بلر: شروع “بی سابقه” فصل آتش سوزی جنگلی تقریباً 3 میلیون هکتار از جنگل ها را نابود کرد

بیل بلر، وزیر آمادگی اضطراری روز پنجشنبه گفت، شروع “بی سابقه” فصل آتش سوزی در کانادا منجر به آتش سوزی های جدی جنگلی شده است که تخریب را گسترش داده و مجبور به تخلیه در هفت استان و یک قلمرو شده است.

بلر به خبرنگاران گفت که در ماه می، تقریباً 2.7 میلیون هکتار جنگل – مساحتی معادل حدود پنج میلیون زمین فوتبال – در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و شمال غربی در آتش سوخت. قلمروها

بلر گفت: «این شرایط در اوایل فصل بی‌سابقه است و البته عمیقاً برای همه کانادایی‌ها نگران کننده است.» وی افزود که طی 10 سال گذشته، میانگین تعداد هکتارهای سوخته در ماه مه تنها 150000 هکتار بوده است.

در یک نشست خبری صبح پنجشنبه، وزرای دولت تایید کردند که در حال حاضر 211 آتش سوزی در حال سوختن است – 82 مورد از آنها کنترل نشده است – و گفتند که بحران ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

جاناتان ویلکینسون وزیر منابع طبیعی گفت: «این یک واقعیت ساده است که کانادا اثرات تغییرات آب و هوایی، از جمله آتش‌سوزی‌های جنگلی مکرر و شدیدتر را تجربه می‌کند».

پیش بینی می شود میزان جنگل های سوخته شده توسط آتش سوزی ها تا سال 2050 به دلیل تغییر آب و هوای ما دو برابر شود.

ویلکینسون گفت که دولت فدرال در حال سرمایه گذاری در اقدامات اضافی برای مقابله با فصل آتش سوزی سالانه است که انتظار می رود بدتر شود.

ویلکینسون گفت که اتاوا در یک پروژه آزمایشی بین المللی برای آموزش آتش نشانان از شهرها و شهرها برای واکنش به آتش سوزی های جنگلی که خانه ها و مشاغل را تهدید می کند، شرکت خواهد کرد.

ویلکینسون همچنین گفت که دولت او 170 میلیون دلار برای توسعه سیستم WildFireSat که انتظار می‌رود تا سال 2029 عملیاتی شود، اختصاص داده است.

دولت لیبرال همچنین اعلام کرد که برای آموزش بیش از 300 آتش نشان بومی و 125 نگهبان آتش نشانی در سراسر کشور با 9 جامعه و سازمان بومی موافقت نامه امضا کرده است.

آتش نشانان بین المللی برای کمک حضور دارند

بلر گفت که دولت او درخواست کمکی را که روز چهارشنبه از نوا اسکوشیا دریافت کرده بود، تایید کرده است. ارتش برنامه ریزی و پشتیبانی هماهنگی و منابع آتش نشانی را فراهم خواهد کرد.

او گفت: «این منابع اضافی آتش نشانی برای تسکین آتش‌نشانانی که به طور شبانه روزی برای محافظت از جوامع در سراسر نوا اسکوشیا تلاش می‌کنند، استفاده خواهد شد.»

بلر گفت که گارد ساحلی کانادا، نیروهای مسلح کانادا، حمل و نقل کانادا و آژانس بهداشت عمومی کانادا همگی به طرق مختلف به استان کمک می کنند.

او گفت که اواخر پنجشنبه، دولت فدرال می‌تواند جزئیاتی در مورد تعداد و منابع آتش‌نشانان ارائه دهد.

سه آتش نشان در جنگل های سوخته.
سه آتش نشان منطقه ای هالیفاکس و آتش نشانان اضطراری برای خاموش کردن آتش در منطقه Tantallon، NS، کار می کنند. (ارتباطات نوا اسکوشیا)

بلر گفت: “آنها کار خارق العاده ای انجام می دهند، اما رک و پوست کنده آنها نیاز به کمک دارند. آنها به کمک نیاز دارند و به منابع اضافی نیاز دارند.”

“این یک آتش سوزی بسیار خطرناک است و ما بسیار نگران هستیم که در واقع تعدادی از جوامع و دیگر زیرساخت های حیاتی در جنوب نوا اسکوشیا را تهدید کند، و بنابراین ما در سریع ترین زمان ممکن برای کمک به آنها اقدام خواهیم کرد.

ما توانسته‌ایم منابع آتش نشانی و افراد بیشتری را از سراسر کانادا و سراسر جهان برای کمک به پاسخگویی در آلبرتا، مناطق شمال غربی و نوا اسکوشیا بسیج کنیم.»

در حال حاضر حدود 2400 آتش نشان در آلبرتا مشغول به کار هستند. 800 نفر از آنها از ایالات متحده برای کمک آمدند. 224 نفر دیگر از استرالیا و نیوزیلند و 215 نفر نیز به زودی از آفریقای جنوبی وارد می شوند.