آنچه باید در مورد تقسیم و تصاحب احتمالی Teck Resources بدانید

سهامداران یکی از بزرگترین شرکت های معدنی BC در حال آماده شدن برای رای دادن به پیشنهاد تقسیم آن به دو بخش هستند. در اینجا چیزی است که باید در مورد منابع Teck بدانید.

تک بیش از 10000 نفر را استخدام می کند که بسیاری از آنها در معادن و عملیات ذوب آنها در نزدیکی مرز بی سی-آلبرتا کار می کنند.

اکنون می‌خواهد کسب‌وکارهای متالورژی زغال‌سنگ و کسب‌وکارهای استخراج فلزات را – که دومی بر روی فلزات صنعتی مانند مس و روی متمرکز است – به دو شرکت جداگانه Elk Valley Resources و Teck Metals تقسیم کند.

رای در میان است یک پیشنهاد تصاحب خصمانه از شرکت سوئیسی گلنکور، و خود پس از مدت ها بحث برانگیز است سابقه تخلفات زیست محیطی برای آلوده‌کردن آبراه‌ها با سلنیوم، محیط‌بانان نگران هستند که این اسپین‌آف راهی برای تیک برای کاهش مسئولیت است.

چرا تک بحث برانگیز است؟

بسیاری از عملیات فعلی Teck بر اساس زغال سنگ متالورژیکی، که در فولادسازی استفاده می شود.

زغال‌سازی متالورژیکی محصولات جانبی ایجاد می‌کند که یکی از آنها سلنیوم است. شرکت بوده است بارها جریمه شد برای آلودگی سلنیوم در رودخانه هایی که از مرز کانادا و ایالات متحده عبور می کنند.

اولین ملت محلی Ktunaxa درخواست کرده است یک تحقیق بین المللی از یک کمیسیون مشترک در مورد آلودگی، چیزی دولت آمریکا گفته است که حمایت خواهند کرد.

Wyatt Petryshen، محقق سیاست معدن در گروه حمایت از Wildsight، می گوید که این شرکت به اندازه کافی برای انجام تعهدات خود در زمینه کاهش آلودگی عمل نکرده است.

او گفت: “هنوز حدود 430 میلیون دلار وجود دارد که تک در واقع برای پرداخت خسارات زیست محیطی در صورت وقوع یک فاجعه یا چیزی شبیه به آن کنار گذاشته نشده است.”

پتریشن می‌گوید در صورت اسپین‌آف یا تصاحب، شرکت باید تضمین دهد که مالیات‌دهندگان را با صورت‌حساب گران‌قیمت پاکسازی نمی‌گذارد – مانند مورد آلبرتا. چاه های نفت و گاز «یتیم».

دود سفید از یک عملیات معدن در تپه های قهوه ای شناور است.
یک عملیات معدن زغال سنگ در Sparwood، BC، در 30 نوامبر 2016 نشان داده شده است. Teck دارای چهار عملیات بزرگ در BC’s Elk Valley است. (جف مک اینتاش/ مطبوعات کانادا)

دکتر اسکات دانبار، رئیس بخش معدن دانشگاه بریتیش کلمبیا، گفت که این شرکت نمی تواند از مشکلات زیست محیطی آنها خلاص شود.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: “آنها یک توافق نامه الزام آور برای کار با آن دارند. این توافق با دولت استانی است.” “این با Elk Valley یا Teck باقی می‌ماند… آنها با آن برخورد خواهند کرد زیرا مشکل بزرگی است.”

علاوه بر مناقشه بر سر آلودگی سلنیوم، Teck Resources چهره یکی از بزرگترین پروژه های استخراج شن و ماسه نفت در حافظه اخیر بود. Teck Frontier، که در نهایت به قفسه گذاشته شد – تا حدی به دلیل نگرانی های زیست محیطی.

چرا شرکت را به دو قسمت تقسیم کرد؟

به گفته Teck، اسپین آف برای تمرکز بر عملیات Teck و همچنین برای ایجاد یک انتخاب در میان سرمایه گذاران است. چشم انداز بی ثبات سرمایه گذاری.

جاناتان پرایس، مدیرعامل تک، در بیانیه‌ای گفت: «تک متالز و EVR دارای دارایی‌های عملیاتی با کیفیت بالا و پایه‌های مالی قوی هستند. اعلام جدایی مطرح شده.

