اسطوره صدا و سیما می گوید طرفداران محلی بیسبال نسبت به مالکان جدید آمریکایی کانادایی های ونکوور “عصبی” هستند.

جیم رابسون، پخش کننده ورزشی افسانه ای، گفت که طرفداران بیسبال ونکوور از این که کانادایی های ونکوور اکنون متعلق به شرکتی در نیویورک هستند، “عصبی” هستند.

رابسون که بازی‌های بیسبال را در استادیوم نت بیلی در دهه 1950 شروع می‌کرد، این اظهارات را طی یک اعلامیه حمایت مالی بیان کرد.

او گفت: “هواداران ونکوور کمی عصبی هستند. آنها می خواهند این امتیاز باقی بماند. همه ما امیدواریم که مالکان جدید به طور کامل از تاریخ عالی بیسبال در شهر ونکوور و این پارک بزرگ که بخشی از آن است قدردانی کنند.”

Diamond Baseball Holdings (DBH) اخیرا با خرید ونکوور کانادایی ها از تاجران محلی جیک کر و جف مونی موافقت کرد. در اطلاعیه 4 آوریل آمده است که DBH در سال 2021 تشکیل شده و مالک و اداره کننده باشگاه های منتخب لیگ برتر وابسته به لیگ برتر بیسبال است.

در بیانیه خبری آمده است: “DBH برای حفظ و تقویت اتصال محلی عمیق و در عین حال ارتقاء تجربیات طرفداران، بازیکنان و جامعه تلاش خواهد کرد.”

کانادایی ها در حال حاضر زیرمجموعه کلاس A تورنتو بلو جیز هستند. بر اساس وب سایت Diamond Baseball Holdings، این شرکت مالک 16 تیم بیسبال در لیگ برتر در ایالات متحده است.

در طول تاریخ خود، Cها چندین بار لیگ و وابستگی خود را تغییر داده اند.

در سال 1999، آرت ساویج، مالک آمریکایی آن زمان، تنها چند روز پس از برنده شدن در سری جهانی Triple-A، کانادایی ها را از ونکوور به ساکرامنتو نقل مکان کرد.

asdf
تیم بیسبال کلاس A Vancouver Canadians به تازگی به هلدینگ دیاموند بیسبال مستقر در نیویورک فروخته شد. (تینا لاوگرین/سی بی سی)

ونکوور تنها تیم لیگ کوچک در کانادا است که با لیگ برتر بیسبال ارتباط دارد و چند سال پیش، [MLB] رابسون گفت، بسیاری از تیم ها و لیگ های کوچک لیگ را حذف کرد.

“این یک موفقیت در اینجا است، به طور متوسط ​​بیش از 5000 طرفدار در یک بازی زمانی که گرم می شود جذب می کند. بنابراین اگر آنها بتوانند آن را ادامه دهند چیز خوبی خواهد بود.”

کر که به عنوان رئیس جدید منصوب شده کانادایی ها باقی می ماند، به هواداران اطمینان داد که تیم در جای خود باقی خواهد ماند.

«همه مدیریت محلی خواهد بود. [Diamond Baseball Holdings] کمک اسپانسر و کمک رسانه ای می کنند، اما قرار نیست این تیم را اداره کنند.»

روز سه‌شنبه، این تیم قراردادی پنج ساله برای حمایت مالی برای نام خانه‌اش راجرز فیلد در استادیوم نت بیلی اعلام کرد. کر گفت که ارتقاهای عمده ای برای این تاسیسات در حال برنامه ریزی است.

این استادیوم که در زبان عامیانه با نام “The Nat” شناخته می شود، در سال 1951 در محله کوه کوچک ونکوور ساخته شد.

این ورزشگاه که در ابتدا استادیوم کاپیلانو نام داشت، در سال 1978 به نام نات بیلی، بنیانگذار رستوران وایت اسپات و حامی بیسبال، تغییر نام داد.

به گفته جیسون بک، متصدی تالار مشاهیر BC، این استادیوم با 71 سال عمر طولانی‌ترین استادیوم ورزشی در ونکوور است.

CBC درخواست مصاحبه با نماینده هلدینگ دیاموند بیسبال کرده است.