اکنون بخرید ، بعداً پرداخت کنید؟ خدمات پرداخت اقساطی برای خرید آنلاین به کانادا می آیند

خرید آنلاین در طی همه گیر کنونی منفجر شده است ، گزینه های پرداخت هزینه خرید نیز وجود دارد.

علاوه بر گزینه های معمول بدهی و اعتباری که هنگام مشتری برای خرید ظاهر می شود ، اخیراً تعدادی سرویس در کانادا راه اندازی شده اند که به مشتریان امکان پرداخت اقساطی را می دهند – هزینه سفر خرید را از طریق پرداخت های متعدد گسترش می دهند.

در حالی که همه آنها کمی متفاوت کار می کنند ، سرویس هایی مانند Afterpay ، PayBright ، Sezzle ، Klarna ، QuadPay ، Splitit ، Affirm و سایر خدمات گزینه هایی را برای پرداخت بهای خرید در طول زمان به کاربران می دهند. نرخ و کارمزد اکثر آنها کمتر از این است که با قرار دادن کالا روی کارت اعتباری دریافت شود. در واقع ، برخی اصلاً هزینه ای ندارند – حداقل از طرف کاربر.

Afterpay در اوت گذشته بی سر و صدا در کانادا راه اندازی شد. در حالی که این شرکت در اینجا با نام خانوادگی بسیار فاصله دارد ، در استرالیا ، جایی که این شرکت پنج سال پیش راه اندازی شد ، چنین نیست. رشد 10 میلیون مشتری در آنجا رشد کرده است.

این شرکت با ده ها خرده فروش فعال در کانادا ، از جمله American Eagle ، Ardene ، BikeExchange ، Dermalogica ، FragranceX.com ، Herschel Supply Co. ، Huda Beauty ، GOLI ، لوازم آرایشی Maëlys ، کفش های بومی ، Nixon ، Perfume.com و Roots قرارداد بسته است. .

مشتری های احتمالی حسابی را باز می کنند که به یک بانک یا حساب پرداخت دیگری متصل است و شرکت بقیه کارها را انجام می دهد.

مدیر عامل شرکت نیک ملنار در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت که نحوه کار آن ساده است.

وی گفت: اگر مشتری یک جفت کفش 100 دلاری می خرید ، به جای پرداخت 100 دلار ، مشتری هر دو هفته چهار پرداخت 25 دلاری پرداخت می کند. “ما روز بعد خرده فروش را پرداخت می کنیم. آنها محصول را از جلو حمل می کنند و ما همه خطر را می پذیریم.”

هیچ نرخ بهره ای به خرید اضافه نمی شود و همچنین هیچ هزینه یا مجازات دیگری برای تأخیر پرداخت وجود ندارد. اگر خریدار بازپرداخت خرید خود را متوقف کرد ، Afterpay به سادگی حساب او را قطع می کند. اما آنها حساب را به آژانس مجموعه ارسال نمی کنند.

خدمات رایگان برای مصرف کنندگان

این شرکت به خود می بالد که کمتر از یک درصد مشتریان از پرداخت خود عقب می مانند. مولنار می گوید این سیستم کار می کند زیرا برای هر دو طرف – مصرف کننده و خرده فروش – کار می کند.

وی گفت: “اکثر قریب به اتفاق ارائه دهندگان اقساط در سراسر جهان محصولات اعتباری سنتی بوده اند که برای کارکرد مدل های تجاری خود به نرخ بهره بسیار بالا متکی هستند.” “[But] ما این مدل را روی سر خود چرخانده ایم و در آنجا هزینه کمی را از خرده فروش دریافت می کنیم ، این بدان معنی است که برای مصرف کننده کاملاً رایگان است. “

کایل هوسمن ، رئیس کفش های بومی مستقر در ونکوور ، می گوید تنها حدود 5 درصد از مشتریان کفش های بومی از Afterpay استفاده می کنند ، اما آنهایی که تمایل بیشتری به خرج می دهند. (مایک زیمر / CBC)

با بازگشت به مثال فروشگاه کفش ، مولنار گفت که خرده فروش پس از پرداخت بین چهار تا شش درصد از فروش را پرداخت می کند – قیمتی که آنها از پرداخت آن راضی هستند زیرا شرکت پرداخت تمام خطر عدم پرداخت را بر عهده می گیرد و فروشگاه پول نقد را از قبل دریافت می کند .

برخی از خرده فروشان کانادایی تاکنون از این خدمات راضی هستند. شیوع همه گیر در مورد Native Shoes ، فروشنده کفش های کودکان مستقر در ونکوور ، مانند بسیاری دیگر سخت بوده است. اما فروش آنلاین در طی همه گیر شدن رشد چشمگیری داشته است ، چیزی که این شرکت بخشی از خدمات خود را به عنوان خدمات پس از پرداخت می داند ، در زمانی که همه افراد هزینه های خود را مشاهده می کنند.

رئیس شرکت کایل هوسمن در مصاحبه ای گفت: “من فکر می کنم این یک گزینه دیگر برای مشتری است که بتواند نحوه پرداخت خود را انتخاب کند – خرید اکنون ، پرداخت نوع دیگری از سیستم عامل فقط به آنها کمی انعطاف بیشتری می بخشد.”

Native از زمان راه اندازی Afterpay در کانادا استفاده می کند. این شرکت می گوید که در حال حاضر تنها حدود پنج درصد از مشتریان از آن برای پرداخت استفاده می کنند ، اما انتظار می رود که این نسبت رشد کند.

در حالی که هزینه بالاتر از آن است که آنها با برخی گزینه های دیگر مانند بدهی و اعتبار پرداخت می کنند ، اگر خدمات رشد و توسعه یابد و تا حدی گسترش یابد ، شرکت درست است زیرا آنها متوجه شده اند که مشتریان Afterpay تمایل به خرید بیشتر از دیگران دارند – حدود 25 در هر هاسمن می گوید ، یک سنت بیشتر ، یا از طریق خرید جفت کفش بیشتر ، یا کفش های گران تر.

خیلی عمیق

اما طبق گفته شانون لی سیمونز ، برنامه ریز مالی و بنیانگذار The New School of Finance ، یک شرکت برنامه ریزی مالی ، چنین خدماتی می توانند اشکالاتی داشته باشند.

او طرفدار هر چیزی است که بتواند کانادایی ها را از جمع شدن بدهی بیش از حد کارت اعتباری دور کند ، اما می گوید که سیستم های اقساطی هنوز هم به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا هزینه های خود را از درآمدشان جلو ببرند.

وی در مصاحبه ای گفت: “اگر آن ریاضی ذهنی را انجام ندهید ، پس مشكلی خواهید داشت.” “شما می خواهید بدهکار باشید قبل از اینکه حتی حقوق بگیرید.”

و این تمایل ممکن است مجبور به خرید بیشتر در هنگام استفاده از خدمات اقساطی باشد که در طولانی مدت مشکل ساز شود.

“آنها در حال رفتار با این پول هستند [saying] “من این را الان می خواهم و واقعاً توانایی پرداخت آن را ندارم بنابراین می خواهم این کار را انجام دهم و سپس می خواهم آن را از طریق حقوق و دستمزد متفاوت خود بشکنم” ، که یک بازی خطرناک برای هر کسی است که بازی کند ، “سیمونز گفت: “آنها واقعاً امیدوارند که شما بیشتر از هزینه های معمول خود هزینه کنید.”

هوسمن انتظار دارد که نسبت مشتریانی که از خدمات اقساطی استفاده می کنند ، رشد کند. (مایک زیمر / CBC)