در سایه یک بیماری همه گیر ، تقاضا برای درمان اختلالات خوردن افزایش می یابد

سه ماه پس از همه گیری ، اما 12 ساله خودش نبود: او كلی گوشه گیر ، دائماً سرد بود ، غذا را كنترل می كرد و لاغر می شد.

هر آنچه مادرش ، کلر ، به صورت آنلاین خواند ، گفت اینها علائم بی اشتهایی است و بسیار مهم است که به سرعت از اما کمک می گیرد. طبق اعلام انجمن بهداشت روان کانادا ، ده درصد از افراد مبتلا به اختلال خوردن به دلیل مشکلات سلامتی یا خودکشی خواهند مرد.

CBC تصمیم گرفته است برای محافظت از حریم خصوصی اما از هیچ نام واقعی در این داستان استفاده نكند.

هفت ماه بعد ، علی رغم ماهها به سختی خوردن چیزی و از دست دادن حدود یک سوم وزن بدن ، اما اما هنوز منتظر است تا در یکی از برنامه های ویژه اختلال خوردن قبل از میلاد پذیرفته شود.

وکلای دادگستری و سایر والدینی که این مشکل را پشت سر گذاشته اند می گویند مدت زمان انتظار برای معالجه خیلی قبل از همه گیری بوده است – و اکنون حال آنها بدتر شده است.

متخصصان می گویند اختلالات خوردن فقط مربوط به غذا نیست. آنها اغلب راهی برای کنار آمدن با مشکلات یا بازیابی حس کنترل هستند. از ماه مارس ، شیوع و شدت آنها در حال افزایش است. مرکز ملی اطلاعات بی نظمی در خوردن غذا که یک خط کمک تلفنی رایگان اجرا می کند ، می گوید تعداد افرادی که برای پشتیبانی مراجعه می کنند از نوامبر 2019 تا نوامبر امسال دو برابر شده است.

در قبل از میلاد ، بنیاد Looking Glass ، یک سازمان حمایت خیریه در ونکوور گفت که مشارکت در گروه پشتیبانی آنلاین همتایان آنها از ماه مارس بیش از دو برابر شده است.

اما دختر كلار هنوز منتظر است تا در یكی از برنامه های ویژه اختلال خوردن قبل از میلاد پذیرفته شود. (بن نلمز / سی بی سی)

سوزان کلیمی ، مدیر اجرایی گفت: COVID این وضعیت را در بسیاری از جبهه ها بدتر کرده است. “[But it was] در حال حاضر یک مسئله بزرگ قبل از COVID است. ”

کلیمی می گوید که فضای درمانی کافی نیست.

وی گفت: “این فقط آنچه مردم می شنوند ویرانگر است.” “هیچ تختی وجود ندارد. شما خیلی جوان هستید ، خیلی پیر هستید ، پول درمان خصوصی را ندارید ، خیلی مریض هستید ، به اندازه کافی بیمار نیستید. مردم به معنای واقعی کلمه می توانند در انتظار کمک بمیرند.”

دکتر بلیک وودساید که مدیر پزشکی ممتاز در برنامه اختلالات خوردن در بیمارستان عمومی تورنتو است ، می گوید ماه ها انتظار برای ارزیابی و معالجه برای یک کودک 12 ساله مانند اما “یک ابدیت” است. وی معتقد است که انتظار طولانی و کمبود درمان یک مورد تبعیض است زیرا بی اشتهایی یک بیماری روانی است که بیشتر به طور نامتناسبی روی زنان و دختران تأثیر می گذارد.

وودساید گفت: “اگر این بیماری مبتلا به مردان میانسال بود ، اعتراضات در خیابان ها صورت می گرفت.”

دکتر بلیک وودساید ، مدیر پزشکی ممتاز در برنامه اختلالات خوردن در بیمارستان عمومی تورنتو ، می گوید که درمان محدود تبعیض آمیز است زیرا بی اشتهایی بیشتر دختران و زنان جوان را تحت تأثیر قرار می دهد. (CBC)

تنها در یک بحران

در بدترین حالت ، کلر خواب نبود ، دخترش را به زور تغذیه می کرد ، و گفت مثل اینکه کودک نوپایی داشته باشد که غذای آنها را بریزد. همانطور که برای او سخت بود ، او می دانست که برای اما سخت تر است.

