چرا موارد COVID-19 در سراسر کانادا در حال افزایش است و چه کارهایی باید انجام شود

این بخشی از نظرات دوم است ، خلاصه ای هفتگی از اخبار علوم پزشکی و بهداشتی که هر شنبه صبح از طریق ایمیل برای مشترکان ارسال می شود. اگر هنوز مشترک نشده اید ، می توانید با کلیک روی اینجا این کار را انجام دهید.


شش هفته پیش ، نخست وزیر جاستین ترودو گفت که این کشور در “دوراهی” در بیماری همه گیر COVID-19 قرار دارد.

اکنون ، با جهش در مناطقی که در موج اول عملاً توسط ویروس دست نخورده اند ، به نظر می رسد که ما اشتباه تغییر کرده ایم.

از زمان ارائه نظرات ترودو بیش از 100000 مورد جدید COVID-19 و بیش از 1000 مورد مرگ در این کشور مشاهده شده است.

درصد آزمایشات COVID-19 در سراسر کشور که مثبت شده اند نیز بیش از 235 درصد رشد کرده است – از 1.4 درصد در اواسط سپتامبر تا 4.7 درصد در هفته گذشته.

پس کانادا کجا اشتباه کرد؟

کارشناسان می گویند ترکیبی از اقدامات کافی بهداشت عمومی و رضایت خاطر ما را به جایی که امروز است رسانده و باید سریعاً برای تغییر وضعیت کار کنیم – یا حداقل از وخیم تر شدن آنها جلوگیری کنیم.

کانادا “نتوانست” دروس را دنبال کند

کره جنوبی به ما آموخت که با ایجاد یک آزمایش قوی ، ردیابی و جداسازی سیستم ، می توان شیوع ویروس کرونا را کنترل کرد بدون اینکه جمعیت شما را در معرض قفل قرار دهد.

نیوزیلند به سرعت قفل شد و سپس به مدل کره جنوبی روی ساخت آزمایش ، ردیابی و جداسازی موارد روی آورد.

اما استرالیا راه سختی را در موج دوم آموخت که اگر اجازه دهید ویروس کرونا برای مدت طولانی کنترل نشود ، برای کنترل آن از طریق قفل بیشتر و اقدامات سختگیرانه بهداشت عمومی ، اقدامات سخت لازم است.

ریوات دئوناندان ، متخصص اپیدمیولوژی بهداشت جهانی و دانشیار دانشگاه اوتاوا گفت: “درس در همه دنیا این است که مکانهایی که بهترین نتیجه را می دهند مکانهایی هستند که سخت و زود هنگام عمل می کنند.”

“همان جایی است که ما شکست خوردیم.”

به گفته کارشناسان ، کانادا در مقایسه ، ظاهراً هنوز این درسها را نیاموخته است.

دکتر عرفان دالا ، معاون رئیس کیفیت پزشکی در Unity Health در تورنتو ، گفت: “در کانادا ، ما هرگز اهداف روشنی را تعیین نکردیم و بنابراین بدون ایجاد یک آزمون جامع ، استراتژی ایزوله ردیابی را باز کردیم.”

“ما به اندازه کافی از شاخص ها پیروی نکردیم و اکنون هزینه آن را پرداخت می کنیم. خبر خوب این است که ما تقریباً بهای بدی را که مردم برخی از کشورهای دیگر پرداخت می کنند نمی پردازیم ، اما اشتباه بزرگی است که خودمان را با بدترین کشورهای جهان مقایسه کنیم. “

انتاریو “بسیار ناپایدار”

در انتاریو ، در حال حاضر وجود دارد تقریبا 150 شیوع در خانه های مراقبت طولانی مدت ، میانگین هفت روز موارد وجود دارد تقریباً به 1000 رسیده است و بیشترین تعداد مرگ ناشی از COVID-19 در این روز یک روز اتفاق افتاد

دالا ، که همچنین دانشیار دانشگاه تورنتو است و در کمیته های استانی و فدرال مربوط به پاسخ COVID-19 عضویت دارد ، گفت: “وضعیتی که اکنون در آن قرار داریم بسیار ناپایدار است.”

“ما را در مسیر رسیدن به نتایج مختلفی که در بلژیک ، سوئیس ، انگلستان و بسیاری از ایالت های آمریکا مشاهده می کنیم ، کاری طولانی نمی کند.”

