مدافع سلامت روان نوجوان ریچموند بریتیش کلمبیا می گوید ورزش و مدلینگ به بهبودی او کمک کرد

مدافع سلامت روان نوجوان ریچموند بریتیش کلمبیا می گوید ورزش و مدلینگ به بهبودی او کمک کرد

آمایا کروز، نوجوان ریچموند، که به خاطر قدم زدن در هفته مد نیویورک در ماه فوریه خبرساز شد، اکنون به عنوان یک مدل در داخل و خارج از باند فرودگاه مورد تقدیر قرار می گیرد.

روز شنبه، کروز 14 ساله، جایزه جوانان برجسته U-ROC شهر ریچموند را برای حمایت از جوانانی که مانند او با چالش‌های بهداشت روانی مواجه می‌شوند، دریافت کرد.

این نوجوان که در سال 2020 پس از شروع درمان برای اضطراب و افسردگی شدید بالینی، مدلینگ را آغاز کرد، اکنون مربی همسالان نوجوان دیگری است که در انجمن غیرانتفاعی خانواده تاچ استون در ریچموند با چالش‌های سلامت روان روبرو هستند.

کروز در روز یکشنبه که روز ملی بهداشت روانی کودکان و جوانان در کانادا بود، به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «من هنوز مشکلاتم را دارم… این فوراً از بین نمی‌رود». اما من بهتر از جایی که چند سال پیش بودم، کار می‌کنم و به این افتخار می‌کنم.»

این جایزه 57 جوان ریچموند را که بر موانع موفقیت خود غلبه کرده‌اند و ویژگی‌های استثنایی نشان داده‌اند که ریچموند را به مکانی بهتر تبدیل کرده‌اند، قدردانی کرد.

کروز اولین حمله پانیک خود را در هشت سالگی پس از دو ضربه مغزی ناشی از تشویق رقابتی که باعث شد مدرسه را از دست داد، تجربه کرد. در آن زمان، او نمی‌دانست که حمله پانیک چیست، اما این قسمت‌ها تشدید می‌شوند.

کروز به یاد می‌آورد: «نگران می‌شدم، و خوب می‌شد، اما بعداً بدتر و بدتر می‌شد.

مطالعه‌ای که در سال 2022 توسط محققان بیمارستان کودکان شرقی انتاریو در اتاوا انجام شد، نشان داد کودکان و جوانانی که ضربه‌های مغزی را تجربه می‌کنند، 40 درصد بیشتر از افرادی که جراحی‌های ارتوپدی دریافت می‌کنند، در معرض مشکلات سلامت روان هستند.

هنگامی که همه‌گیری کووید-19 شیوع پیدا کرد، کروز همچنین به چیزی مبتلا شد که او و تیم سلامت روانش اکنون می‌دانند افسردگی بالینی شدید است.

او گفت: «کارهای معمولی، من فقط انرژی برای انجام دادن نداشتم، مانند دوش گرفتن و مسواک زدن.

این نوجوان معمولاً ورزشکار و برون‌گرا بعضی روزها برای بلند شدن از رختخواب تلاش می‌کرد و انگیزه ای برای گذراندن وقت با خانواده یا بیرون رفتن نداشت. تمرینات بیسبال، بسکتبال و والیبال او به دلیل بیماری همه گیر لغو شد.

پاملا آبارکا، مادر کروز به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «او فقط خاموش شد.

آمایا کروز با مادرش پاملا آبارکا صحبت کرد که به او کمک کرد تا به کلینیک اختلالات خلقی و اضطراب در بیمارستان کودکان بی سی ارجاع دهد. (ژانلا همیلتون / اخبار سی بی سی)

‘همه چیز بهتر خواهد شد’

آبارکا به دخترش کمک کرد تا به کلینیک اختلالات خلقی و اضطراب در بیمارستان کودکان BC، جایی که کروز در سال 2020 با روانپزشک دکتر تامارا صالح مراجعه کرد، ارجاع دهد.

صالح می‌گوید فهرست انتظار کلینیک از زمان شروع همه‌گیری تقریباً سه برابر شده است.

صالح گفت: «بسیاری از کودکان و جوانان ساختار خود، دسترسی به ورزش و فعالیت بدنی، حمایت اجتماعی و حمایت های اجتماعی را از دست دادند و کاملاً در خانه منزوی شدند. جوانان

در سال 2021، گزارشی توسط نماینده بریتیش کلمبیا برای کودکان و جوانان نشان داد که این استان از قبل از همه‌گیری، فاقد حمایت‌های بهداشت روانی مبتنی بر جامعه برای جوانان بود.

در نتیجه، تعداد جوانانی که بر خلاف میل خود به دلیل بیماری روانی در بیمارستان بستری شدند، در سال 2017/2018 به طور “هشدارکننده” به 2545 نفر افزایش یافت که 162 درصد نسبت به یک دهه قبل افزایش داشت.

آمایا کروز، سومین نفر از چپ، به عنوان مدافع سلامت روان برای جوانان توسط شهر ریچموند مورد تقدیر قرار گرفته است.  او می گوید بازی سافت بال به مدیریت اضطراب و افسردگی او کمک می کند.
آمایا کروز، سومین نفر از چپ، به عنوان مدافع سلامت روان برای جوانان توسط شهر ریچموند مورد تقدیر قرار گرفته است. او می گوید بازی سافت بال به مدیریت اضطراب و افسردگی او کمک می کند. (ژانلا همیلتون / اخبار سی بی سی)

صالح می‌گوید کروز به دلیل شجاعتش در درخواست کمک و انجام آنچه در توانش است برای احساس بهتر کردن، خاص است. کروز در حال کار بر روی به اشتراک گذاشتن احساسات خود با دیگران، یادداشت روزانه و چندین تمرین ذهن آگاهی است که به او کمک می کند.

صالح گفت: «سفر آمایا نشان می دهد که با صبر، با سخت کوشی و اعتماد به افراد اطرافتان، اوضاع بهتر خواهد شد.

صالح والدین را تشویق می‌کند تا تغییرات شخصیتی فرزندانشان را زیر نظر داشته باشند و اگر فکر می‌کنند فرزندشان رنج می‌برد، در ابتدا به جستجوی منابع آنلاین بپردازند.

کروز گفت که بازگشت به ورزش، مانند سافت بال، راهی مهم برای مدیریت اضطراب او بوده است. او همچنین از طرف تیم و مربیانش حمایت می کند. او گفت که دنبال کردن مدلینگ به او کمک کرده است تا نشان دهد که توانایی دستیابی به رویاهایش را دارد.

اکنون، او می‌گوید که می‌خواهد ننگ مربوط به درخواست کمک را بشکند تا دیگر جوانانی که با چالش‌های بهداشت روانی مواجه هستند بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند.

کروز گفت: “اگر من در سن آنها باشم، آنها متوجه خواهند شد که این فقط آنها نیستند که مبارزه می کنند.” من می خواهم مردم بدانند که در انتهای تونل چراغی وجود دارد.