بهداشت ساحلی ونکوور به سیستم جدید هشدار متنی اوردوز برای داروهای بد بازگشت

بهداشت ساحلی ونکوور (VCH) به سایر مقامات بهداشتی در استان می‌پیوندد تا سیستم هشدار متنی استانی را در مورد داروهای سمی هشدار دهد.

ونکوور سیستم خود را به نام رادار در سال 2017 راه اندازی کرد، در حالی که یک سیستم هشدار سلامتی و داروی سمی که توسط مرکز کنترل بیماری BC توسعه یافته بود، توسط سایر مناطق بهداشتی در سال گذشته پذیرفته شده است.

کسانی که می خواهند هشدارها را دریافت کنند باید کلمه “join” را به شماره 253787 پیامک کنند و VCH در بیانیه ای می گوید هرکسی که پیام های رادار را دریافت کند به طور خودکار به هشدار سراسری برای داروهای سمی اضافه می شود.

جنیفر وایت‌ساید، وزیر بهداشت روان و اعتیاد، می‌گوید به‌روزرسانی سیستم هشدار سلامتی و داروهای سمی، آگاهی و ایمن ماندن در جوامع خود را برای افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند آسان‌تر می‌کند.

ونکوور ساحلی می‌گوید از زمانی که برای اولین بار برنامه رادار را راه‌اندازی کرد، به‌طور متوسط ​​ماهانه 4 هشدار درباره مواد مرتبط با مصرف بیش از حد داروی سمی هشدار داده شده است.

دولت بریتیش کلمبیا در سال 2016 وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام کرد زیرا اوردوز شروع به افزایش کرد و از آن زمان تاکنون تقریباً 12000 نفر جان خود را از دست داده اند.

در ماه آوریل، 206 بریتانیایی کلمبیایی مشکوک به مرگ ناشی از مواد مخدر سمی هستند که مجموع تلفات را در چهار ماه اول سال 2023 به 814 نفر رساند.

گزارش ماه آوریل می گوید که فنتانیل تقریباً در هشت مورد از هر 10 مرگ، تقریباً همیشه همراه با مواد دیگر وجود دارد. همچنین گفته شده است که افزایش بنزودیازپین ها – داروهای ضد افسردگی – در مواد غیرقانونی شناسایی شده است.