اما با بیش از نیمی از موارد انتاریو با هیچ پیوند شناخته شده ای برای موارد قبلی وجود ندارد و انتقال جامعه بیداد می کند ، کارشناسان می گویند این استان دید کافی کافی در مورد وضعیت ندارد.

دکتر اندرو موریس ، استاد بیماریهای عفونی در دانشگاه تورنتو و مدیر پزشکی ، گفت: “ما نمی فهمیم که چند نفر به این ویروس آلوده شده اند. ما می دانیم که این تعداد زیاد است ، اما واقعاً اندازه آن را نمی دانیم.” برنامه مدیریت میکروبی در شبکه بهداشت دانشگاه سینا – سایپرز ، باشگاه دانش

“اگر این یک کوه یخ بود ، ما نمی دانیم که مقدار آن در زیر یا پایین آب است.”

با وجود این ، انتاریو در حال حرکت است تا محدودیت ها را کاهش دهد در بیشتر استان ، حتی بدون برخورد به آن ظرفیت کامل تست و ردیابی تماس و جدا کردن مواردی که کار نمی کنند در نقاط گرم مانند تورنتو به دلیل حجم زیاد.

وی گفت: “ما در انتاریو می دانیم كه 1000 مورد در روز وضعیت پایدار نیست. شیوع بیش از حد در بیمارستان ها ، شیوع بیش از حد در خانه های مراقبت طولانی مدت است.”

وی افزود: “ما باید تعداد موارد را از 1000 مورد در روز به 50 یا 100 مورد در روز کاهش دهیم. و وقتی به آنجا برگشتیم ، باید استراتژی آزمایش ، ردیابی ، ایزوله داشته باشیم كه م worksثر باشد.”

تماشا کنید | سیستم محدودیت های انتاریو زیر آتش:

انتاریو از سیستم طبقه بندی جدیدی برای ایجاد محدودیت COVID-19 خبر داده است ، اما منتقدان می گویند آستانه های بلند آسمان نمی توانند ویروس را در سراسر استان متوقف کنند. 1:59

منیتوبا از “خودآگاهی” رنج می برد

مانیتوبا از یکی از مثالهای درخشان کانادا در مورد چگونگی مدیریت موفقیت انتشار ویروس کرونا ، به مواجهه با مجرد آن تبدیل شد. بدترین شیوع.

نخست وزیر برایان پالیستر روز دوشنبه گفت: “برخی از ما راه خود را گم کردیم و اکنون COVID ما را می زند.” “شاید ما توسط موفقیت اولیه خود نفرین شده باشیم.”

این موفقیت های اولیه بود که باعث شد استان از نگهبانی خود جلوگیری کند و در مواردی که ویروس دوباره وارد جامعه می شود ، در معرض آسیب قرار گیرد.

جیسون کیندراچوک ، استادیار پاتوژنز ویروسی در دانشگاه منیتوبا در وینیپگ و کانادا گفت: “ما در اوایل بهار واکنش بسیار خوبی داشتیم. ما کارها را خیلی سریع تعطیل کردیم ، به نظر می رسید که همه افراد کاملاً سرنشین هستند و پرونده ها کاهش می یابد.” صندلی تحقیقاتی ویروس های نوظهور.

“و این ، احتمالاً ، از برخی جهات ، در همه سطوح احساس رضایت می کند.”

کیندراچوک گفت که از آنجا که مانیتوبا متحمل فشار COVID-19 که در سایر مناطق کشور شده است نبود ، تمرکز خود را بر روی نیاز به آمادگی برای آینده از دست داد.

وی گفت: “سپس همه چیز در زمان مناسب رخ داد – ما رشد نمایی داشتیم ، انتقال جامعه داشتیم ، احتمالاً حوادث بسیار گسترده ای داشتیم ، شیوع هایی داشتیم که در مراکز مراقبت طولانی مدت اتفاق افتادند.”

“بدترین اتفاق ممکن بود رخ داده باشد.”

آلبرتا با “نقطه اوج” روبرو می شود

آلبرتا روز پنجشنبه سوابق COVID-19 را شکسته و مواردی را که مقامات بهداشتی بعنوان “حدود 800” مورد جدید توصیف کردند ، ثبت کرد تعداد مشخصی در دسترس نبود به دلیل مشکلات فنی سیستم گزارشگری استان.

