در اواسط اولین دوره کامل کلاس های آنلاین ، دانشجویان دانشگاه در حال سوختن هستند

هنگامی که جیکوب فراینکل دانشگاه سایمون فریزر را برای تحصیل در رشته اقتصاد انتخاب کرد ، او خود را در حال حرکت در سراسر کشور به مترو ونکوور برای کشف مکان های جدید و یافتن دوستان جدید به تصویر کشید.

در عوض ، فراینکل بیشتر روز خود را در خانه اش در مونترال مقابل کامپیوتر در اتاق خواب خود می گذراند.

فراینکل گفت: “شما هرگز نمی توانید به طور کامل خود را در کاری که در مدرسه انجام می دهید غوطه ور کنید زیرا به طور مداوم با خانواده و دوستان خود احاطه شده اید و می دانید که اعلان های موجود در تلفن و موارد دیگر چیست.”

“شما کمی انگیزه می گیرید که بخوابید تا به رختخواب برگردید تا اینکه دوباره به تماس برگردید”

فراینکل یکی از هزاران دانشجوی مقطع متوسطه در سراسر کانادا است که باید در این ترم به صورت آنلاین تحصیل کند. دانشجویان بازگشت از ماه مارس در آن شرکت می کنند ، اما برای همه این اولین ترم کامل است که به طور مجازی در کلاس ها شرکت می کنند.

برای بسیاری از آنها ، “دانشگاه زوم” آسیب های خود را بر سلامت روحی و جسمی آنها وارد کرده است.

شکایات از احساس انزوا ، دشواری در برقراری ارتباط با همکلاسی ها و احساس غرق شدن در سیستم های گیج کننده فناوری است که حتی استادانشان در مدیریت مشکل دارند.

چالش های منحصر به فرد

چریل واشبرن ، مدیر خدمات مشاوره ای در دانشگاه بریتیش کلمبیا ، می گوید بسیاری از مردم خستگی همه گیر را تجربه می کنند اما جوانان در دانشگاه چالش های منحصر به فردی دارند.

واشبرن گفت: “دوره متوسطه در دوره ای اتفاق می افتد که شما در سن رشد و مرحله ای هستید که تغییرات زیادی اتفاق می افتد. و بنابراین در بهترین زمانها چالش برانگیز است.”

“برای مقابله با بیماری همه گیر COVID و قفل کردن و یادگیری آنلاین علاوه بر این مهم است.”

واشبرن می گوید دانش آموزان در مراحل مختلف برنامه خود انواع مختلف استرس زا را تجربه می کنند.

برخی از دانشجویان که با CBC News ارتباط برقرار کردند گفتند که دسترسی به امکانات دانشگاه و فضای جداگانه برای کار و تحصیل را از دست می دهند. (کاترین هلند / سی بی سی)

برای دانشجویان جدیدالورود مانند Fraenkel ، نگرانی ها ممکن است بیشتر روی احساس انزوا باشد زیرا آنها نمی توانند دوستان جدیدی پیدا کنند. برای دانش آموزان سال آخر ممکن است نگرانی در مورد آینده شغلی حاکم باشد.

وی می گوید ، در زندگی خانگی دانشجویان نیز تغییراتی وجود دارد که ممکن است در تحصیل آنها اختلال ایجاد کند ، مانند داشتن یک فضای کاری مناسب و اتصال آنلاین.

واشبرن صرف نظر از اینکه در چه مرحله ای هستند ، به دانشجویان توصیه می کند یک روال سالم ایجاد کنند که شامل خوب غذا خوردن ، خواب کافی و یافتن راه هایی برای برقراری ارتباط با دیگران باشد. برای کسانی که به آن نیاز دارند ، اکنون دانشگاه 24/7 مشاوره آنلاین ارائه می دهد.

برای برخی ، آنلاین به خوبی کار می کند

واشبرن می گوید که برای برخی دانش آموزان آموزش آنلاین یک نعمت است – این استقلال را ارائه می دهد و به آنها امکان می دهد ساختار خود را ایجاد کنند.

اخبار سی بی سی از چندین دانشجو شنیدند که گفتند کلاسهای آنلاین باعث صرفه جویی در ساعات کار روزانه برای آنها می شود تا بتوانند وقت بیشتری را با دوستان و خانواده خود سپری کنند.

برای برخی ، سخنرانی های ضبط شده به آنها این توانایی را می دهد که مطالب دوره را با سرعت خود مرور کنند. برخی دیگر می گویند ترفندهایی مانند گوش دادن به سخنرانی ها با سرعت بالاتر به کارآیی آنها کمک کرده است.

اسوب محمد ، رئیس انجمن دانشجویی SFU ، موافقت می کند که آموزش آنلاین مزایای زیادی دارد – اما همچنین موارد گسترده تری باعث ایجاد استرس می شود که دانشگاه ها می توانند به دانشجویان کمک کنند.

اسوب محمد رئیس انجمن دانشجویان سایمون فریزر است. (فیس بوک / اسوب محمد)

محمد گفت: “دانشگاه به نوعی فقط تلاش کرده است که کیفیت یادگیری و تجربه دانشگاه دقیقاً مانند قبل از همه گیری باشد.” “و این خیلی دور از حقیقت است.”

محمد می گوید که از بسیاری از دانشجویان در مورد حمایت و پشتیبانی خواستگاری شنیده است زیرا اساتید همیشه از شرایط خود درك نمی كنند. برخی دیگر نگران نقض احتمالی حریم خصوصی برخی از نرم افزارهای آنلاین پروكتورینگ هستند كه دانشگاه از آنها استفاده می كند و می توانند به رایانه های دانشجویی دسترسی داشته و از اتاق خواب آنها دیدن كنند.

دیگران هنوز هم به راحتی می خواهند با اساتید خود در تماس باشند.

محمد گفت: “با کمبود وقت حضوری اداری ، برخی از دانش آموزان به راحتی توسط مربیان خود شبح می گیرند.” “آنها روزها ، هفته ها هر بار از آنها پاسخ نمی گیرند.”

بزرگترین چیزی که محمد می خواهد از مسئولان دانشگاه ببیند این است که بفهمد بعضی از دانشجویان به دلیل همه گیری واقعاً دست و پنجه نرم می کنند و آنها به حمایت نیاز دارند.

“ما می خواهیم تلاش یکپارچه تری داشته باشیم تا اطمینان حاصل کنیم که با دانش آموزان با انصاف و عطوفت رفتار می شود.”