استان مرکز مراقبت از سرطان را برای Nanaimo، BC، اعلام کرد

نخست وزیر بریتیش کلمبیا و وزیر بهداشت روز جمعه در Nanaimo بودند تا یک مرکز جدید مراقبت از سرطان را اعلام کنند.

شهر مرکزی جزیره ونکوور، که بیش از 90000 نفر جمعیت دارد، آخرین شهرداری در استان است که مرکز ارائه پرتودرمانی، واحد مراقبت سرپایی و یک دستگاه جدید PET/CT را دریافت کرده است.

وزیر بهداشت آدریان دیکس در Kamloops بود تا یک مرکز مشابه را روز پنجشنبه اعلام کند. همه اینها بخشی از برنامه 10 ساله 440 میلیون دلاری بریتیش کلمبیا برای سرطان است که در ماه فوریه برای تحقق وعده ای در برنامه انتخاباتی 2020 BC NDP رونمایی شد.

دیکس در روز جمعه در Nanaimo گفت منابع جدیدی برای دستیابی به “مراقبت از سرطان پایدار در سراسر استان” با افزایش جمعیت مورد نیاز است.

او که توسط سیاستمداران محلی و پزشکان و مدیران مراقبت از سرطان احاطه شده است، گفت: “این مرکز سرطان جدید خدماتی را ارائه می دهد که مردم می توانند به آنها اعتماد کنند، با آخرین فن آوری، بنابراین آینده ای عاری از سرطان می تواند برای افراد بیشتری در BC واقعیت داشته باشد.”

تخمین زده می شود که نیمی از ساکنان BC در طول زندگی خود با تشخیص سرطان مواجه خواهند شد.

مرکز جدید در بیمارستان عمومی منطقه ای نانایمو قرار خواهد گرفت و طرح تجاری آن در پاییز امسال تصویب خواهد شد. مانند تسهیلات جدید اعلام شده برای Kamloops، انتظار نمی رود که تا سال 2027 بیماران را ببیند.

در حال حاضر، بیماران سرطانی در Nanaimo اغلب برای مراقبت به ویکتوریا سفر می کنند. در اوایل ماه جاری، این استان ارسال موقت بیماران سرطانی را به کلینیک ها در همسایگی ایالت واشنگتن برای کاهش لیست انتظار در مراکز درمانی در بریتیش کلمبیا تصویب کرد.

“ما نمی خواهیم کسی منتظر بماند”

نخست وزیر دیوید ابی از کاری که دولتش برای رفع کمبودهای مراقبت های بهداشتی در سراسر استان انجام می دهد، دفاع کرد.

او جمعه گفت: «کوتاه، میان مدت و بلندمدت، ما در حال انجام اقدامات هستیم.

ما منتظر کسی نیستیم و مطمئناً از مردم نمی‌خواهیم تا سال 2027 برای مراقبت از سرطان صبر کنند.