باغ وحش کملوپس ، پیش از میلاد ، 92 مار را که در اثر ساخت خط لوله Trans Mountain آواره شده اند ، پناه داده است

هنوز مدتی است تا تابستان که مارها در اطراف کملوپس ، قبل از میلاد دوباره فعال می شوند ، اما باغ وحش در آنجا قبلاً از 100 خزنده که توسط پروژه خط لوله ترانس کوه آواره شده اند ، مراقبت کرده است.

در ماه اکتبر ، پارک حیات وحش قبل از میلاد – تنها مرکز بازپروری حیات وحش منطقه تامپسون – در مجموع 92 مار بزرگ گوفر بزرگ و نژاد شکم زرد غربی را از شرکت تاج دریافت کرد.

کوهستان ترانس توسط هیئت ملی انرژی مورد نیاز است تا گونه های حیات وحش را از خطرات ایجاد شده در پروژه ساخت محافظت کند. همچنین توسط وزارت جنگلهای BC لازم است مارهایی را که به هم زده اند برای مراقبت موقت از اسارت به پارک حیات وحش BC ارسال کند.

Trans Mountain می گوید که ساخت و ساز فعال در زمین های چمنزار Lac Du Bois ، منطقه حفاظت شده در شمال غربی Kamloops که بسیاری از گوزن های مار در آن در حال انجام است ، در حال انجام است.

مارها در وان های پلاستیکی درون یخچال بزرگی در پارک حیات وحش BC ، تنها مرکز بازپروری حیات وحش در منطقه تامپسون نگهداری می شوند. (ارائه شده توسط تریسی رینولدز)

هر دو مار Great Basin gopher و نژاد شکم زرد غربی از گونه های تهدید شده در کانادا هستند.

تریسی رینولدز ، مدیر مراقبت از حیوانات پارک ، می گوید خزندگان در وان های پلاستیکی که درون یک یخچال بزرگ با دمای 5 تا 8 درجه سانتیگراد قرار گرفته اند ، خوابیده اند. پارک آنها را سال گذشته آزاد خواهد کرد.

“در بهار ، آنها [Trans Mountain] می تواند آن خواب زمستانی (پناهگاه هایی که در زمستان توسط حیوانات غیرفعال اشغال شده است) را بازسازی کند که می توانیم آنها را آزاد کنیم [to]، “رینولدز به شلی جویس ، میزبان برنامه های سی بی سی گفت صبح کملوپس.

Trans Mountain می گوید که خواب زمستانی که برای مار Gopher Great Basin احیا می شود ، مسابقه دهنده شکم زرد غربی و مار زنگی غربی از نظر جسمی در مجاورت یکدیگر هستند و دارای ویژگی های مشابه پناهگاه های اصلی هستند.

کارل لارسن ، استاد دانشگاه تامپسون ریورز می گوید او نگران این است که آیا مارها در خواب زمستانی که توسط کوه ترنس ترمیم شده است ، خوب عمل نمی کنند. (جنیفر نورول / CBC)

کارل لارسن ، استاد علوم منابع طبیعی در دانشگاه تامپسون ریورز ، تحقیقاتی در مورد مار زنگی غربی تهدید شده انجام داده است. او می گوید که با Trans Mountain ارتباط برقرار نکرده است ، اما مشتاقانه منتظر کار با آن در زمینه بازسازی خواب زمستانی است.

لارسن می گوید او نگران است که آیا گودال های ترمیم شده توسط کوه ترانس برای مارها ایمن نیستند.

وی گفت: “من اغلب آن را به عنوان تشبیه برای مردم توضیح می دهم كه اگر شما یك جویبار قزل آلا داشته باشید كه قصد تخریب آن را دارید ، نمی توانید ماهی قزل آلا را بگیرید و در جوی دیگری بیندازید.”

لارسن همچنین می گوید وقتی مارها به طبیعت برگردانده می شوند باید برچسب گذاری یا تراشه شوند تا بتوان حرکت آنها را ردیابی کرد.

طبق Wildsafe BC ، کمتر از پنج نفر در سال توسط مار جغجغه در سال قبل از میلاد گزیده می شوند و اگر به موقع درمان شود ، گزش به ندرت کشنده است.

طبق گفته وزارت محیط زیست پیش از میلاد ، مارهای Gopher Great Basin و دونده های شکم زرد غربی هیچ خطری برای انسانها ایجاد نمی کنند اما ممکن است در گوشه ای پرخاشگر شوند و گاز بگیرند.

برای گوش دادن به مصاحبه کارل لارسن ، روی پیوند زیر ضربه بزنید صبح کملوپس:

صبح کملوپس5:02محقق Kamloops به دنبال درگیر شدن با رهاسازی مارهایی است که در طول ساخت وساز کوه ترانس پیدا شده است

ده ها مار در اثر ساخت خط لوله Trans Mountain آواره شده اند و یک محقق Kamloops می خواهد با مطالعه نحوه برخورد خزندگان با این مسئله درگیر شود. 5:02