اعتصاب کارگران فدرال تمایل به انعطاف پذیری کار از خانه را برجسته می کند

بحث در مورد کار از راه دور هستند در حال رشد در حالی که اعتصاب کارمندان دولت فدرال در سراسر کانادا در هفته دوم آغاز می شود و یکی از کارشناسان بازار کار می گوید که تمایل به انعطاف پذیری کار از خانه جای تعجب ندارد.

بیش از 150000 کارگر اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) چهارشنبه گذشته کار خود را ترک کردند و خواستار افزایش دستمزدها و سیاست های جهانی کار از خانه شدند.

روز دوشنبه، مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری – وزارت فدرال در حال مذاکره با کارگران اعتصابی PSAC – در CBC گفت: قدرت و سیاست که یک سیاست دورکاری بخشی از قرارداد جمعی نیست، بلکه در حیطه اختیارات مدیران است.

فورتیه گفت: این یک خط قرمز است، این حق مدیریت است. این بسیار مهم است که ما برای مدیران انعطاف‌پذیری داشته باشیم تا ببینند چگونه خدمات را به بهترین شکل ارائه می‌کنیم.»

جیمی میلز، معاون اجرایی منطقه‌ای PSAC در بریتیش کلمبیا، در جریان تجمع روز چهارشنبه در ونکوور گفت که اتحادیه می‌خواهد یک سیاست کار از خانه در قرارداد جمعی آنها گنجانده شود.

تماشا | دولت به درج کار از راه دور در توافقنامه صنفی نه می گوید:

دولت فدرال در مذاکرات با PSAC خط قرمز را بر دورکاری می کشد

مونا فورتیر، رئیس هیئت خزانه داری، در مورد موضوع دورکاری در مذاکرات با PSAC می گوید که این حق مدیریت است که به ارزیابی نحوه ارائه بهترین خدمات ادامه دهد و بخشی از یک قرارداد جمعی نخواهد بود.

او گفت: “در حال حاضر، کارفرما تنها کسی است که تصمیم می گیرد آیا کسی می تواند از خانه کار کند.” این یک طرفه اعمال می شود و تغییرات با مشورت اتحادیه انجام نمی شود.»

این اتحادیه از بازگشت به کار در دفتر قبل و بعد از دولت فدرال عقب نشینی کرده است در دسامبر 2022 اعلام شد که کارگران معمولاً باید دو تا سه روز در هفته به دفتر بازگردند.

میلز گفت که مدیران نباید این اختیار را داشته باشند که کار از راه دور را از کارمندان دور کنند.

سیلویا فولر، کارشناس بازار کار و استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، می‌گوید تعجب نمی‌کند که کارگران پس از سازگاری و آموختن انجام کارها به طور مؤثر و در عین حال تجربه مزایای کار از خانه در طول دوره کووید، انعطاف بیشتری داشته باشند. -19 همه گیری.

او گفت که کارگرانی که حقوق جهانی کار از خانه را تضمین می کنند یک تغییر بی سابقه خواهد بود.

فولر در CBC گفت: “این هنجار را به روشی کاملاً اساسی تغییر می دهد.” نسخه اولیه. به هر حال این یک سابقه بسیار مهم خواهد بود.»

وی افزود که اتحادیه ها و سازمان های دیگر به دنبال این هستند که ببینند چگونه این مشکل حل می شود.

“این آن را از “مادر، ممکن است؟” تغییر می دهد؟ … به جای اینکه یک هنجار باشد.”

فولر همچنین گفت که دولت فدرال ارزش کار انعطاف پذیر را به رسمیت می شناسد، زیرا تغییراتی در قانون کار کانادا برای کارگران بخش خصوصی ایجاد کرده است.

او گفت: “آنها در این تغییرات در قانون کار به صراحت در مورد مزایای ارائه قدرت و انعطاف بیشتر به کارگران صحبت می کنند.”