دانبار می‌گوید ایده فلزات بزرگ‌تر Teck با تمرکز بر مس و روی مناسب است زیرا این فلزات مورد تقاضا هستند. استفاده در انرژی های تجدیدپذیر پروژه ها.

پتریشن می گوید BC و کانادا دارای یک استراتژی مواد معدنی حیاتی که به تولید فلزاتی مانند مس و روی بستگی دارد.

او می‌گوید که تنظیم‌کننده‌ها باید توجه داشته باشند که خواسته‌های اولین ملل را در مورد مدیریت آبخیز در نظر بگیرند، زیرا شرکت‌های بیشتری روی این بخش تمرکز می‌کنند.

مجموعه ای از لوله های فلزی با علامت گذاری روی آنها.
در این عکس فایل در 4 اکتبر 2011، یک نمونه هسته حفر شده از سنگ های زیرزمینی در نزدیکی الی، مینیون، نواری از مواد معدنی براق حاوی مس، نیکل و فلزات گرانبها را نشان می دهد. این فلزات در سال قبل از میلاد به وفور یافت می‌شوند و احتمالاً تمرکز شرکت‌های معدنی در آینده خواهند بود. (استیو کارنوفسکی/ آسوشیتدپرس)

بر اساس طرح اسپین‌آف، شرکت‌ها در نهایت می‌توانند از نظر مالی کاملاً از هم جدا شوند، اگرچه Elk Valley تا آن زمان حق امتیازی به Teck Metals پرداخت می‌کرد.

دانبار می‌گوید اگر اسپین‌آف انجام شود – پس از رای دو سوم سهامداران – احتمالاً فوراً بر افرادی که در معادن در BC کار می‌کنند تأثیر نخواهد گذاشت.

چرا آنها هدف تصاحب هستند؟

پروفسور گفت Teck یک شرکت معدنی با اندازه متوسط ​​است که در استخری پر از کنگلومراهای بزرگ مانند Glencore، Rio Tinto و BHP است که آنها را به هدفی برای خرید تبدیل می کند.

او گفت: “آنها معادن بسیار خوبی دارند.” یک معدن عملیاتی دارایی بزرگی است و این چیزی است که گلنکور جذب آن می شود.

تابلویی در بیرون ساختمان که روی آن «گلنکور» نوشته شده است.
دفتر مرکزی Glencore در Baar، سوئیس در تصویر فایل آوریل 2011 نشان داده شده است. شرکت سوئیسی گلنکور در حال پیشنهاد تصاحب Teck است، چیزی که نخست وزیر BC می گوید که او نگران آن است. (Urs Flueeler/Keystone از طریق Associated Press)

پتریشن می‌گوید با توجه به سابقه این شرکت، دورنمای تصاحب شرکت گلنکور تِک، خوشایند نخواهد بود. اقدامات غیراخلاقی استخراج معدن و عملیات زغال سنگ حرارتی آن، که دولت کانادا می خواهد به تدریج حذف شود به دلیل اثرات زیست محیطی

او گفت: «تک همچنین وقتی در مورد مسائل زیست‌محیطی و همچنین روابط آن‌ها با برخی از کشورهای اول صحبت می‌کنیم، مشکلات عمده‌ای دارد».

اما به طور فرضی، می‌توانم بگویم که آنها در بریتیش کلمبیا از نظر اجتماعی کمی بیشتر از شرکتی مانند گلنکور هستند.

بعد از رای روز چهارشنبه چه اتفاقی می افتد؟

دانبار می‌گوید در صورت شکست رای اسپین آف، احتمالا گلنکور پیشنهاد خود را برای Teck افزایش خواهد داد.

حتی اگر spinoff موفقیت آمیز باشد، پروفسور می گوید این احتمال وجود دارد که هر دو شرکت جدید – Teck Metals و Elk Valley Resources – بتوانند در آینده اهداف خرید باشند.

دیوید ابی، نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا، می‌گوید که نگرانی‌هایی در مورد هر گونه خریدی دارد، و اینکه هر شرکت بالقوه خریداری ممکن است اولویت‌های شرکتی متفاوتی داشته باشد و ممکن است نخواهد پروژه‌های BC Teck را در دفتر خود نگه دارد.

این استان می گوید که در حال مذاکره با دولت فدرال و خود تِک بر سر تصاحب احتمالی آن بوده است.