استان 8.5 میلیون دلار برای پروژه های بازیابی سیل Abbotsford فراهم می کند

دولت استانی روز جمعه 8.5 میلیون دلار بودجه جدید به شهر Abbotsford برای چندین پروژه بازیابی و کاهش سیل اعلام کرد.

در نوامبر 2021، سیل فاجعه بار دره فریزر را پس از بارندگی بی‌سابقه‌ای که تنها طی چند روز در این منطقه مشاهده شد، ویران کرد. این استان این حادثه را گران‌ترین بلای طبیعی در تاریخ پیش از میلاد می‌داند.

بوئین ما، وزیر مدیریت اضطراری و آمادگی آب و هوا، روز جمعه در کنفرانس خبری ابوتسفورد گفت: «ما در آن روزهای وحشتناک نوامبر 2021 زندگی کردیم و هیچ کس نمی‌خواهد چنین چیزی را دیگر تجربه کند.

دولت همچنین توافقنامه ای را با First Nations محلی، شهر Abbotsford و City of Chilliwack برای بهبود انعطاف پذیری Sumas Prairie در برابر سیل امضا کرد.

این استان 4 میلیون دلار اضافی برای حمایت از چارچوب مشارکتی کاهش سیل رودخانه سوماس، که یک تیم فنی از کارشناسان را برای مشاوره در مورد بهترین شیوه ها برای کاهش خطر سیل و هدایت برنامه های احیای حوضه گرد هم می آورد، می دهد.

ما گفت که همکاری با First Nations محلی برای تلاش‌های بازیابی کلیدی بوده است.

ما می‌گوید: «ما چیزهایی در مورد خانه‌مان در اینجا یاد گرفتیم که برای بسیاری از ما جدید بود، اما برای اولین ملت‌هایی که از زمان‌های بسیار قدیم در اینجا زندگی می‌کردند، تازگی نداشت.

از 8.5 میلیون دلار اعلام شده، 3.2 میلیون دلار برای ارتقاء حفاظت در برابر سیل در ایستگاه پمپاژ Barrowtown است.

این ایستگاه که از چهار پمپ تشکیل شده است، مانع از سرازیر شدن آب رودخانه فریزر در دشت سوماس می شود، دریاچه ای که قبل از تخلیه توسط مهاجران اروپایی در دهه 1920 یک دریاچه بود.

ایستگاه پمپ باروتاون، تنها چیزی که جریان آب اضافی رودخانه فریزر را از ورود به بستر سابق باز می دارد، در طول سیل سال 2021 تقریباً از کار افتاده بود.

5.38 میلیون دلار باقی مانده برای پروژه های بازیابی اضافی، از جمله دیوار سیل و اقدامات حفاظتی برای سیستم های الکتریکی است.

پنج نفر در یک پارکینگ ایستاده اند و یک تریبون روی آن نوشته شده است
در کنفرانس خبری روز جمعه از چپ به راست: راس زیمنس، شهردار ابوتسفورد، دالتون سیلور، رئیس کشور سوماس، بروس رالستون، وزیر جنگل‌ها، بوین ما، وزیر مدیریت اضطراری و آمادگی آب و هوا و وزیر کشاورزی پم الکسیس، حضور داشتند. (مارتین دیوت/سی بی سی)

“مبارزه با طبیعت”

رئیس دالتون سیلور با اولین ملت سوماس گفت که تصمیم به بخشی از تلاش‌های بازیابی آسان نیست زیرا تصمیم اولیه برای تخلیه دریاچه در آن زمان برای جمعیت‌های بومی که از آن به عنوان منبع غذا استفاده می‌کردند ویرانگر بود.

سیلور در کنفرانس خبری روز جمعه گفت: “در طول هزاران و هزاران سال، مردم ما تلاش کردند تا با طبیعت زندگی کنند. برخی از چیزهایی که قرار است با آنها درگیر شویم، در واقع مبارزه با طبیعت است.”

با این حال، او گفت که او و رهبری بومی به این نتیجه رسیده اند که چارچوب بهبودی استان به نفع امنیت عمومی است.

وی افزود: “ما شاهد ویرانی هایی بودیم که برای بسیاری از دوستان، بستگان و همسایگانمان ایجاد شد. و من فکر می کنم به نفع این حفاظت در آینده، ما به دنبال همکاری و همکاری هستیم.”

خطر سیل بهاری

با گرم شدن هوا، این استان همچنین به ساکنان هشدار می دهد که مناطقی با ارتفاع متوسط ​​ممکن است در آخر این هفته خطر سیل بیشتری را در مناطق کم ارتفاع نزدیک رودخانه ها و جویبارها تجربه کنند.

یک بولتن اطلاعاتی از سوی وزارت مدیریت اضطراری و آمادگی آب و هوا می‌گوید مردم باید در دوره‌های پر جریان از سواحل رودخانه‌ها و سواحل دوری کنند.

این مناطق عبارتند از Chilcotin، مناطق اطراف پرنس جورج، Quesnel، ویلیامز لیک، Cache Creek، و در سراسر داخلی مرکزی و حوزه های آبخیز کوچکتر در مناطق Okanagan و Boundary.

در این بولتن آمده است: «مرکز پیش‌بینی رودخانه وضعیت را رصد می‌کند و مراقب انتقال‌های احتمالی به هوای مرطوب یا گرم است که می‌تواند به افزایش خطر سیل کمک کند».