این فیلم تجربه یک زن بریتیش کلمبیا را با قارچ‌های جادویی برای کاهش اضطراب سرطان بررسی می‌کند

لوری بروکس هرگز فکر نمی کرد که روزی از قارچ جادویی استفاده کند و از توانایی دیگران برای انجام همین کار دفاع کند.

این زن 55 ساله ساکن بریتیش کلمبیا نیز هرگز تصور نمی کرد که سرطان روده بزرگ داشته باشد و از تأثیری که مرگ قریب الوقوع او بر همسر و چهار فرزندش خواهد داشت می ترسید.

سفر او به عنوان یک مؤمن به قدرت سیلوسایبین، ماده فعال قارچ جادویی، زمانی آغاز شد که یکی از دوستانش به او گفت که می تواند یک دوز کوچک را به عنوان بخشی از یک جلسه درمانی برای مقابله با اضطراب پایان زندگی امتحان کند.

مستند کانادایی، دوز: سفر یک عمر، تجربه بروکس در مورد سیلوسایبین را بررسی می کند، که به گفته او به او این امکان را داد تا بینش خود را به دست آورد و سرطان خود را در حین گسترش آن بپذیرد، و او تصمیم گرفت از سومین جراحی بزرگ چشم پوشی کند.

«دوز» به کارگردانی نیکواس مایرز و تایلر چندلر قرار است از جمعه در تورنتو در سینماهای منتخب سراسر کانادا اکران شود.

تماشا | گزارش CBC در مورد تحقیقات در مورد اثرات درمانی سیلوسایبین:

محققان پیش از میلاد از “جادوی” قارچ های روانگردان استفاده می کنند

شرکت های مستقر در BC از جمله کسانی هستند که داروهای روانگردان مانند سیلوسایبین را برای درمان اختلالات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب آزمایش می کنند.

دسترسی از طریق Health Canada

این در حالی است که در جولای گذشته هفت بیمار و یک کارمند مراقبت های بهداشتی علیه دولت فدرال اعتراض کردند.

شاکیان ادعا می کنند که دسترسی محدود و تاخیری به روانگردان از طریق فرآیند درخواست Health Canada، حق زندگی، آزادی و امنیت افراد تحت منشور حقوق و آزادی ها را نقض می کند.

دولت در بیانیه دفاعی خود می گوید که تعهدات پیمان بین المللی برای تنظیم مواد کنترل شده دارد و درمان مبتنی بر سیلوسایبین در کانادا تایید نشده است.

در آگوست 2020، Health Canada اعطای معافیت های یک ساله را برای بیماران واجد شرایطی که می خواستند از سیلوسایبین برای مدیریت اضطراب پایان زندگی استفاده کنند، آغاز کرد. از ژانویه 2022، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند برای درمان بیمارانی که درمان‌های مرسوم داروی روانگردان شکست خورده یا نامناسب یا در دسترس نیستند، به برنامه دسترسی ویژه درخواست دهند.

بروکس که در سال 2018 تشخیص داده شد، یکی از اولین افرادی در کانادا بود که در حین شیمی درمانی معافیت شخصی دریافت کرد.

شش ساعت برای ایجاد تفاوت

ساکن Abbotsford، BC، سه گرم سیلوسایبین برای اولین “سفر” هدایت شده خود و پنج گرم برای دومین بار یک سال بعد مصرف کرد. برای هر جلسه، او روی یک مبل با چشمان بسته دراز می کشید و در حالی که درمانگرش در کنارش می نشست به موسیقی گوش می داد.

رؤیایی که او برای اولین بار دید شامل یک کالیدوسکوپ از رنگ ها و یک جنگل بود. او از احساس تنهایی و ترس به آرامش رسید در حالی که مادربزرگ مرحومش در تاریکی هدایت می شد.

بروکس می گوید که اولین جلسه به او کمک کرد تا غم و اندوه طاقت فرسای ترک خانواده اش را برطرف کند. سفر دوم، تلاش مادام‌العمر او را برای تبدیل شدن به یک «خشنودکننده مردم» که خود را در آخر قرار می‌دهد، آسان کرد.

او که هنگام سفر در ساکرامنتو، کالیفرنیا از طریق تلفن با او تماس گرفت، می‌گوید دسترسی به سیلوسایبین از طریق یک سیستم تنظیم‌شده می‌تواند به مردم کمک کند تا رنج یک بیماری لاعلاج را تحمل کنند. او اضافه می‌کند که مدل فعلی درخواست دسترسی و انتظار برای تصمیم، استرس بیشتری را برای کسانی که ممکن است در انتظار بمیرند، اضافه می‌کند.

او درباره اولین سفر خود به سیلوسایبین می گوید: “چرا نمی خواهید به کسی کمک کنید؟ یک تجربه، شش ساعت طول کشید، و این تنها چیزی است که برای ایجاد تفاوت نیاز داشتم.”

او می‌گوید که آنقدر افسرده بود که قبل از کشف سیلوسایبین که به من می‌گوید “به من زندگی بخشید” برای مرگ کمک پزشکی می‌کرد.

بروکس که می گوید اکنون “زندگی می کند” می گوید: “اکنون فکر می کنم، نه، من می خواهم تمام ذره زندگی را از این سفر که می توانم کم کنم. من نمی خواهم ساعت و زمان مرگ خودم را بدانم.” رویا» در حال سفر در یک وسیله نقلیه تفریحی با شوهرش پس از اینکه آنها خانه خود را در سال قبل از میلاد در ماه مارس فروختند.

