امام ساری که خود را به اشتباه به مقامات مهاجرت معرفی کرد ، به جرم تجاوز جنسی زندانی شد

زخمهای عاطفی ناشی از حمله جنسی به دست یکی از امامان مین لاین در سرزمین اصلی در چهار سال پیش همچنان بر زندگی روزمره قربانی وی تأثیر می گذارد که می گوید اگر مقامات مهاجرت و انجمن مسلمانان BC (BCMA) زودتر مداخله می کردند ، ممکن است این حمله هرگز رخ نداده باشد .

این زن که با حکم دادگاه عالی پیش از میلاد از هویت وی محافظت می شود ، می گوید که هیچ حمایت جامعه ای برای آشفتگی خود دریافت نکرده و همچنین به عنوان یک قربانی شرمسار شده است.

وی گفت: “وقتی مردم من را می بینند ، فکر می کنند زن خوبی نیستم.” “من نزد کشیش شدم و او را به زندان انداختم.”

عبد الرحمن خان 46 ساله تبعه پاکستان به دلیل یک مورد تجاوز جنسی سه سال در زندان است و به مدت 20 سال به عنوان مجرم جنسی ثبت شده در این کشور محکوم می شود.

در سال 2017 وی به جرم تعرض به زنی که از طریق کار در جامعه مسلمانان در ساری با او آشنا شد ، محکوم شد.

داستان او نشان دهنده مدتهایی است که وی برای گمراه کردن مقامات مهاجرت برای اقامت در کانادا و عدم مداخله ارائه شده توسط BCMA ، که پرونده جنایی وی را “یک موضوع شخصی” توصیف کرده است ، نشان داده است.

این حمله در ژوئیه 2016 اتفاق افتاد ، سه ماه پس از دستور صادر شدن وی به کشور.

“هیچ کس از من حمایت نمی کند”

قربانی وی از اینكه خان پس از اتهام و صدور قرار وثیقه و همچنین پس از محكومیت و انتظار برای مجازات ، به عنوان امام در مسجدالرحمه ادامه داد ، خشمگین است.

او همچنین نمی فهمد که چگونه او توانست سالها از کشف مقامات مهاجرت جلوگیری کند.

در این میان ، او مجبور شده بود شغل و فعالیتهای زیادی را کنار بگذارد تا از طرف برخی افراد جامعه مسلمان در ناحیه ماین لند پایین تر شود.

زنی که در این کشور خانواده ای ندارد ، گفت: “هیچ کس از من حمایت نمی کند.”

صحبت قربانی در مورد واکنش جامعه به حمله جنسی خود را مشاهده کنید

زن شرح می دهد كه پس از محكوم شدن یك امام به سرزمین اصلی در سرزمین اصلی سرزمین اصلی ، پس از محكوم شدن وی به جرم تجاوز جنسی ، وی مقصر شناخته شده است. 0:56

چندین نام و تلاش برای مهاجرت

تلاش های عبدالرحمان خان برای زندگی در کانادا تقریباً سه دهه طول می کشد.

در سال 1993 ، وی به عنوان یک وابسته در تقاضایی از طرف برادرش محمد طیاب برای حمایت مالی از مادرشان در کانادا گنجانده شد اما هنگامی که درخواست خانگی برای اقامت دائم رد شد ، وی درخواست تجدید نظر کرد اما منتظر تصمیم نبود.

در طی فرجام خواهی ، خان با موفقیت ویزای بازدید کننده را به نام عبدالرحمان گرفت و یک بار در کانادا ، در فوریه 1999 ، یک ادعای پناهندگی را با نام Ibuhuraira Khan مطرح کرد.

این ادعا در اکتبر 2000 رد شد. یک ماه بعد ، خان دوباره تلاش کرد تا از طریق حمایت مالی از همسر در اینجا بماند. در جلسه استماع مهاجرت ، خان اعتراف كرد كه ازدواج اصیل نبوده و صرفاً برای اهداف مهاجرت بوده است.

در سپتامبر 2001 ، او را با نام Ibuhuraira Khan از کانادا اخراج کردند.

تنها پس از برکناری وی از کانادا بود که در سال 2003 وی برای درخواست اقامت دائم کانادا طبق درخواست اولیه 1993 پذیرفته شد.