کلر گفت: “او از تناسب اندام و عصبانیت عبور می کرد و سپس گریه می کرد و به من نگاه می کرد و می گفت:” مامان ، لطفا ، لطفاً من را درست کن. ”

“من دائماً نگران هستم ، آیا کار درستی انجام می دهم یا این کار را برای او بدتر می کنم. چون متخصص نیستم. قبلاً هرگز مجبور به مقابله با بی اشتهایی نبودم.”

مشاوران تأکید می کنند حتی اگر والدین اغلب احساس سرزنش و گناه می کنند ، اختلالات خوردن چاره ای نیست و آنها به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند.

پزشک خانواده اما وی را به برنامه اختلالات خوردن در سلامتی فریزر ارجاع داد. در ماه نوامبر ، اما قرار ملاقات برای دریافت قرار گرفت اما به او گفته شد که هنوز چند ماه باید منتظر بماند تا درمان را شروع کند.

Fraser Health تأیید می کند که زمان انتظار برای ارزیابی از یک به دو ماه قبل از همه گیری ، به دو تا پنج ماه در حال حاضر افزایش یافته است. مدتی پس از آن ، بسته به شدت مورد ، درمان شروع می شود. این برنامه برای کمک به مدیریت تعداد بیشتری از مراجعه هایی که دریافت می کند ، کارمندان جدیدی استخدام کرده است. برنامه بستری در بیمارستان کودکان BC می گوید که به دلیل فاصله فیزیکی مجبور شده تعداد تخت ها را از 11-14 قبل از COVID به 8 تخت کاهش دهد.

مرکز ملی اطلاعات بی نظمی در غذا خوردن می گوید تعداد افرادی که برای پشتیبانی مراجعه می کنند از نوامبر 2019 تا نوامبر 2020 دو برابر شده است. (دارن تونیکلیف / فلیکر)

برای کلر ، ناامیدکننده بوده است.

کلر گفت: “من احساس می کنم که زندگی دخترم کمتر از هر کس دیگری که احتمالاً مبتلا به COVID شده است رتبه بندی شده است زیرا ما روی یک بیماری بسیار تمرکز کرده ایم.”

غذا خوردن طبق یک برنامه “تهاجمی”

بعد از یک تابستان و اوایل پاییز ، هر لحظه بیداری برای تلاش برای خوردن اما ، کلر موفق شد قبل از هالووین به یک متخصص تغذیه در بیمارستان کودکان برسد که با شنیدن اینکه چقدر لاغر شده است ، موافقت کرد او را فشار دهد. این اولین شخصی بود که در زمینه اختلالات خوردن تخصصی دیده بود.

اندکی بعد ، اما در نزد پدرش اقامت داشت – والدینش طلاق گرفته اند – و برای خواستگاری از کلر تماس گرفت.

“او اساساً گفت ، مادر ،” من دیگر به این کافی رسیده ام ، می خواهم بهتر شوم. چه کار می کنم؟ ” “گفت کلر.

پدر کلر و اما به او گفتند که او نیاز به غذا خوردن دارد و سخت خواهد بود ، اما قول داد که به او بماند.

کلر گفت: “من خیلی به او افتخار کردم.” “ما منتظر نمی مانیم. ما فقط این کار را خواهیم کرد.”

بنابراین آنها سه هفته از مدرسه مرخصی گرفتند. کلر و اما برنامه غذایی “گرمی” داشتند: یک شکلات داغ بزرگ همراه با یک نوشیدنی مکمل وعده غذایی ، تخم مرغ ، املت ، دو میان وعده صبح ، دو بعد از ظهر ، همبرگر برای ناهار و شکلات.

اکنون اما هنوز کم وزن است ، اما هر هفته برنده می شود.

با ورود بریتیش کلمبیایی ها به این مرحله تاریک و زمستانی از بیماری همه گیر ، کلار نگران دخترش و بچه های دیگر است که با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم می کنند.

“ما نمی توانیم از هر چیز دیگری غافل شویم. این بچه ها هر روز کمی بیشتر می میرند. و آنها شایسته بهتر هستند.”


اگر در زمینه اختلال خوردن به کمک نیاز دارید ، به سایت LookingGlassBC.com مراجعه کنید

یا با خط بحران قبل از میلاد تماس بگیرید: 310-6789 (بدون کد منطقه ای مورد نیاز است)

اگر علائمی از اختلال خوردن را تجربه کردید ، لطفاً برای کمک تماس بگیرید. منابع آنلاین ، حضوری ، برنامه ای ، خدمات تلفنی و منابع دیگر را از استان BC در اینجا پیدا کنید.