اعتصاب نویسندگان هالیوود می تواند بر تولیدات تلویزیونی بریتیش کلمبیا تأثیر بگذارد

نویسندگان فیلم و تلویزیون هالیوود اعلام کردند که اعتصاب از روز سه شنبه آغاز می شود و در صورت طولانی شدن این اعتصاب، تأثیر موج دار این اعتصاب در شمال مرز احساس می شود.

اواخر دوشنبه شب، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) اعلام کرد که 11500 فیلمنامه‌نویس اتحادیه‌ای به صفوف اعتصاب راه یافته‌اند.

انجمن صنفی به اعضای خود اطلاع داد که تمام نوشتن فیلمنامه بلافاصله پس از اینکه نتوانست قرارداد جدیدی با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) امضا کند، قبل از اینکه قرارداد قدیمی درست بعد از نیمه شب به وقت اقیانوس آرام منقضی شود، متوقف می شود.

هم‌اکنون، برنامه‌های گفتگوی آخر شب تعطیل شده‌اند و احتمالاً سریال‌های سریالی در طول روز نسبتاً سریع تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

در بریتیش کلمبیا، جایی که هم برنامه‌های تلویزیونی اپیزودیک و هم سریال‌های جریانی صدها کارگر صنعت را استخدام می‌کنند، اعتصاب می‌تواند شروع برخی از تولیدات را در صورت ادامه تا تابستان به تعویق بیندازد.

شاون ویلیامسون، تهیه کننده Bright Light Pictures می گوید: «این به طور مؤثر اکثر کارهای تلویزیونی را که در ونکوور اتفاق می افتد فلج می کند.

ویلیامسون اخیراً ساخت سریال The Good Doctor را به پایان رسانده است، یک درام پزشکی شبکه ABC که در Lower Mainland فیلمبرداری شده است. او به CBC گفت نسخه اولیه برنامه این بود که ظرف یک هفته اتاق نویسندگان باز شود تا برای فصل بعدی آماده شود، فصلی که قرار است در سپتامبر پخش شود، اما احتمالاً اکنون این جدول زمانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

تأخیرهای احتمالی ویلیامسون را نگران کرده است که فیلمنامه‌های دیرهنگام به معنای شروع دیرهنگام فیلم‌برداری باشد، و گفت که فیلمنامه‌های تلویزیونی اپیزودیک ظرف چند هفته پس از فیلمبرداری صحنه‌ها تولید می‌شوند.

ویلیامسون گفت: “اگر اعتصاب نویسندگان ادامه یابد، شروع تولید را به تاخیر می اندازد.”

یک نما تبلیغاتی برای درام پزشکی The Good Doctor مرد جوان سفیدپوستی را نشان می دهد که اسکراب در کنار تختی در یک اتاق بیمارستان ایستاده است و ابزار پزشکی در مقابلش روی سینی فولادی گذاشته شده است.
دکتر خوب یک درام پزشکی درباره یک پزشک جوان مبتلا به اوتیسم است که در ونکوور، بریتیش کلمبیا فیلمبرداری شده است. (ABC)

نویسندگان به دنبال افزایش دستمزد از شرکت‌های تولیدی مانند دیزنی و نتفلیکس و همچنین استودیوهای بزرگ هستند. به گفته WGA، شرایط کار به دلیل پخش جریانی و غرامت کاهش یافته است و مشاغل به دلیل کوچکتر شدن اتاق های نویسنده و کوتاه شدن فصل ها آسیب دیده است.

این انجمن همچنین استودیوها را تحت فشار قرار می دهد تا استفاده از هوش مصنوعی در نوشتن فیلمنامه را تنظیم کنند.

ویلیامسون گفت: “آنچه نویسندگان می بینند کاهش در طول سال هاست زیرا استودیوها به دنبال کاهش هزینه های خود هستند. آنها تعداد نویسندگانی را که به طور سنتی استخدام می شدند کاهش می دهند.”

هیئت مدیره WGA، که شامل هر دو شاخه غربی و شرقی است، به اتفاق آرا به دعوت به اعتصاب رای داد.

WGA در بیانیه‌ای گفت: «رفتار شرکت‌ها اقتصاد گیگ را در نیروی کار اتحادیه ایجاد کرده است و موضع ثابت آنها در این مذاکره به تعهد برای بی‌ارزش‌تر کردن بیشتر حرفه نویسندگی خیانت کرده است».

بقای حرفه ما در خطر است».

مردی تابلویی حمل می کند که می گوید انقلاب از تلویزیون پخش نمی شود، دانلود می شود.
اعضای انجمن نویسندگان آمریکا در 8 فوریه 2008 در استودیو NBC در بربنک، کالیفرنیا، در جریان آخرین اعتصاب صنفی نویسندگان، در صف اعتصاب راه می‌روند. (دامیان دوورگانس/ آسوشیتدپرس)

اتحاد تولیدکنندگان تصاویر متحرک و تلویزیون (AMPTP)، انجمن تجاری که از طرف استودیوها و شرکت‌های تولیدی چانه‌زنی می‌کند، گفت که پیشنهادی با “افزایش سخاوتمندانه در غرامت برای نویسندگان و همچنین بهبود در پخش جریان‌های باقیمانده” ارائه کرده است.

در بیانیه ای، AMPTP گفت که آماده است تا پیشنهاد خود را بهبود بخشد “اما به دلیل بزرگی پیشنهادات دیگری که هنوز روی میز است و اتحادیه همچنان بر روی آن پافشاری می کند، مایل به انجام این کار نیست.”

آخرین اعتصاب WGA، که در نوامبر 2007 آغاز شد، بیش از 100 روز به طول انجامید. شبکه های تلویزیونی برنامه های معمول خود را با تکرار و برنامه های واقعیت جایگزین کردند. امروزه، سایت‌های استریم دارای محتوایی هستند که می‌توانند در صورت اعتصاب منتشر کنند.

به گفته Creative BC، صنعت فیلم در سال 2022 3.6 میلیارد دلار به اقتصاد استان کمک کرد. این اعتصاب در بحبوحه رکود صنعت محلی رخ می دهد، به طوری که برخی از کارگرانی که سال هاست به طور پیوسته مشغول به کار بوده اند، نگران تضمین کنسرت های بعدی خود هستند.