با افزایش کمبود کشاورزان، اپراتورهای مزرعه BC درخواست حمایت بیشتری می کنند

کشاورزان در بریتیش کلمبیا می گویند که از گزارش اخیر که نشان می دهد 40 درصد از اپراتورهای مزرعه در سراسر کانادا در دهه آینده بازنشسته خواهند شد، تعجب نکرده اند و باید برای کمک به صنعت کارهای بیشتری انجام شود.

آ گزارش بانک سلطنتی کاناداگروه مشاوره بوستون و محققان دانشگاه گوئلف دریافتند که تا سال 2033، انتظار می رود بیش از 24000 کارگر مزرعه در سراسر کشور کمبود داشته باشند.

کسانی که در صنعت کشاورزی 4.8 میلیارد دلاری بریتیش کلمبیا مشغول به کار هستند، می گویند که باید کارهای بیشتری در همه سطوح – از جمله دولت های فدرال و استانی – در مورد سیاست های ضد آب و هوا و مدیریت زمین انجام شود زیرا این صنعت با تغییر جمعیتی سازگار می شود.

این تحقیق که داده‌های آمار کانادا و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که کانادا در مقایسه با همتایان غربی خود کمبود قابل‌توجهی کارگران کشاورزی دارد.

به گفته نویسندگان این گزارش، کانادا باید با افزایش هزینه های تحقیقاتی و تقویت تلاش های آموزشی در مدارس، «خط لوله جدیدی» از اپراتورهای مزرعه داخلی بسازد.

نمودار مقیاس کشویی نشان می دهد که کانادا در مقایسه با کشورهایی مانند نیوزلند، ایالات متحده و استرالیا دارای کمبود مهارت '0.10' است.
گزارش RBC در مورد آینده صنعت کشاورزی کانادا می گوید که کانادا در مقایسه با همتایان غربی خود کمبود کارگران کشاورزی دارد. (بانک سلطنتی کانادا)

بیل زیلمانز، کشاورز 65 ساله ای که دارایی است، می گوید: «در دنیای امروز، مسئله دلار، هزینه زندگی، گازوئیل تراکتور، کود، محیط زیست، آب و هوا است. در ریچموند و دلتا “امنیت توسعه و حضور خانواده شما در مزرعه کجاست؟

چیزهای جدید زیادی وارد بازی می شوند که ما هرگز به آنها فکر نمی کردیم.”

زیلمانز تمام زندگی خود را کشاورزی کرده است و در اواسط دهه 70، زمانی که از مدرسه خارج شد، به پدرش گفت که خانواده باید “بزرگ بروند یا به خانه بروند.”

از آن زمان، عملیات او به بیش از 500 هکتار افزایش یافت. اما اکنون، فرزندانش نمی‌خواهند به فعالیت‌های مزرعه ادامه دهند – بنابراین او باید به کوچک‌سازی فکر می‌کرد.

من در یک کامیون فراری بودم که از بزرگراه پایین می رفت و فکر می کردم همه چیز خوب پیش می رود تا بفهمم که این رویا باید به نوعی تغییر کند.

زیلمنز اکنون در حال تنوع بخشیدن به فعالیت های خود و کار با کشاورزان جوان است، که او اذعان می کند که با توجه به هنجارهای نیروی کار امروزی چالش برانگیز است.

“در دنیای امروز، من فکر می‌کنم که داریم متوجه می‌شویم که می‌خواهیم پاسخی سریع داشته باشیم، ما به دنبال یک دستاورد سریع هستیم.

مرد سفیدپوستی که ژاکت بمب افکن آبی پوشیده در مزرعه چیزی به دوربین می گوید.
زیلمانز مجبور شده است که فعالیت‌های مزرعه خود را کوچک‌سازی کند و کشاورزان جوان را راهنمایی کند، زیرا به دنبال بازنشستگی پس از چندین دهه در بخش کشاورزی است. (CBC)

بسیاری از کشاورزان برنامه جانشینی ندارند: گزارش

به گفته نویسندگان این گزارش، 66 درصد از تولیدکنندگان فعلی مزرعه پس از بازنشستگی برنامه جانشینی ندارند، که این نگرانی را در مورد اینکه چه کسی در آینده زمین های کشاورزی کانادا را تصاحب خواهد کرد، ایجاد می کند.

“شما آنقدر درگیر روزمرگی هستید که فکر کردن به آینده سخت است، نسل بعدیپل پرایس، مدیر سیاست در شورای کشاورزی BC گفت.

“ما به طور حکایتی، از رابطه ای که با تولیدکنندگان داریم، می دانیم که کشاورزی نسلی رو به افول است.”

پرایس می گوید افزایش هزینه های زندگی – به خصوص وقتی صحبت از آن باشد مواد مهم مانند کودها – به کشاورزان آینده نگر و کسانی که در حال حاضر در این صنعت مشغول به کار هستند، آسیب می رساند هزینه زمین کشاورزی در استان

او گفت: “کشاورزان اغلب در قراردادهای بلندمدت با خرده فروشان قفل می شوند و بنابراین نمی توانند این هزینه ها را بیشتر در زنجیره ارزش منتقل کنند.”

پرایس همچنین می گوید که مسئله امنیت آب برای کشاورزان، به ویژه در استانی که شاهد آن بوده است، مسئله بزرگی است خشکسالی قابل توجه و سیل های ویرانگر در طول چند سال گذشته.

کشاورزان بیشتری از خارج از کشور نیاز دارند: محقق

پرایس استدلال می کند که کشاورزان باید در زمینه اقدامات امنیتی آب مانند سدها و دایک ها و همچنین حمایت بیشتر دولت برای یافتن نیروی کار مشارکت بیشتری داشته باشند.

بخش عمده ای از صنعت کشاورزی کانادا است توسط نیروی کار مهاجر هدایت می شود. به گفته محمد یاغی، نویسنده گزارش RBC، دولت باید به کارگران مزرعه کمک کند مسیری برای اقامت دائم برای جبران کمبود کارگران مزرعه، با این استدلال که تا سال 2033 به 30000 ساکن دائمی در این صنعت نیاز است.

او گفت: «به عنوان مثال، ما شاهد هستیم که کشورهای زیادی در اتحادیه اروپا قوانین پایداری سخت‌گیرانه‌تری را در مزارع وضع می‌کنند و می‌بینیم که فرصتی برای ربودن کشاورزان واقعاً ماهر از آن پایگاه وجود دارد.

یاغی همچنین می‌گوید دانشگاه‌های کانادا، به‌ویژه دانشگاه‌هایی که برنامه‌های MBA را ارائه می‌دهند، باید دروس انتخابی را در رشته کشاورزی لحاظ کنند تا دانشجویان بیشتری را در معرض صنعت کشاورزی قرار دهند.

او می گوید در دراز مدت سرمایه گذاری در اتوماسیون باید راه رو به جلو برای تضمین پایداری این بخش باشد.