اتحادیه رانندگان اتوبوس پس از حادثه خشونت آمیز در غرب ونکوور، خواستار ایمنی بهتر شد

اتحادیه رانندگان اتوبوس آبی وست ونکوور خواستار بهبود اقدامات ایمنی پس از یک حادثه خشونت آمیز در روز چهارشنبه است.

کورنل نیگو، رئیس اتحادیه حمل و نقل محلی 134 آمالگامت، گفت که مشکل از زمانی شروع شد که یک سوار در مارین درایو و خیابان 20 سوار شد و شروع به آزار و اذیت مسافران کرد.

نیاگو گفت: «مسافر دیگری برای جلوگیری از تجاوزات لفظی مداخله کرد و درگیری در اتوبوس رخ داد و خون زیادی ریخته شد.

پلیس غرب ونکوور تایید می کند که آنها مردی را تحت قانون سلامت روان دستگیر کرده اند و می گوید الکل و سلامت روان از عوامل مشکوک هستند.

به گفته Neagu، راننده اتوبوس به سرعت به اتوبوس دیگری تغییر مکان داد تا لکه های خون پاک شود.

“از دیدگاه ما ناراحت کننده است [because] کارفرما در مراقبت از سلامت راننده اتوبوس کوتاهی کرده است، او گفت: اولین دغدغه آنها این بود که یک اتوبوس جدید بیاورند و فقط از او بخواهند که به وظایف خود ادامه دهد. هیچ کس به خود زحمت نداد که بپرسد … بعد از این حادثه دردناک خوب هستید؟

CBC برای اظهار نظر با اپراتور Blue Bus در منطقه West Vancouver تماس گرفته است.

نیاگو با اشاره به سیل اخیر حوادث خشونت آمیز اتوبوس، از جمله مرگ با چاقو یک جوان 17 ساله در اتوبوس ساری در روز سه شنبه، گفت که افزایش ظاهری افراد مبتلا به مشکلات روانی رانندگان اتوبوس را در معرض خطر قرار می دهد.

او گفت: «به نظر می‌رسد که در هر حادثه، سلامت روان یک عامل بوده است، بنابراین آنچه در این مرحله می‌توانم بگویم این است که اقداماتی در سطح استانی و فدرال انجام شود.»

Neagu از وست ونکوور می‌خواهد که غرفه‌های محافظ پلکسی گلاس را برای رانندگان در تمام اتوبوس‌ها نصب کند و حضور پلیس را در سیستم افزایش دهد.

وی گفت: «سیستم اتوبوس آبی رانندگان زن زیادی دارد که در شب اتوبوس ها را تردد می کنند و ما به ویژه نگران ایمنی آنها و مسافران خود هستیم.»