اعضای شورای شهر کاملوپس علیه رفتار “آشوب” و “غیر قابل پیش بینی” شهردار متحد می شوند.

شورای شهر کملوپس بعدازظهر جمعه در محل شهرداری گرد هم آمدند تا بیانیه مشترکی در محکومیت اقدامات شهردار در ماه‌های اخیر صادر کنند.

«در حالی که ما، هر هشت عضو شورای شهر، ترجیح می‌دهیم کاری را انجام دهیم که توسط شهروندانمان برای انجام آن انتخاب شده‌ایم، در عوض دوباره در حال مبارزه با رفتار آشفته و غیرقابل پیش‌بینی شهردارمان هستیم که منجر به سردرگمی و اطلاعات غلط می‌شود.» Coun. کیتی نوستایتر از یک بیانیه جمعی خواند.

شورا می گوید، این پس از آن صورت می گیرد که شهردار روز پنجشنبه کمیته ها را تغییر داد و اعضای شورا را بدون مشورت از سمت خود برکنار کرد.

«برخلاف نظرات عمومی شهردار رید همر-جکسون [Thursday]هیچ عضو شورایی که امروز پیش از شما می بینید، هرگز ابراز تمایل نکرده است که نقل قول “از بار کاری ما رها شود.” هیچ عضو شورایی هرگز بیان نکرده است که آنها “نوعی غرق” هستند. نوستائتر گفت: هیچ صندلی هیچ نقل قولی، “عدم تعهد” یا تضاد نداشته است.

اینها نمونه هایی از دروغ های آشکار است.»

مردم در ردیف روی صندلی ها می نشینند.
رید همر جکسون، شهردار کاملوپس، در کنار چند تن از اعضای شورای شهر در مراسم ادای سوگند آنها در نوامبر 2022 تصویر شده است. (مارچلا برناردو/CBC)

روزنامه محلی Kamloops This Week گزارش داد که چند تن از اعضای شورا از ریاست کمیته ها برکنار شده و اعضای جامعه جایگزین آنها شده اند.

شهردار از اقدامات خود دفاع کرده و گفته است که “مدتی است” در حال کار روی قرار دادن کمیته های جدید است.

او به CBC گفت: «این یک چیز مثبت بود. “اگر بتوانیم افراد بیشتری را در شهر درگیر کنیم، می دانید، در کمیته های ما، چرا این کار را نکنیم؟”

او گفت افرادی که او برای نقش‌های کمیته انتخاب کرده است، تجربه‌ای در مورد پورتفولیوهایی دارند که برای کار روی آن‌ها انتخاب شده‌اند.

هامر-جکسون افزود که او و شورا تا 28 مارس فرصت دارند تا تنظیمات را انجام دهند و او ناامید است که اسناد پیرامون اعضای پیشنهادی جدید کمیته در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

هامر-جکسون در بیانیه‌ای روز شنبه نوشت: «متاسفانه یکی از دریافت‌کنندگان ایمیل محرمانه من، بدون اطلاع یا رضایت من، تصمیم گرفت لیست منصوبان کمیته پیشنهادی را در عرض چند دقیقه پس از دریافت آن به رسانه‌ها منتشر کند.

من از اعضای شورا می‌خواهم که نفس کبود شده خود را به اندازه کافی کنار بگذارند تا شایستگی تغییراتی را که من پیشنهاد می‌کنم و ارزشی که کمیته‌های جدید منصوب می‌شوند برای شهر ما در نظر بگیرند.»

مردی با ژاکت مشکی و پیراهن چکش آبی لبخند می زند
شهردار Kamloops Reid Hamer-Jackson در 17 مارس 2023 تصویر شده است. (جنیفر نورول/سی بی سی)

این اولین بار نیست که شهردار دست به اقدامی غیرعادی می زند. در ماه دسامبر، او خود را از یک جلسه کامل شورا (کمتر از پنج ثانیه) انصراف داد و ادعا کرد که با دو مورد در دستور جلسه در تضاد است. او به جای بازگشت پس از رسیدگی به آن اقلام، ناپدید شد.

