افسران پلیس ونکوور بیشتری امروز در تحقیقات درباره مرگ مایلز گری شهادت خواهند داد

چند افسر پلیس ونکوور که در قتل یک مرد غیرمسلح در برنابی، بریتیش کلمبیا دخیل بودند، انتظار می‌رود روز چهارشنبه در تحقیقات پزشکی قانونی در جایگاه حاضر شوند.

مایلز گری، 33 ساله، در آگوست 2015 پس از برخورد خشونت آمیز با 9 افسر پلیس ونکوور، در یک حیاط پشتی جنگلی در خیابان جوفر در نزدیکی مارین درایو جان باخت.

دو نفر پس از اینکه گری به داخل محله سرگردان شد، به یک زن فحش داد و در حالی که او به گیاهان بیرون ساختمان تعاونی خود آبیاری می کرد، به سمت او اسپری کرد، دو نفر با پلیس تماس گرفتند.

روز سه شنبه، کنست. هاردیپ ساهوتا اولین عضو این نیرو بود که به طور علنی در مورد این پرونده در بیش از هفت سال صحبت کرد.

ساهوتا، اولین افسری که در صحنه با گری تعامل کرد، به تحقیق گفت که به سلامت روان فکر نمی‌کند و در عوض معتقد است مسمومیت باعث رفتار “عجیب” مرد شده است.

مردی با موهای قهوه ای کوتاه و ریش بیرون از اعتراض مایلز گری، زن بلوند را در آغوش می گیرد.
خواهر مایلز گری، ملیسا، روز دوشنبه، قبل از شروع تحقیقات عمومی در مورد مرگ گری در سال 2015، در بیرون از دفتر پزشکی قانونی BC در آغوش گرفته شد. (بن نلمز/سی بی سی)

ساهوتا در بازجویی در برنابی، بریتیش کلمبیا، گفت که به دلیل ترس از امنیت خود، درخواست کمک کرد و افسر دیگری قبل از اینکه او به صورت افسر سوم مشت بزند، از اسپری فلفل روی گری استفاده کرد.

ساهوتا می‌گوید که آنها گری را روی زمین کشتی‌اند و پاهای او را قبل از رفتن او برای دریافت مراقبت‌های پزشکی برای دستش که یک افسر دیگر به طور تصادفی با باتوم در مبارزه به آن اصابت کرده بود، کوبیدند.

گری با جراحاتی که شامل شکستگی حفره چشم، شکستگی بینی و دنده، جعبه صوتی له شده و پارگی بیضه بود، در محل حادثه جان باخت.

این تحقیق قرار است در 28 آوریل به پایان برسد.