این استان دیگری است که شاهد تعداد کم پرونده ها در تابستان به آرامی پس از توقف بود ، اما منتظر عمل برای اعمال محدودیت های شدیدتر بود و اکنون با وخیم شدن موج دوم روبرو است.

دکتر لینورا ساکسینگر ، متخصص بیماری های عفونی و دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه آلبرتا ، این وضعیت را “بسیار نگران کننده” خواند.

وی گفت: “شما می توانید چیزهایی را در حال جوشیدن داشته باشید ، و سپس آن شروع به جوشیدن می کند – یک نقطه اوج وجود دارد ، و شروع به تغییر می کند.”

“و وقتی این اتفاق می افتد ، آنچه در سراسر جهان دیده ایم ، این است که اقدامات در آن مرحله اولیه واقعا یک تغییر بزرگ است.”

نخست وزیر آلبرتا ، جیسون کنی ، خواستار محدودیت شدیدتر بهداشت عمومی در این هفته را رد کرد ، در همان زمان رکورد 171 نفر با COVID-19 در بیمارستان بستری شدند ، 33 نفر از آنها در ICU بودند و 9 نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

کنی روز جمعه با رد درخواست اقدامات بعدی برای جلوگیری از شیوع ویروس گفت: “ما شاهد این هستیم که سایر حوزه های قضایی قفل گسترده ای را اعمال می کنند ، به طور غیرقانونی حقوق مردم را نقض می کنند و معیشت را از بین می برند.”

“هیچ کس نمی خواهد این اتفاق در آلبرتا رخ دهد.”

ساکسینجر گفت که آلبرتا باید به دنبال تقلید از “قطع کننده مدار“مدل کنترل ویروس از انگلستان ، متمرکز بر قفل مختصری است که در صورت موفقیت آمیز کردن ، می تواند انتقال را قطع کرده و تعداد پرونده ها را به سرعت معکوس کند.

تماشا کنید | کنی از جمع شدن در خانه ها جلوگیری کنید ، آلبرتانی ها را تشویق می کند:

نخست وزیر جیسون کنی از آلبرت ها خواسته است که مهمانی ها یا شام های بزرگ خانوادگی را برگزار نکنند و محدودیت 15 نفره در اجتماعات اجتماعی را به تمام جوامع موجود در لیست تماشای COVID-19 استان گسترش می دهد. 2:42

وی گفت: “بخش خاصی از جمعیت دیگر واقعاً دیگر به آن توجه نمی كنند.” “بنابراین ممکن است لازم باشد آن قفل کوتاه ، تیز و خاموش را که قابل مشاهده است ، نشان دهد تا در واقع کل جمعیت دوباره درگیر شوند.”

ساکسینگر گفت که او نگران است آلبرتا به دلیل افزایش انتقال جامعه و ردیابی ناکافی ارتباط ، محدودیت “هدفمند” را پشت سر بگذارد و با موارد جدید و بستری شدن در بیمارستان “تحت کنترل” قرار گیرد.

وی گفت: “من واقعاً می ترسم که این کار به طرز بسیار بدی انجام شود.” “بسیاری از ما در حال حاضر بسیار مضطرب هستیم و بیمارستان ها از قبل تحت فشار قرار گرفته اند.”

ثبت اعداد در سال قبل از میلاد

بریتیش کلمبیا به دلیل آزمایش جدی ، ردیابی و جداسازی مورد ستایش قرار گرفت و تبدیل به یک عنوان شد مدل جهانی در مورد چگونگی کنترل م spreadثر شیوع ویروس ، اما در صورت عدم کنترل مجدد موج افزایش موارد ، می تواند پیشرفتی را که ایجاد کرده به خطر بیندازد.

این استان دو روز متوالی این هفته پرونده رکورد بالای COVID-19 را ثبت کرده است ، در حالی که 425 در روز پنجشنبه و 589 در روز جمعه به 3،741 پرونده فعال در استان اضافه شده است.

برخلاف کبک ، که یک ماه پس از شروع مدرسه شاهد افزایش موارد خود بود و در تلاش برای به دست آوردن مجدد کنترل خود بود ، قبل از میلاد تا حد زیادی شیوع در محیط های جامعه را دیده است.

دکتر سرینیواس مورتی ، متخصص بیماریهای عفونی و استادیار بالینی در کودکان در دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت: “بیشتر انتقال ها از طریق اجتماعات رخ داده از نوع پخش کننده گسترده است که با افراد زیادی در یک اتاق اتفاق می افتد.”

