سردرگمی حول محدودیت های جدید COVID-19 در سال قبل از میلاد حاکم است

وزارت بهداشت بریتیش کلمبیا در حال روشن کردن آخرین قوانین محدود کردن اجتماعات اجتماعی پس از ایجاد سردرگمی در دستورات بهداشت منطقه ای جدید است.

دکتر بانی هنری ، افسر بهداشت استان ، محدودیت های جدید گسترده را در یک جلسه توجیهی ویژه رسانه ای روز شنبه در میان افزایش موارد COVID-19 اعلام کرد. دستورات جدید بر اجتماعات اجتماعی ، مسافرت ، ورزش گروهی در محیط داخلی و محل کار تمرکز دارد.

آنها برای ساکنان مناطق ساحلی ونکوور و Fraser Health برای دو هفته آینده درخواست می کنند. به ساکنان هر دو منطقه گفته شده است که با هیچ کس خارج از اعضای اصلی خانواده خود تعامل اجتماعی نداشته باشند.

تقریباً بلافاصله ، افراد و مشاغل از سفارشات انتقاد کرده و آن را مبهم و مبهم می دانند.

در رسانه های اجتماعی ، بسیاری به طور مشخص درباره تجمعات اجتماعی و اینکه “خانوار” چیست ، وضوح می خواستند.

شانون گریر سخنگوی وزارت امور خارجه در نامه ای الکترونیکی گفت: “من می دانم که در مورد معنای خانوار فوری سردرگمی ایجاد شده است.”

“اینها افرادی هستند که بیشترین وقت را با آنها می گذرانید و از نظر جسمی با آنها نزدیک هستید. اینها افرادی هستند که بخشی از برنامه روزمره شما هستند ، بنابراین اعضای خانه ، خانواده نزدیک ، یک دوست صمیمی یا افرادی که به طور منظم با آنها ارتباط نزدیک دارید”

وی گفت ، کسانی که به تنهایی زندگی می کنند نمی توانند میزبان مجالس باشند اما می توانند همچنان اعضای خانه خود ، بیرون یا رستوران را که می توانند خانواده آنها را در نظر بگیرند ببینند.

تناقض در اجتماعات خارج از منزل

وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد که ممنوعیت اجتماعات شامل مواردی است که در فضای باز ، در رستوران ها یا مکان های دیگر برگزار می شوند.

وزارت سپس دوباره روشن کرد که اجتماعات در فضای باز شامل پیاده روی نیست ، به شرطی که “به گروهی از افراد که در بیرون جمع می شوند” تبدیل نشود.

کاشت سردرگمی بیشتر ، بهداشت ونکوور ساحلی در شبکه های اجتماعی ارسال کرد که در واقع اجتماعات در فضای باز مجاز است.

مشاغل همچنین از عدم مشخص بودن دستورات بهداشتی و برخی پیامهای مشترک که با آنها مغایرت داشت ، ابراز نگرانی کردند.

جف گویگنارد ، مدیر اجرایی مجوزهای BC Alliance of Beverage مجاز ، تأکید کرد که رستوران ها و بارها هنوز برای تجارت باز هستند.

گویگنارد گفت: “پیام امروز ما این است كه ما می خواهیم مردم از اجتماعات خصوصی خودداری كنند ، به بارها و رستوران ها بروند كه بتوانیم شما را ایمن نگه داریم و از نظر اجتماعی از شما دور باشیم.”

وی افزود که موسسات به افراد نمی گویند که می توانند و نمی توانند با آنها معاشرت کنند تا بیش از شش نفر در کنار هم نشسته باشند.

“مراحل بعدی ما چیست؟”

دومینیک دزبویس ، مدیرعامل انجمن چرخش در ونکوور ، طبق دستورالعمل بهداشت استان ، باشگاه تناسب اندام دوچرخه سواری گروهی خود را موقتاً تعطیل کرد ، اما مطمئن نیست که پس از آن چه اتفاقی می افتد.

این استان می گوید که با تأیید برنامه های بازگشایی جدید ، تسهیلات دوباره قادر به کار خواهند بود ، اما دبویس و دیگر صاحبان مشاغل CBC News با آنها گفتند که آنها نمی دانند این به چه معناست.

“مراحل بعدی ما چیست؟ با چه کسی تماس می گیریم؟ برای بازگشایی چه کاری باید انجام دهیم؟” دسبوی گفت ، وی افزود که او نگران است که سفارشات ممکن است بیش از مدت دو هفته ادامه یابد.

برخی نگران هستند که سفارشات جدید به اندازه کافی پیش نرود.

کارولین کولین ، استاد ریاضیات در دانشگاه سایمون فریزر که در حال همکاری با مرکز کنترل بیماری BC است ، می گوید موارد در قبل از میلاد هر یک تا دو هفته دو برابر می شود.

کولین گفت: “هر کاری که ما به مدت دو هفته انجام دهیم بسیار موقتی است و قبل از پایان آن به سختی تأثیر آن را خواهیم دید.”

“بنابراین من امیدوارم که آنها برنامه ای بیش از دو هفته داشته باشند.”

وزیر بهداشت پیش از میلاد ، آدریان دیکس ، در حالی که افسر بهداشت استان دکتر بانی هنری در حال آماده سازی ارائه اطلاعاتی در مورد وضعیت COVID-19 در BC است ، یادداشت های خود را مرور می کند ، منتقدان می گویند دستورات جدید بهداشت استانها خیلی نامشخص است. (مایک مک آرتور / CBC)