عبد الرحمن خان تا اوت سال 2020 امام در مسجدالرحمه در سوره امام بود و پس از آنكه به جرم تجاوز جنسی به زندان فرستاده شد ، استعفا داد. (مسجدالرحمه / فیس بوک)

مسئولان گمراه شده

به محض ورود به ونکوور ، در آوریل 2003 ، به عنوان عبدالرحمان خان ، مقامات مهاجرت از وی س wasال کردند که آیا وی قبلاً “به جرم یا جرمی محکوم شده ، از پذیرش در کانادا خودداری کرده یا مجبور به ترک کانادا شده است”.

خان با توجه به متن جلسات دادرسی در مورد مهاجرت ، نه گفت.

مقامات نمی دانستند که او قبلاً به کانادا رفته است ، از اسامی دیگری استفاده می کردند ، اسناد مسافرتی در آن اسامی داشتند ، و نه اینکه او قبلاً ادعای پناهندگی را مطرح کرده و به کشورش اخراج شده بود.

در سال 2014 ، گذشته خان وقتی او را آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) دریافت کرد که اطلاعاتی که وی به افسران ارائه داده نادرست بود ، او را درگیر خود کرد.

در ژوئن همان سال وقتی مستقیماً از او س askedال شد که آیا او نام دیگری از جمله نام مستعار استفاده کرده است یا خیر ، اظهار داشت “نه”. وقتی از او س askedال شد که آیا او اسم ابوحورایرا خان را می دانید ، گفت: “نه”.

در آوریل 2016 ، هیئت مهاجرت و پناهندگان حکم محرومیت را علیه خان صادر کرد اما وی بر اساس ملاحظات بشردوستانه و دلسوزانه به این حکم اعتراض کرد.

یک سال بعد ، در آوریل 2017 ، بخش تجدیدنظر در امور مهاجرت فرجام خواهی وی را رد کرد و در آن زمان اجرای حکم برکناری به عهده CBSA بود.

دو ماه بعد ، هنگامی که خان دستگیر شد و به اتهام تجاوز جنسی متهم شد ، روند حذف متوقف شد.

برای شنیدن بخشی از خطبه های آنلاین ماه رمضان توسط عبدالرحمان خان ، زیر را تماشا کنید

در ماه رمضان ، خان خطبه هایی را که در صفحه فیس بوک مسجد-الرحمه ارسال می شد ، ایراد می کرد. 0:33

‘موضوع شخصی’

خان در 6 ژوئیه 2017 وثیقه صادر شد و پس از آزادی ، به مقام امامت خود در مسجد مسجدالرحمه بازگشت و در آنجا همچنان به اقامه نماز ، جلسات بین مذهبی ، آموزش جوانان و مراسم ازدواج و تشییع جنازه ادامه داد.

وی پس از محاکمه و محکومیت خود در ژانویه 2020 ، دوباره به کار خود ادامه داد تا اینکه در ماه آگوست به سه سال زندان محکوم شد.

در این مسجد سوره مسجد الرحمه شایعاتی در مورد رفتار عبدالرحمان خان وجود داشت اما هیچ کس آنچه را مقامات “امور شخصی” وی می نامند کشف نکرد. (کوین لی / سی بی سی)

افطاب صاحب ، رئیس BCMA ، می گوید که خان در اوت سال 2020 نامه استعفا را ارائه داده است.

وی گفت ، اما انجمن دلایل ترک خان را “مسئله شخصی” خود دانست و هیچ سوالی نکرد.

صاحب از مصاحبه بیشتر در مورد اینکه چرا خان پس از اتهام و محکومیت اجازه یافت در کار بماند ، خودداری کرد.

طارق طیب ، سخنگوی BCMA در یک ایمیل گفت: “هیچ وقت BCMA از ادعاهای جدی و اتهامات کیفری علیه این شخص مطلع نبود.”

کار او با BCMA در آگوست سال جاری پایان یافت و طیاب هرگونه س otherال دیگر را به وکیل انجمن ارجاع داد.

یکی از اعضای شورای زنان BCMA نیز پس از اینکه گفت ابتدا پرداختن به این مسئله و اطمینان از اینکه جامعه از آنچه اتفاق افتاده مهم است ، از مصاحبه خودداری کرد.

ازدواج های متعدد

منشی خان با مقامات مهاجرت همچنین شامل ازدواج های متعددی با هدف دستیابی به اقامت کانادا بود.

زنی که خان در پاییز سال 2000 ازدواج کرد ، همسر مطلقه برادرش محمد طیب بود. این ازدواج زمانی پایان یافت که موفق به اخذ اقامت دائم خان در کانادا نشد.

