تاج: دادگاه های بریتیش کلمبیا بیش از نیمی از تلاش های دادستان ها را برای نگه داشتن مجرمان ادعایی در بازداشت رد می کنند.

بر اساس داده‌های اولیه محدود از استان، دادگاه‌های بریتیش کلمبیا بیش از نیمی از تلاش‌های دادستان‌ها را برای نگهداری مجرمان ادعایی در بازداشت به جای اعطای وثیقه رد می‌کنند.

سرویس دادستانی بریتیش کلمبیا (BCPS) روز دوشنبه آماری منتشر کرد و گفت که وکیل ولیعهد در بیش از یک چهارم جلسات رسیدگی به قید وثیقه که بیش از هفت هفته در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری برگزار شد، تلاش کرد تا مجرمان ادعایی را پشت میله‌های زندان نگه دارد، اما قضات این مجرمان را با وثیقه آزاد کردند. زمان.

این آمار با بیانیه‌ای همراه بود که می‌گوید سیاست وثیقه اصلاح شده استان به خودی خود برای حرکت دادن سرنگ اصلاحات وثیقه کافی نیست زیرا “قانون وثیقه” در نهایت در اتاوا وضع شده است.

در این بیانیه آمده است: «غیرمنطقی است که فرض کنیم یک تغییر سیاست BCPS به تنهایی می تواند نتیجه خاصی در جلسه رسیدگی به وثیقه داشته باشد.

“تغییرات در سیاست وثیقه BCPS، قانون فدرال حاکم را تغییر نمی دهد.”

این آمار در حالی منتشر می شود که بریتیش کلمبیا همچنان به فشار بیشتر بر دولت فدرال برای اصلاح قوانین کشور در زمینه اعطای وثیقه، که قبل از پایان آخرین جلسه قانونگذاری فدرال وعده داده شده بود، وارد می کند.

روز جمعه، نخست وزیر دیوید ابی بار دیگر از اتاوا خواست تا قانون کیفری را تغییر دهد تا نگه داشتن برخی مجرمان در پشت میله های زندان آسان تر شود. او گفت که همتایان استانی و منطقه ای او در جلسه آن روز به اتفاق آرا از دولت فدرال خواستند تا این کار را انجام دهد.

داده های دادستانی منتشر شده در روز دوشنبه طی دو هفته قبل و سه هفته پس از اجرای سیاست بازنگری شده وثیقه توسط ولیعهد در 22 نوامبر جمع آوری شد. دو هفته دیگر از داده ها در ماه های فوریه و مارس جمع آوری شد.

این بیانیه اذعان می‌کند که با توجه به حجم نمونه کوچک داده‌ها و بازه زمانی محدود، نمی‌توان نتیجه‌گیری درباره اثربخشی سیاست جدید وثیقه از اعداد و ارقام گرفت، اما گفت که معقول نیست باور کنیم که «تغییر سیاست به تنهایی» می‌تواند انجام شود. برای تأثیرگذاری بر جلسه وثیقه کافی است.

در این بیانیه آمده است: “قضات در تصمیم گیری خود باید قوانین فدرال حاکم را تحت قانون جزایی اعمال کنند و به سیاست وثیقه BCPS ملزم نیستند.”

ماه گذشته، ابی گفت که ساکنان بریتیش کلمبیا از گروه کوچکی از مجرمان مکرر و خشن که «دوچرخه می‌روند» و از سیستم قضایی خارج می‌شوند، «بسیار ناامید» هستند.

او گفت که بریتیش کلمبیا قبلاً تعدادی گام اصلاحی برداشته است، مانند هدایت تیم‌های جدید دادستان، افسران مشروط و پلیس برای تمرکز بر مجرمان مکرر در چارچوب قوانین فدرال موجود.

ایبی می‌گوید که استان همچنین تلاش می‌کند تا برنامه‌هایی مانند پاسخ‌دهی به همتایان و جفت کردن پلیس با کارکنان بهداشت روانی را ارائه دهد، اما کاری که BC می‌تواند انجام دهد بدون «شریک فدرال قوی» محدود است.

ابی گفت: آنچه این استان از اتاوا به دنبال آن است، “سرراست” است: توانایی نگه داشتن مجرمان مکرر خشونت‌آمیز تحت بازداشت پلیس به جای اعطای وثیقه و آزاد کردن آنها در عموم.

دیوید لامتی، وزیر دادگستری فدرال، هفته گذشته در جلسه کمیته پارلمانی صحبت کرد، گفت که قبلاً با برخی از همتایان استانی در مورد این موضوع صحبت کرده است و آماده است تغییراتی در قوانین وثیقه ایجاد کند.

اما لامتی همچنین گفت که خطر وضع قوانینی وجود دارد که منشور حقوق و آزادی‌ها را نقض می‌کنند، زیرا دسترسی به وثیقه یک حق اساسی است.