آنچه BC می تواند از رویکرد سیاتل برای پایان دادن به کمپ های بی خانمان ها بیاموزد

نخست وزیر دیوید ابی به عنوان بخشی از وعده خود مبنی بر اقدام سریع و قاطع در مورد بی خانمان ها، طرح خانه هایی برای مردم را معرفی کرد که به نظر می رسد تا سال 2028 بیش از 100000 خانه جدید ایجاد کند.

بیش از نیمی از گزارش یک استراتژی جدید برای رسیدگی به کمپ های بی خانمان ها است.

این شامل تیم‌های واکنشی است که مستقیماً با ساکنان کمپ بی‌خانمان‌ها کار می‌کنند تا به آنها کمک کنند مسکن مناسب پیدا کنند. تا کنون، جزئیات محدود است، اما بر اساس مدلی است که در سیاتل موفق بوده است.

از آغاز همه‌گیری، نیکول الکساندر – مدیر توسعه و ابتکارات ویژه با هدف غیرانتفاعی مستقر در سیاتل. کرامت. اکشن – و تیم او برای رسیدگی به کمپ های بی خانمان ها به گونه ای کار می کنند که شامل افسران پلیس نمی شود.

از طریق برنامه JustCare که با مشارکت CoLEAD ایجاد شده است، مدیران پرونده به محض ایجاد اردوگاه ها پاسخ می دهند. کارکنان روزانه بازدید می کنند، با ساکنان اعتماد ایجاد می کنند، به نیازهای آنها گوش می دهند و در نهایت یک طرح مسکن فردی برای هر فرد ایجاد می کنند.

الکساندر گفت: “این کار زمان می برد و به رابطه نیاز دارد.”

او می‌گوید، اما کار می‌کند و اضافه می‌کند که گروهش تقریباً در 20 اردوگاه در منطقه سیاتل شرکت کرده و حل و فصل کرده‌اند و بیش از 90 درصد ساکنان بی‌خانمان از طریق JustCare مسکن را پذیرفته‌اند.

کار پس از پاکسازی یک اردوگاه تمام نمی شود. الکساندر می‌گوید که مدیران پرونده پس از دریافت کلید آپارتمان‌هایشان برای اطمینان از پایداری این انتقال، یک سال دیگر با ساکنان کار می‌کنند.

“رفتن به مکان خود و داشتن کسی که سفر شما را با شما درک کند، کلید موفقیت بوده است.”

شهر ونکوور اردوگاه را پاکسازی می کند

این یک تضاد کامل با رویکرد BC است، جایی که اردوگاه های بی خانمان در شهرهایی مانند ونکوور، نانایمو، ویکتوریا و پرنس جورج ایجاد شده است.

هفته گذشته در ونکوور، مقامات شهری و اداره پلیس ونکوور یک اردوگاه در مرکز شهر ونکوور در امتداد خیابان هاستینگز را به دلیل امنیت عمومی و نگرانی های مربوط به آتش سوزی پاکسازی کردند.

این رویکرد مدت‌هاست که منجر به جوانه زدن چرخه‌های اردوگاه‌ها، پاکسازی و در نهایت ایجاد مجدد در منطقه جدید شده است.

الکساندر می گوید که منعکس کننده تلاش های قبلی شهر سیاتل است.

او گفت: «ما یک مشکل را به معنای واقعی کلمه از آن طرف خیابان به خیابان دیگر منتقل می کنیم.

“ما باید با مردم خود کار کنیم تا در واقع شروع به شکستن این چرخه کنیم.”

در همین حال، ماه گذشته شورای شهر پرنس جورج به ایجاد یک کمپ متمرکز بی خانمان ها رای داد تا به عنوان تنها فضایی که مردم می توانند در آن پناهگاه ایجاد کنند، تعیین شود.