“من فکر می کنم عدم توجه ما به این موضوع ، و اینکه چگونه می توانیم مکانهایی را که می دانیم آن وقایع انتقال وسیع اتفاق می افتد ، هدف قرار دهیم ، احتمالاً به سختی ممکن نبود.”

مورتی گفت: محدودیت های جدید بهداشت عمومی بر این موارد متمرکز است محدود کردن اندازه اجتماعات، ماسک های اجباری در مراکز بهداشتی و درمانی تهدید مشاغل با تعطیلی عدم رعایت دستورالعمل ها امیدوار است که باعث کاهش اعداد و جلوگیری از قفل شدن شود – اما زمان بر است.

وی گفت: “تاكنون ما توانسته ایم با جمع آوری اطلاعات بسیار دقیق ، بیشتر موارد مربوط به رویدادهای فراگیر رخ داده را پیگیری و ردیابی و جداسازی كنیم.”

وی افزود: “اما اگر در جامعه تعداد پرونده های پیوندی افزایش یافته و غیرقابل پیوند وجود داشته باشد كه نمی توان آنها را ردیابی و جدا كرد – بدیهی است فاصله بعدی اجتماعی در مقیاس بزرگ احتمالاً گام بعدی خواهد بود.”

حباب آتلانتیک نیاز به هوشیاری دارد

حباب آتلانتیک، یک داستان موفقیت برای مهار گسترش COVID-19 ، مدل دیگری است که سایر مناطق کشور می توانند از آن بیاموزند.

چهار استان آتلانتیک محدودیت های شدیدی را در نقاط ورود ایجاد کردند ، به سرعت تلاش کردند تا شیوع جدید COVID-19 را کنترل کنند و بر ردیابی و جداسازی تماس تهاجمی تمرکز کردند.

اما سوزان کرکلند ، متخصص اپیدمیولوژی گفت که افزایش اخیر موارد در مناطقی از کانادا که در موج اول به آن شدت آسیب ندیده است ، یادآوری جدی نیاز به منطقه برای جلوگیری از جلوگیری از نگهبانی آن است.

کرکلند ، رئیس بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی دانشگاه دالاهو در هالیفاکس گفت: “ما باید دائماً هوشیار باشیم.” “تا زمانی که COVID معرفی نشود ، حال ما خوب است. اما لحظه ای که هست ، محیط برای گسترش آن بسیار سریع فراهم می شود.”

استانهای اقیانوس اطلس تاکنون از شیوع ویروس با منشأ ناشناخته در جامعه جلوگیری کرده اند ، اما کرکلند می گوید که افزایش تعداد افراد در سراسر کشور نشان می دهد این اتفاق ممکن است در هر کجا – حتی شمال – رخ دهد.

نوناووت روز جمعه اولین مورد COVID-19 خود را تأیید کرد و در حالی که مقامات بهداشتی گفتند که ردیابی تماس در حال حاضر در جامعه در حال انجام است ، تیم واکنش سریع منطقه “در حالت آماده باش است تا در صورت لزوم به مدیریت وضعیت کمک کند.”

تماشا کنید | هیچ نشانه ای از ترکیدن حباب وجود ندارد:

مانند یک خانواده بزرگ ، چهار استان آتلانتیک نیز خود را محاصره کرده اند و اقداماتی را برای محدود کردن موارد خارجی و COVID-19 ایجاد کرده اند. تاکنون کار شده است و به نظر نمی رسد عجله زیادی برای ترکیدن حباب آتلانتیک وجود داشته باشد. 5:09

کرکلند گفت: مشترکات آتلانتیک کانادا با شمال بسیار بیشتر از استانهای پرجمعیت مانند انتاریو است و هر دو منطقه آینده نامشخصی دارند.

وی گفت: “بخشی از دلایلی که ما به خوبی انجام داده ایم این است که ما در انزوا قرار گرفته ایم.” آنها همچنین از پیام رسانی های بهداشت عمومی و عمومی مطابقت داشته اند.

“اما هر لحظه که جامعه گسترش یابد ، دوباره در آن شرایط قرار می گیریم که خود را در معرض خطر بزرگی قرار می دهیم. بنابراین راحت بودن راضی است.”


برای خواندن کل خبرنامه نظر دوم هر شنبه صبح ، با کلیک روی اینجا مشترک شوید.