بریتیش کلمبیا 17 میلیون دلار اضافی را برای حفاظت و احیای ذخایر ماهی قزل آلا وحشی اقیانوس آرام متعهد می کند

دولت بریتیش کلمبیا 17.25 میلیون دلار به تلاش های مداوم برای نجات کاهش جمعیت ماهی قزل آلا وحشی اقیانوس آرام اضافه می کند.

وزارت آب، زمین و سرپرستی منابع می گوید که بخش عمده ای از پول به طور مساوی بین شورای شیلات ملل اول و بنیاد ماهی قزل آلا اقیانوس آرام تقسیم خواهد شد زیرا سازمان ها برای حفظ و احیای ماهی تلاش می کنند.

در بیانیه ای آمده است که “علم، دانش و داده های بومی برای پیشبرد فعالانه بازسازی زیستگاه و سازگاری با آب و هوا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.”

آخرین بودجه بیش از 286 میلیون دلار پول مشترک فدرال و استانی است که برای صندوق بازسازی و نوآوری سالمون BC در طول هفت سال در نظر گرفته شده است.

شیلات و اقیانوس‌ها کانادا می‌گوید که بسیاری از ذخایر ماهی قزل آلا اقیانوس آرام به دلیل تأثیرات تغییرات آب و هوایی، از دست دادن زیستگاه و سایر تهدیدها به «کم‌ترین سطح تاریخی» کاهش یافته است.

جردن پوینت، مدیر اجرایی شورای شیلات کشورهای اول، می گوید که سازمان او و بنیاد ماهی قزل آلا اقیانوس آرام “سابقه ثابت شده ای از نتایج ملموس” در سرپرستی ماهی قزل آلا دارند و این بودجه گامی رو به جلو برای تلاش های آنها است.

اتحادیه سران هند بریتیش کلمبیا روز پنجشنبه بیانیه ای صادر کرد و گفت که ماهی قزل آلا وحشی در “وضعیت ناامید کننده فزاینده ای” قرار دارد و برای نجات این ماهی “اقدامی جدی” لازم است.

استوارت فیلیپ، رئیس اتحادیه و رئیس بزرگ اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: «ملت‌های اول برای دهه‌ها زنگ خطر را در مورد وضعیت ماهی قزل آلا وحشی به صدا درآورده‌اند و پیامدهای اقدامات دولت را شناسایی کرده‌اند که امکان تخریب هرچه بیشتر زیستگاه ماهی قزل آلا و صید بی‌رویه توسط صنعت را فراهم می‌کند.» .