انتخابات دو جانبه در ونکوور و ویکتوریا بزرگ برای 24 ژوئن برگزار شد

دیوید ابی، نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا، انتخابات پیش‌فرض را برای دو محل خالی که به دلیل استعفای نخست‌وزیر دموکرات جدید و وزیر سابق کابینه باز مانده بودند، فراخوانده است.

رای دهندگان در ویکتوریای بزرگ سوار بر لنگفورد-جوان دو فوکا و در ونکوور-مونت پلیزانت روز شنبه، 24 ژوئن رای خود را به صندوق خواهند انداخت.

سواری لنگفورد از سال 2005 قبل از بازنشستگی جان هورگان، نخست وزیر سابق این کشور، تا حدودی به دلیل نگرانی های سلامتی پس از تشخیص سرطان برای بار دوم، برگزار شد.

ملانی مارک، وزیر سابق کابینه NDP، نماینده Vancouver-Mount Pleasant، که شامل بخشی از محله Downtown Eastside شهر است، بود.

مارک، وزیر آموزش پیشرفته و گردشگری سابق و اولین زن ملل اول که به مجلس قانونگذاری بریتیش کلمبیا انتخاب شد، از سال 2016 نماینده ونکوور مانت پلیزنت بود. او به دلیل آنچه که به گفته خودش محیطی سمی و نژادپرستانه بود، تا حدی از سمت خود استعفا داد.

NDP، BC United و BC Greens قبلاً نامزدهایی را برای شرکت در هر مسابقه معرفی کرده اند.

راوی پارمار، متولی هیئت مدیره مدرسه، قرار است برای نیو دموکرات ها در لنگفورد سواری نامزد شود، در حالی که النا لاوسون، مدافع اوتیسم والدین، بنر بی سی یونایتد را حمل خواهد کرد و کامیل کوری، مدافع سلامت، برای سبزها رقابت خواهد کرد.

جوآن فیلیپ، رهبر بومی در ونکوور-ماونت پلیزنت، برای حزب NDP، تاجر محلی جکی لی برای بی سی یونایتد، و وندی هایکو، کارشناس مدیریت اضطراری برای سبزها، نامزد خواهند شد.

ایبی روز جمعه گفت که او می‌خواهد دو نماینده جدید مجلس نمایندگان قبل از شروع مجدد نشست مجلس در اوایل اکتبر انتخاب شوند.

با این حال، نخست وزیر احتمال برگزاری کمپین اواخر تابستان را رد کرد و گفت که رای دهندگان معمولاً به دنبال استراحت و گذراندن وقت با خانواده خود در اواخر جولای و آگوست هستند.

در حال حاضر، NDP دارای 55 کرسی در مجلس 87 کرسی است. بی سی یونایتد 27 کرسی دارد، حزب سبز بی سی دارای دو کرسی است و یک MLA مستقل وجود دارد.

قرار است رای گیری پیش از 16 تا 21 ژوئن برگزار شود و روز 24 ژوئن آخرین روزی است که رای دهندگان می توانند رای خود را به صندوق بیندازند.