اپراتورهای سرویس کشتی جدید Nanaimo-Downtown ونکوور می گویند امیدوارند در جایی که دیگران شکست خوردند موفق شوند.

اپراتورهای پشت سرویس جدید کشتی مسافربری پیاده، که قرار است در اواخر تابستان بین Nanaimo، بریتیش کلمبیا، و مرکز شهر ونکوور راه اندازی شود، می گویند که امیدوارند حتی با وجود شکست تلاش های قبلی در این سرویس، یک گزینه حمل و نقل قابل اعتماد ایجاد کنند.

از ژوئن، بریتیش کلمبیایی‌ها گزینه دیگری برای سفر بین ونکوور و جزیره ونکوور خواهند داشت، زیرا BC Ferries بسیاری از سفرهای دریایی را در سال گذشته لغو کرد.

این خط کشتی که Hullo نام دارد توسط شرکت فری جزیره ونکوور اداره می شود و قرار است با دو کشتی کاتاماران سریع السیر، هر کدام با ظرفیت 354 مسافر راه اندازی شود.

قرار است روزانه تا هفت سفر رفت و برگشت بین مرکز شهر نانایمو و مرکز شهر ونکوور انجام شود که هر کدام حدود 70 دقیقه طول می کشد و برنامه ها و نرخ ها در اوایل ژوئن منتشر می شوند.

سخار انگپات، یکی از بنیانگذاران شرکت کشتی، در یک کنفرانس خبری گفت: «وقتی راه اندازی می کنیم، می دانیم که می توانیم خدماتی را که آنها می خواهند به جامعه ارائه کنیم.

دو مرد اهل جنوب آسیا در مقابل یک انبار احتکار ساختمانی ایستاده اند.
روپش امین، چپ، و سخار انگپات دو نفر از بنیانگذاران شرکت فری جزیره ونکوور هستند. آنها در اینجا در مراسم افتتاحیه در روز چهارشنبه به تصویر کشیده شده اند. (کلر پالمر/سی بی سی)

چندین اپراتور خصوصی قبلاً از کشتی های مسافربری بین Nanaimo و مرکز شهر ونکوور استفاده کرده بودند، اما خدمات خود را تعطیل کردند.

مسائل کلیدی زباله در مسیر قایقرانی و جذب مسافران برای خدمات بوده است. در حال حاضر، مسیر BC Ferries از خلیج Horseshoe در غرب ونکوور به Departure Bay در نزدیکی Nanaimo می‌رود – هر دو رفت‌وآمد کوتاه از مرکز شهر منطقه مربوطه خود دارند.

در یک رویداد پیشگامانه در روز چهارشنبه، اپراتورها اعلام کردند که 400 غرفه پارکینگ در ارتباط با “بهینه سازی مناسب ترافیک و جریان حمل و نقل” ساخته خواهد شد، هرچند جزئیات دقیق گزینه های حمل و نقل عمومی فاش نشد. بنیانگذاران همچنین نگفتند که آیا دوچرخه در کشتی‌هایی که در حال حاضر در ویتنام ساخته می‌شوند قرار خواهند گرفت یا خیر.

در پاسخ به سؤالات پیرامون زباله، Angepat گفت که شرکت این موضوع را تجزیه و تحلیل کرده است و خدمه در حین دریانوردی مراقب خواهند بود تا از مکیده شدن زباله به داخل موتور جلوگیری کنند.

روپش امین، رئیس اجرایی این شرکت، به خبرنگاران گفت که تلاش‌های قبلی به دلیل نبود افزونگی، با تکیه بر کشتی‌های قدیمی‌تر یا تنها یک کشتی، شکست خورده است.

وی گفت: ما دو شناور داریم و هر دو دارای موتور چهارگانه هستند. «ما نه تنها در کشتی‌ها افزونگی داریم، بلکه همچنین [in] تعداد موتورهایی که هر کشتی دارد.”

دو کشتی سفید با جزئیات سبز از بالا دیده می شوند.
کشتی های Hullo توسط گروه Damen در ویتنام ساخته می شود و می تواند بیش از 350 نفر را در خود جای دهد. (شرکت فری جزیره ونکوور)

در پاسخ به سؤالات مربوط به قابلیت اطمینان، Angepat گفت که قایقرانی در طول شب در این مسیر ممکن است بسته به رویدادهای بزرگ مانند یک بازی Vancouver Canucks یا یک کنسرت انعطاف‌پذیر باشد.

او افزود: “اما درست مانند BC Ferries و سایر خدمات در آب و هوای نامساعد که ما نمی توانیم کنترل یا پیش بینی کنیم، ایمنی در درجه اول قرار دارد.”

خدمت شهردار و رئیس

انگپات گفت که مسیر کشتی را گسترشی از سیستم حمل و نقل انبوه BC می‌داند و گزینه‌های سفر کنونی بین جزیره ونکوور و سرزمین اصلی به اندازه کافی “بی اصطکاک” نیستند.

لئونارد کروگ، شهردار نانایمو، گفت: “این امر وابستگی به خودرو را کاهش می دهد. و قرن بیست و یکم در اینجاست.” آنها از اشتباهات گذشته درس گرفته اند. آنها بودجه و برنامه ای دارند که برای مردم کارساز باشد.”

مردی از جنوب آسیا با دو مرد و یک زن پشت تریبون سخنرانی می کند.
روپش امین، نفر دوم از چپ، در کنفرانس خبری چهارشنبه صحبت می کند. مایک وایز، رئیس کشور اول اسنونیموکس، از چپ، و لئونارد کروگ، شهردار نانایمو، نفر دوم از راست، نیز در این مراسم حضور داشتند. (کلر پالمر/سی بی سی)

مایک وایس (Xumtilum) رئیس ملت اول Snuneymuxw نیز این خدمات را ستایش کرد و گفت که جریان درآمد جدیدی برای جامعه او به ارمغان می آورد.