“به خودت احترام بگذار و زندگیت را با تمام وجود زندگی کن و فقط لذت ببر. و تا جایی که می توانی بخند.”

اضطراب در مورد مرگ معمولاً با داروهای ضد افسردگی درمان می شود، اما بروکس به دلیل عوارض جانبی احتمالی این مسیر را در نظر نگرفت. او می گوید سیلوسایبین تسکین فوری بیشتری را ارائه می دهد.

بروکس می‌گوید: «این ترس از مردن را از من دور کرد و بسیاری از غم و اندوه و اضطرابی را که احساس می‌کردم از بین برد.

“این یک سفر بود، اما قارچ ها کاتالیزور آن بودند.”

کاهش اضطراب مرگ

دکتر گابور میت، پزشک خانواده بازنشسته از ونکوور، و همچنین نویسنده و طرفدار روان درمانی که در این مستند حضور دارد، به برخی کارآزمایی‌های تصادفی کنترل‌شده کوچک اما قابل توجه در ایالات متحده اشاره کرد که سیلوسایبین اضطراب را برای بیماران سرطانی لاعلاج کاهش می‌دهد. .

یک کارآزمایی در سال 2016 توسط دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز نشان داد که افزایش کیفیت زندگی و کاهش اضطراب مرگ شش ماه پس از درمان با کمک سیلوسایبین برای 41 نفر از 51 شرکت‌کننده ادامه یافت.

میت در مصاحبه ای گفت: «من شخصاً افراد زیادی را می شناسم که تجربیات بسیار مفیدی را در دستان درمانگران آموزش دیده، با تعدادی از روانگردان ها، از جمله سیلوسایبین، داشته اند.

این مطالعه که در مجله Psychopharmacology منتشر شد، نشان داد که حدود هشت نفر از شرکت‌کنندگان احساس تهوع داشتند و 17 نفر در بخشی از جلسه‌ای که چهار تا شش ساعت به طول انجامید، مقداری ناراحتی مانند پارانویا را تجربه کردند.

دستی قارچ چروکیده را نگه می دارد.
محققان در حال انجام آزمایش‌های بالینی بر روی سیلوسایبین، ماده اصلی روان‌گردان قارچ‌های جادویی هستند. (کرتیس آلن/سی بی سی)

میت می گوید: داروهای ضد افسردگی در مقایسه با سیلوسایبین، عوارض جانبی زیادی دارند، اگرچه در موارد نادر، بیمارانی که روانگردان را تحت نظارت مصرف می کنند، ممکن است رویدادهای بسیار آسیب زا را به یاد بیاورند که می تواند پس از درمان توسط درمانگر پردازش شود.

«تا آنجا که من نگرانم، دولت‌ها خیلی کند عمل می‌کنند و نمی‌توانند پتانسیل‌ها را تشخیص دهند [of psilocybin]. خوب است که مراقب باشید. من فقط می گویم که ما در حال حاضر شواهد زیادی داریم.»

آزمایشات پیشنهادی

Health Canada اعلام کرد که دو آزمایش پیشنهادی را برای آزمایش درمان با کمک سیلوسایبین برای پریشانی پایان زندگی، یکی توسط یک برنامه غیرانتفاعی بریتیش کلمبیا به نام Roots to Thrive و دیگری شامل موسسه تحقیقاتی بیمارستان اتاوا، روشن کرده است.

دکتر والوری ماسودا، محقق اصلی کارآزمایی BC، می‌گوید که مطالعه او در جزیره ونکوور شامل 64 بیمار لاعلاج در تمام سنین می‌شود و پزشکان، پرستاران و یک مشاور بالینی ثبت‌شده بر آن نظارت می‌کنند.

Health Canada هزینه آزمایشات بالینی سیلوسایبین را برای درمان مصرف مواد و اختلالات سلامت روان در ترکیب با روان درمانی تأمین کرده است. ماسودا برای اضطراب پایان زندگی در کانادا نیز بودجه می خواهد.

ماسودا، پزشک مراقبت‌های تسکینی نیز می‌گوید: «اگر Health Canada از آزمایش‌های بالینی انتظار اطلاعات بیشتری دارد، باید پول خود را در جایی بگذارد.

ماسودا می‌گوید: «در حالی که Health Canada آزمایش‌های بالینی و مسیر دسترسی ایمن را در پیش می‌گیرد، واقعاً چیزی که اتفاق می‌افتد این است که مردم به مواد روان‌گردان در زیرزمین دسترسی پیدا می‌کنند. .”

او می‌گوید که درمان سیلوسایبین باید شامل تامین‌کنندگان دارای مجوز و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آموزش‌دیده شود تا از بیمارانی که از نظر عاطفی، روانی و معنوی آسیب‌پذیر هستند در حالی که تحت تأثیر یک عامل توهم‌زا هستند، محافظت کنند.

پرونده ای که در ژوئیه گذشته در دادگاه فدرال ثبت شد توسط TheraPsil، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در BC که به سه نفر از بیماران کمک کرده است از طریق فرآیند معافیت فردی سابق، دسترسی قانونی به سیلوسایبین را تضمین کنند، پشتیبانی می شود.

Health Canada در بیانیه ای اعلام کرد که از ژانویه 2022، درخواست هایی از متخصصان مراقبت های بهداشتی برای 121 بیمار دریافت کرده است. این سازمان گفت که دسترسی برای 93 نفر از آنها مجاز شده است در حالی که درخواست برای 8 نفر لغو شده است. درخواست های باقی مانده در دست بررسی است.