در معرض خطر خودكشی باشد ، باید در این باره با او صحبت كنید. علائم هشدار دهنده می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افکار خودکشی
  • سوء مصرف مواد.
  • بی هدف بودن
  • اضطراب
  • احساس گیر افتادن
  • ناامیدی و درماندگی.
  • برداشت از حساب.
  • عصبانیت
  • بی پروایی
  • تغییرات خلق و خوی.