و در نوامبر، تنها یک ماه پس از انتخاب او، اپراتورهای پناهگاه BC Housing در شهر از او درخواست کردند که بازدیدهای اعلام نشده را متوقف کند و کسی را که نیاز به تخت دارد بیاورد – حتی به مکان‌هایی که پناهگاه‌های سرپایی ندارند.

شورا مورد بی احترامی مکرر قرار گرفت

شورا در بیانیه خود می گوید نگران است که وضعیت شهرداری بر شهروندان تأثیر بگذارد.

“در حالی که ما به عنوان اعضای شورای شهر مورد بی احترامی مکرر، نقض مرزهای شخصی و حرفه ای، تحقیر و رفتارهای دائماً مخل شهردار قرار گرفته ایم، مایل بوده ایم تاثیر آن را در خدمت به جامعه خود و در تلاش برای کسب و کار شهری جذب کنیم. نوستائتر گفت تا حد امکان کمتر به خطر افتاد.

اما زمانی که این رفتار نامنظم مستقیماً مانع از توانایی ما به عنوان نمایندگان منتخب دموکراتیک شما برای انجام کارمان می شود، باید خط بکشیم.»

شورا در روز سه شنبه 21 مارس جلسه ویژه ای را برای “بحث قطعنامه” در مورد مسائلی که با آن روبرو بوده اند برگزار خواهد کرد.

علنی یا غیرعلنی این نشست اعلام نشده است.

هامر-جکسون گفت که می‌خواهد پایان «درام» در شهرداری را ببیند.

او گفت: «می‌توانم بگویم باید نمایش را متوقف کنیم، و بیایید به کارمان برسیم. “بیا چکمه ها را روی زمین بیاوریم. و این کاری است که من اینجا انجام می دهم. ما از افراد بیشتری کمک می گیریم. پس چرا فقط درام را فراموش نکنیم؟”

تأثیر چنین تعارضی می تواند «مهم» باشد: متخصص

وکیل ریس هاردینگ، که به مدت 31 سال قانون شهرداری را انجام داده است، گفت که شورای شهر کاملوپس یکی از بسیاری از دولت های محلی در بریتیش کلمبیا است که در تلاش برای کنار آمدن با یکدیگر هستند.

او گفت وقتی دولت‌های محلی با هم کنار نمی‌آیند، به کارمندان شهر و سایر نهادهای سیستم شهرداری سرازیر می‌شود.

او گفت: «این امر بر اداره روزانه دولت محلی تأثیر می‌گذارد، بر افراد در سطح شخصی تأثیر می‌گذارد. بر روحیه تأثیر می‌گذارد» و افزود که در نهایت می‌تواند بر اشتغال کارکنان تأثیر بگذارد.

هاردینگ در ژوئیه 2020 به عنوان کمیسر اخلاق در ساری منصوب شد، جایی که او به شورا در مورد آیین نامه رفتار شهر مشاوره داد و شکایات را بررسی کرد. قرارداد او در سال 2022 به پایان رسید، اما او علاقه زیادی به نیاز به کمیسران اخلاقی بیشتر در شهرها و شهرستان‌ها در سراسر بریتیش کلمبیا دارد.

او گفت: «زیبایی به نفع دفتری مانند یک کمیسر اخلاقی که در شهرداری تعبیه شده است این است که به مقامات منتخب یک شخص ثالث بی طرف می دهد که آنها بتوانند برای بحث در مورد این مسائل به آن مراجعه کنند و امیدوارم برخی از آنها را بین خودشان حل کنند.» .

در حال حاضر، فقط ساری و ونکوور کمیسیون اخلاق دارند.

هاردینگ گفت که دولت استانی باید از شهرداری ها حمایت بیشتری کند.

او گفت: «در حال حاضر ما در قوانین خود کمی خلأ داریم. “من فکر می کنم زمان آن فرا رسیده است که استان گام بردارد و راهنمایی های بهتری برای مقامات منتخب تحت رژیم قانونی ما ارائه کند.”