با تهدید با چاقو، دستمزدها برگشت: رانندگان اوبر شرایط کاری را پس از تهاجم بلندپایه محکوم کردند

جکی اسمیت تقریباً تمام وقت به مدت سه سال برای Uber Eats غذا می‌فرستاد تا شبی که با ضربه چاقو تهدید شد.

این جوان 29 ساله که پنج سال پیش به کانادا مهاجرت کرده بود، برای یافتن پارکینگ در مرکز شهر ونکوور به سختی تلاش می‌کرد و به مشتری پیامکی ارسال کرد و از او پرسید که آیا می‌تواند برای تحویل گرفتن سفارش خود به خیابان بیاید. وقتی مشتری رسید، چاقویی را به صورت اسمیت زد و گفت دفعه بعد که غذای خود را مستقیماً به واحدش نرساند، از آن استفاده خواهد کرد.

اسمیت گفت: “من در شوک بودم. نمی دانستم چه بگویم. غذا را به او دادم و گفتم: “متاسفم.” من فقط به این فکر می کردم که هر چه زودتر صحنه را ترک کنم.»

اسمیت گفت که بلافاصله این حادثه را به اوبر گزارش کرده است. او گفت که یکی از نمایندگان این تعامل را “تأسف بار” خواند، اما در مورد امنیت یا رفاه او نپرسید.

اسمیت گفت که این حادثه در نهایت باعث شد تا حساب کاربری خود را در غول سواری غیرفعال کند. او گفت که این کار، که به عنوان یک راه خوب برای پول نقد در زمانی که بیماری همه گیر بسیاری از فضاهای کاری را تعطیل کرد، شروع شد، بی ثبات تر، غیرقابل پیش بینی تر و کم درآمدتر شده است.

اسمیت تنها نیست که نگرانی خود را در مورد ایمنی کارگرانی که به‌عنوان پیمانکاران اقتصاد گیگ استخدام می‌شوند ابراز می‌کند.

در 18 آوریل، دوربین داشبوری Aman Sood راننده Abbotsford Uber فیلمی از حمله وحشیانه یک مسافر ضبط کرد که با مشت به پشت گردن او زد و او را بیرون از خودرو به زمین انداخت. جراحات سود ناشی از حمله باعث شده است که او نتواند رانندگی کند که شغل تمام وقت او بود.

سوزان اسکیدمور، رئیس فدراسیون کار بریتیش کلمبیا، می‌گوید داستان‌هایی مانند داستان‌های سود و اسمیت به‌طور نگران‌کننده‌ای عادی شده‌اند و آسیب‌پذیری‌های کارگرانی را که برای درآمدشان به اپلیکیشن‌هایی مانند اوبر وابسته هستند، آشکار می‌کنند.

“ما می شنویم که کارگران در شغل خود احساس ناامنی می کنند. ما داستان هایی از زنان راننده می شنویم که خودشان رانندگی نمی کنند و آنها فقط غذا و چیزهایی از این قبیل را تحویل می دهند زیرا احساس امنیت نمی کنند. ،” او گفت.

در پایان، شرکتی که این کارگران را به کار می گیرد، در قبال آنها مسئولیت دارد تا از ایمنی آنها اطمینان حاصل کند.

یک پچ Uber در یک وسیله نقلیه دیده می شود.
بر اساس قانون استانداردهای استخدام در BC، رانندگان Uber پیمانکار در نظر گرفته می شوند، به این معنی که آنها هیچ تضمینی برای حداقل دستمزد، محافظت در برابر فسخ بدون دلیل یا محافظت از سلامت و ایمنی ندارند. (داریل دایک/ مطبوعات کانادا)

ایمنی نگرانی اصلی برای کارگران مبتنی بر برنامه: گزارش

اطلاعات کمی در مورد اینکه کارگران در اقتصاد گیگ چقدر با خشونت در محل کار مواجه می شوند وجود دارد. واحدهای پلیس داده‌های ویژه کارگران مبتنی بر اپلیکیشن را جمع‌آوری نمی‌کنند و Doordash، Uber، Lyft و SkipTheDishes به درخواست CBC News درباره تعداد حملات گزارش شده توسط کارگران خود در موعد مقرر پاسخ ندادند.

