تحقیقات می شنود که افسر شهادت می دهد که مایلز گری را قبل از مرگ او احیا کرده است

هشدار: این داستان حاوی جزئیات خشونت است.

پلیس ونکوور. درک کین شهادت داد که یک بار در طول مبارزه مایلز گری را احیا کرد تا او را به بازداشتگاه برساند، اما وقتی گری برای دومین و آخرین بار نفسش را متوقف کرد، نتوانست دوباره این کار را انجام دهد.

کاین هفتمین افسر VPD است که در تحقیقات پزشکی قانونی در مورد مرگ مرد 33 ساله Sechelt، BC، بیش از هفت سال پیش ایستاده است. گری، که غیرمسلح بود، در درگیری با چندین افسر پلیس در حیاط پشتی جنگلی در خیابان ژفره در نزدیکی مارین درایو کشته شد.

قابیل گفت وقتی به حیاط خلوت رسید، شاهد کنست بود. جاش وانگ و کنست. اریک برزنیک با گری رو به پایین روی زمین “دست و پنجه نرم می کند”. او گفت که وقتی سعی کرد روی گری را قفل مچ کند – مچ دست خود را با زاویه شدید خم کرد تا حداکثر درد را برای دستیابی به انطباق ایجاد کند – هیچ تاثیری نداشت.

افرادی با بنرهای سیاه و سفید در حال خواندن
حامیان و خانواده مایلز گری در خارج از دفاتر BC Coroners قبل از تحقیقات عمومی در مورد مرگ گری تصویر شده اند. (بن نلمز/سی بی سی)

کین گفت: «من قوی‌ترین مرد دنیا نیستم، اما شش فوت و 200 پوند وزن دارم، و تا آنجا که می‌توانستم از زور استفاده می‌کردم و او طوری کنار رفت که انگار چیزی نبود.

کاین شهادت داد که گری را دید که در طول مبارزه خود و یک افسر دیگر را به پشت از روی زمین بلند کرد و «قدرت مافوق بشر» را به نمایش گذاشت، عبارتی که افسرانی که قبلاً در جلسه استماع شهادت داده بودند، استفاده می‌کردند. لحظاتی بعد، او گفت، گری نیز او را بلند کرد.

او گفت: “من در ناباوری… من را مثل یک عروسک به اطراف پرت می کردند.”

کین گفت که بین دو تا چهار ضربه زانو به بازوی چپ گری تا جایی که می‌توانست ضربه زد تا دوباره تلاش کند برای به دست آوردن کنترل درد ایجاد کند. او گفت که در همین مرحله از دعوا بود که گری را با دستبندهای مضاعف قرار دادند، یعنی یک دستبند روی هر مچ دست که سپس در پشت او وصل شد.

کاین، یک امدادگر سابق، گفت که احساس می‌کند گری نشانه‌هایی از آن را نشان می‌دهد “هذیان هیجان زده” که نیاز به مراقبت فوری پزشکی و آرامبخشی مواد مخدر داشت. او گفت که او خواستار امدادگران پیشرفته حمایت از زندگی (ALS) است که قادر به آرامبخش هستند.

نوار پلیسی زرد رنگ روی یک پیاده رو سیمانی منتهی به پلکانی به سمت حیاط خلوت جنگلی بسته شده است.
عکسی که در تحقیقات پزشکی قانونی ارائه شد، مسیری را نشان می‌دهد که به حیاط خلوت منتهی می‌شود، جایی که مایلز گری، 33 ساله، در جریان درگیری خشونت‌آمیز با پلیس کشته شد. (سرویس پزشکی قانونی BC)

در حالی که چهار افسر اکنون گری را بر روی زمین مهار می‌کنند، کاین شهادت داد که گری را شنیده است که تمام هوا را در ریه‌هایش بازدم می‌کند و صورتش را دیده است که «قرمز تیره و تقریباً ارغوانی» شده است.

قابیل گفت: «در آن زمان می دانستم که نفسش قطع شده است. “من یک مالش شدید استرنوم با بند انگشتانم انجام دادم – آنها را روی جناغ سینه، وسط قفسه سینه‌اش، تا جایی که می‌توانستم مالیدم، به این امید که بازتاب تنفس او دوباره شروع شود و خوشبختانه بعد از چند ثانیه او این کار را انجام داد. “

کین گفت که افسران گری را به فضای بازتری از حیاط منتقل کردند، جایی که او دوباره نفس خود را متوقف کرد.

“من یک بار دیگر مالش استرنوم انجام دادم و تاثیری نداشت. و بدن آقای گری سست شده بود.”

کین گفت که پس از معاینه در بیمارستان به مقر پلیس ونکوور در خیابان کامبی بازگشت، جایی که یکی از مقامات ارشد اتحادیه به او دستور داد که در مورد این حادثه یادداشت نکند.

او شهادت داد که به خاطر نمی آورد که متوجه خون یا جراحتی در گری شده باشد، و به یاد نمی آورد که هیچ یک از همکارانش را در حال نگه داشتن خفگی یا “قطع عروقی گردن” دیده باشد.

گری پس از اینکه در 13 آگوست 2015 در محله جنوب شرقی ونکوور سرگردان شد، به یک زن فحش داد و در حالی که او به گیاهان بیرون ساختمان تعاونی خود در 13 اوت 2015 آب می داد، با شلنگ باغبانی به او اسپری کرد، قبل از مرگش موضوع دو تماس با پلیس شد.

با توجه به یک گزارش قبلی از سرویس دادستانی BCمأموران دست و پاهای گری را مهار کردند، او را با مشت، لگد و زانو زدند، اسپری فلفل به او زدند و با باتوم به او ضربه زدند.

لیست جراحات او – از جمله شکستگی جعبه صدا، چندین استخوان شکسته و پارگی بیضه – آنقدر گسترده بود که کارشناسان پزشکی قانونی هرگز نتوانستند علت مرگ را مشخص کنند.

هیچ کس جز پلیس ندید آن روز چه اتفاقی افتاد. در دسامبر 2020، تاج و تخت اعلام کرد هیچ یک از افسران متهم کیفری نمی شوند، تا حدی به دلیل کمبود شاهد.

تحقیقات پزشکی قانونی درباره مرگ گری هفته آینده با شهادت افسران پلیس ونکوور ادامه خواهد یافت. قرار است در 28 آوریل به پایان برسد. جلسات انضباطی افسران به بعد از تحقیقات موکول شده است.