افسران پلیس ونکوور خطی را برای عقب راندن معترضان و مدافعان تشکیل می دهند در حالی که کارمندان شهر برای برچیدن چادرها در امتداد ایست هاستینگز در مرکز شهر محله ایست ساید ونکوور، بریتیش کلمبیا در روز چهارشنبه، 5 آوریل 2023 کار می کنند.
کارمندان شهر ونکوور و افسران اداره پلیس ونکوور برای برچیدن چادرها در محله Downtown Eastside ونکوور در روز چهارشنبه، 5 آوریل، تلاش می کنند. (بن نلمز/سی بی سی)

قلب و اجاق

استراتژی جدید اردوگاه BC یک رویکرد دو جانبه است: تیم های واکنش به اردوگاه بی خانمان (HEART) و واکنش اقدام کمپ بی خانمان برای مسکن موقت (HEARTH).

به گفته استان، تیم‌های منطقه‌ای HEART به سرعت به اردوگاه‌های جدید پاسخ خواهند داد تا از استقرار آنها جلوگیری کنند.

استان می گوید که برای موثر بودن، تلاش های تیم های HEART باید با “مسکن، گزینه های سرپناه و حمایت های هماهنگ فوری” تکمیل شود.

استان می گوید اینجا جایی است که HEARTH وارد می شود.

یک کمپ بی خانمان ها در پارک Strathcona ونکوور به تصویر کشیده شده است.
مردم در آوریل 2021، چند روز قبل از دستور پاکسازی چادرهای خود در پارک استراثکونا در ونکوور، در حال حرکت وسایل خود به تصویر کشیده شده اند. رویکرد ونکوور برای رسیدگی به کمپ ها مدت هاست که منجر به جوانه زدن، پاکسازی و در نهایت استقرار مجدد آنها شده است. منطقه جدید (بن نلمز/سی بی سی)

در بیانیه ای آمده است: «این برنامه ابزارهایی را برای ایجاد سریع مسکن موقت در اختیار ما قرار می دهد تا اطمینان حاصل کنیم که مردم مکانی برای نقل مکان در حین توسعه مسکن دائمی دارند».

شهر ونکوور می‌گوید مشتاقانه منتظر همکاری با استان در رویکرد جدید است

در بیانیه ای آمده است: «وضعیت کنونی برای کسانی که در خارج زندگی می کنند و همچنین جامعه گسترده تر ویرانگر است.

این استان می گوید که برنامه HEART/HEARTH در پاییز آغاز خواهد شد و بر جوامعی متمرکز خواهد شد که بیشترین نیاز را دارند.

مدافعان خواستار مشارکت هستند

در حالی که مشخصات HEART و HEARTH هنوز نامشخص است، برخی از طرفداران جامعه بی خانمان در حال حاضر محتاط هستند.

رایان سادز با Stop the Sweeps می‌گوید که برنامه ابی تماماً در مورد برقراری ارتباط با ساکنان است، اما نه نخست‌وزیر و نه وزیر مسکن بریتیش کلمبیا راوی کاهلون مستقیماً با ساکنان شهر چادر برای شنیدن و درک نیازها و نگرانی‌های آنها درگیر نشده‌اند.

“من فکر می کنم آنچه در حال حاضر در ونکوور با این … اخراج پلیس می بینیم این است که شهر و استان به مردم احترام نمی گذارند و مردم را از انسانیت خارج می کنند. بنابراین آنچه مردم نیاز دارند روندی است که به آنها احترام بگذارد. ” گفت سادز.

او می گوید اکثر ساکنانی که با او صحبت می شود می خواهند مسکن پیدا کنند، اما باید مسکن مناسب و ایمن باشد.

برای آن افراد، من فکر می‌کنم که حداقل، شفقت و صبر لازم است.»

در همین حال، مدافع فیونا یورک شک دارد که این طرح جدید بدون ایجاد مسکن بیشتر عمل کند.

یورک گفت: «روشن است که نیروی محرکه هر دو تیم اخراج و جابجایی است – با این حال هیچ گزینه پیشنهادی برای جایگزین‌های موقت، مسکن یا پشتیبانی برای جوامع موجود اردوگاه‌ها وجود ندارد.

“آیا ما واقعا به بودجه بیشتری برای خلع اردوگاه نیاز داریم در حالی که جایی برای رفتن مردم وجود ندارد؟”