زن بعداً دوباره با طیب متحد شد.

در همین حال ، خان در پاکستان قبلاً دارای یک همسر و پنج فرزند بود که هرگز برای مقامات مهاجرت فاش نکرد. هنگام صدور حکم تعرض جنسی در آگوست سال 2020 ، در دادگاه عالی پیش از میلاد ، قاضی اذعان داشت که خان تا سال 2016 هر سال بین خانواده خود در خارج از کشور دیدار می کرد.

طبق اسناد بخش تجدید نظر در امور مهاجرت (IAD) ، بعید به نظر می رسد او هرگز از همسرش در پاکستان طلاق گرفته باشد. همچنین ، او با نام دیگری با همسر برادرش ازدواج کرده است.

IAD همچنین می گوید خان برای سومین بار ، در سال 2014 ، قبل از میلاد ازدواج کرد و از هم جدا شد ، و هنگامی که آن سند ازدواج را گرفت خود را مجرد معرفی کرد.

سی بی سی نیوز آموخته است که در بهار سال 2016 ، خان در میان آخرین جلسه دادرسی مربوط به برکناری هیئت مهاجرت و پناهندگان ، دوباره ازدواج کرد.

این زن یک شهروند کانادایی بود و در سالهای قبل از میلاد زندگی می کرد. این ازدواج تنها چند ماه به طول انجامید.

قربانی عبدالرحمان خان می گوید که کنار گذاشتن توسط افراد جامعه ای که در آن زندگی می کنید دردناک است. (بن نلمز / سی بی سی)

شرم آور قربانی

افراد دیگر از جامعه مسلمانان استان می گویند باید شبکه دروغ و فریب و در نهایت جنایت خان در مورد حمله جنسی را بهتر رسیدگی کرد.

یحیی موملا ، یکی از امامان مسجدالسلام ، در برنابی ، اغلب در مورد قربانیانی که با آسیب دیدگی خود جلو می آیند و بیشتر به حاشیه رانده می شوند صحبت کرده است.

وی گفت: “نادرست خواهد بود اگر بگوییم رسوایی قربانیان در جوامع خاصی اتفاق نمی افتد”. “چرا این اتفاق می افتد؟ تا حدی این یک احساس افتخار اشتباه است.”

موملا می گوید برخی از افراد احساس می كنند كه نباید صریحاً درباره قربانیان سو abuse استفاده خانگی یا جنسی در روابطشان صحبت كنند. گرچه او می گوید این نگرش مبتنی بر ایمان نیست.

پیام وی به جامعه مسلمانان این است که نباید هرگز قربانیان را سرزنش کرد ، بلکه از آنها حمایت کرد.

‘چشمانت را باز کن’

قربانی خان می گوید تا زمانی که او همچنان از او اجتناب می کند موضوع هرگز تمام نخواهد شد.

پیام او به جامعه این است که: “چشمهایت را باز کن. به پایین نگاه نکن [victims] حتی اگر [the attacker] یک کشیش است. ”

Divya Bakshi Arya مشاور مهاجرت در ونکوور می گوید در مواردی مانند این مورد ، تا زمانی که فرد حکم خود را به اتمام نرساند ، به دستورات برکناری عمل نمی شود.

در آن زمان خان می توانست به دادگاه فدرال مراجعه کند تا حکم برکناری وی متوقف شود و این می تواند به ماهها یا سالها جلسات دادرسی دیگری تبدیل شود.

قربانی وی می گوید اگر او را به پاکستان اعزام نکنند ، از اینکه او هنوز در سرزمین اصلی زندگی می کند می ترسد.


اگر شما قربانی سو abuse استفاده جنسی یا خانگی یا خشونت شده اید ، لطفاً برای کمک به آنها کمک کنید HealthLinkBC از طریق تماس با 811 یا از طریق برنامه کمک به بزه دیدگان جنایت با شماره 1-866-660-3888 یا VictimLink BC با شماره 1-800-563-0808 یا شماره 604-836-6381 پیامک کنید.


تیم تأثیرگذاری سی بی سی ونکوور در مورد داستانهایی که مردم جامعه محلی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد تحقیق می کند و گزارش می دهد و تلاش می کند افراد ، م institutionsسسات و سازمانها را به بازخواست برساند. اگر برای ما داستانی دارید ، به ایمیل impact@cbc.ca ایمیل کنید.