اما گزارشی در سپتامبر 2022 از فدراسیون کار بریتیش کلمبیا، ایمنی را به عنوان نگرانی اصلی برای کارگران مبتنی بر اپلیکیشن ذکر کرد و گفت: “کارگران ممکن است متوجه شوند که بیمه مناسبی برای محافظت از آنها در صورت آسیب دیدگی یا حادثه ای که مربوط به خود، مشتری یا آنها باشد، ندارند. عضوی از مردم.”

بر اساس قانون استانداردهای استخدام در بریتیش کلمبیا، رانندگان اوبر پیمانکار در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که هیچ تضمینی برای حداقل دستمزد، محافظت در برابر فسخ بدون دلیل، یا محافظت از سلامت و ایمنی ندارند. به عنوان مثال، سود، علیرغم اینکه هنگام کار برای اوبر مجروح شده است، به حقوق معلولیت دسترسی ندارد.

اسمیت گفت که او همچنین احساس می کند که در مورد اختلافات بر سر دستمزدش، حق توسل کمی دارد. در یک مورد، او هشت ساعت در روز کار کرد و حدود 150 دلار درآمد داشت. روز بعد، او ایمیلی از اوبر دریافت کرد که می‌گفت به دلیل یک خطای محاسباتی، 50 دلار از دستمزد او حذف می‌شود.

او همچنین گفت که رانندگان فشار می‌آورند تا با مشتریان تهاجمی صحبت نکنند زیرا بررسی‌های منفی می‌تواند باعث شود اوبر به‌طور یک‌جانبه حساب‌های راننده را لغو کند و درآمد آنها را قطع کند.

“تو باید خیلی مرد خوبی باشی. نمی‌توانی چیزی منفی به مشتری بگویی […]یا اوبر خواهد گفت، “اوه، شما از دستورالعمل های ما پیروی نکردید.”

سود گفت که پس از اینکه مورد حمله قرار گرفت، بلافاصله وارد اپلیکیشن اوبر شد تا مسافر را گزارش دهد، زیرا می ترسید مسافر ابتدا او را گزارش دهد.

ماهیت کار مبتنی بر قرارداد

این استان اخیراً رایزنی های عمومی را انجام داده است با کارگران گیگ در سراسر BC و می گوید که در حال کار برای معرفی حفاظت های بهبود یافته است.

کیرتانا رانگ، سخنگوی اوبر، گفت که اوبر امیدوار است دولت استانداردهای صنعتی را برای کارگران مبتنی بر اپلیکیشن تنظیم کند که می‌تواند مزایایی از جمله پوشش حوادث شغلی را ارائه دهد. هنگامی که از او پرسیده شد که چرا این شرکت نمی تواند به طور مستقل از دولت غرامت کارگران را ارائه کند، Rang گفت که این امر ماهیت کار کنسرت را کاهش می دهد.

ما نمی‌توانیم خودمان این را معرفی کنیم، زیرا در غیر این صورت رانندگان کارمند در نظر گرفته می‌شوند و این ماهیت منحصربه‌فرد کار مبتنی بر اپلیکیشن را که همان انعطاف‌پذیری است، از بین می‌برد.

اما گزارش فدراسیون کار بریتیش کلمبیا نشان داد که “بسیاری از این “انعطاف پذیری” در شرایط دنیای واقعی ناپدید می شود.

“از لحاظ تئوری، آنها می توانند انتخاب کنند که چه زمانی کار کنند، اما اگر راننده ای بخواهد سود داشته باشد، باید عصرها و آخر هفته ها، زمانی که کنسرت یا رویدادی وجود دارد یا زمانی که هوا بد است رانندگی کند. برنامه آنها به طور قابل توجهی توسط مصرف کننده کنترل می شود. تقاضا و آب و هوا” در این گزارش آمده است.

اسمیت گفت که معتقد است رانندگان باید به همان حفاظتی که سایر کارگران دارند دسترسی داشته باشند.

“آنها دارند بنزین خود را خرج می کنند. آنها وقت خود را صرف می کنند. آنها تمام تلاش خود را می کنند.”