بازیکن سابق هاکی ری ساوادا به طور ناگهانی در پیست پیست می میرد

یک بازیکن 38 ساله سابق هاکی از ریچموند، بریتیش کلمبیا، به طور ناگهانی روز دوشنبه در حالی که در مرکز یخ ریچموند مشغول بازی هاکی تفریحی بود جان باخت.

به گفته داگ پترسون، رئیس Richmond Sockeyes، ریموند ساوادا در حالی که روی نیمکت نشسته بود سقوط کرد. ساوادا 20 سال پیش یک ستاره با سوکی های جوان بود.

پترسون گفت: “این ویرانگر بود.” “این فقط جامعه ما را تکان داد.”

سوادا همسر و دو دختر خردسال از خود به جا می گذارد. او از سال 2017 به عنوان آتش نشان با شهر برنابی کار کرده بود.

ساوادا بیشتر دوران حرفه ای هشت ساله خود را در لیگ هاکی آمریکا گذراند و 11 بازی با NHL Dallas Stars انجام داد. او از Sockeyes به Junior A Nanaimo Clippers لیگ هاکی BC فارغ التحصیل شد و سپس چهار فصل در دانشگاه کرنل بازی کرد.

ساوادا توسط دالاس در دور دوم پیش نویس ورودی NHL در سال 2004 پیش نویس شد.

پترسون گفت که ساوادا مرد فوق‌العاده‌ای بود که با مربیگری دخترانش و ادامه همکاری با فارغ‌التحصیلان سوکی به هاکی بازگشت.

پترسون گفت: “حدود پنج هفته پیش از او دعوت کردیم تا بیاید و با بازیکنان ما صحبت کند و کمی یک سخنرانی انگیزشی داشته باشد.” نکته مهم من همیشه یادآوری سخنان صمیمانه و تاثیرگذار او به بازیکنان در رختکن ما خواهد بود.

یک بازیکن هاکی NHL در لباس دالاس استارز در حالی که او را تعقیب می کند با تلاش گریماس می کند.
جناح راست ریموند ساوادا شماره 12 از دالاس استارز در حین بازی در برابر بهمن کلرادو در مرکز خطوط هوایی آمریکا در 25 سپتامبر 2008 در دالاس، تگزاس. (رونالد مارتینز/گتی ایماژ)

جمع آوری کمک های مالی آنلاین که از طرف خانواده ساوادا آغاز شده بود، در زمان انتشار بیش از 230000 دلار از بیش از 1300 اهدا کننده بود.

پاترسون گفت که ساکی ها پیراهن ساوادا را فصل آینده بازنشسته خواهند کرد.

مردی با لباس آتش نشانی در حال لبخند زدن تصویر شده است.
ری ساوادا، بازیکن سابق NHL، از ژانویه 2017 در اداره آتش نشانی برنابی خدمت می کرد. این اداره گفت که او “نشان قوی و مثبت” را بر روی هر آتش نشان شهر به جا گذاشته است. (ارسال شده توسط کریس باوکاک)

ساوادا پس از حرفه هاکی خود یک آتش نشان شد و از سال 2017 به بعد در سازمان آتش نشانی برنابی خدمت کرد.

در نامه ای که کریس باوکاک، رئیس آتش نشانی روز سه شنبه به تمام آتش نشانان ارسال کرد، آمده است: “در مجموع، بخش و اتحادیه با خانواده تماس گرفته اند تا هر گونه حمایت یا کمکی را که ممکن است بتوانیم در مواقع نیاز به آنها ارائه دهیم.”

“از دست دادن Ray، عضوی که هرکدام به او احترام می گذاریم، برایش ارزش قائل هستیم و به او اهمیت می دهیم، دشوار و چالش برانگیز خواهد بود. لطفاً در زمان بسیار سختی از یکدیگر حمایت کنید.”

بوکاک در نامه خود اضافه کرد که نشان بخش ساوادا – 490 – در “مکانی ویژه در تاریخ ما” نگه داشته خواهد شد و ساوادا به خاطر حرفه ای بودن و تعهدش به عنوان یک آتش نشان به یاد خواهد ماند.