تریبون مکانیکی، که به طرز بازیگوشی «انفجار» نامیده می شود، حتی حوزه سیاسی BC را هدف قرار می دهد.

نخست وزیر دیوید ابی، که با ارتفاع 6 فوت و هفت اینچ بلند قدترین رهبر استان است، می گوید: این یک مسئله سیاسی قابل توجه بریتیش کلمبیا بود که خواستار یک راه حل مناسب برای همه بود.

او گفت که قدبلندها و کوتاه قدها به شبانه روزی به عنوان مسائلی از نظر ادراک و انصاف نیاز داشتند.

در حالی که Eby در کنفرانس‌های خبری بیش از همه مردم را فرا می‌گیرد، سلینا رابینسون، وزیر آموزش پس از متوسطه و مهارت‌های آینده، اغلب نیاز دارد روی جعبه‌ها بایستد تا به میکروفون با ارتفاع چهار فوت و ۱۱ اینچ برسد.

راه حل: یک تریبون مکانیکی که اندکی پس از روی کار آمدن ابی در اواخر سال گذشته آغاز به کار کرد. می‌توان آن را با تکان دادن سوئیچ به بالا یا پایین برد تا با اندازه فردی که در یک رویداد سیاسی سخنان را ارائه می‌کند، مناسب باشد.

ابی هفته گذشته به خبرنگاران گفت: «شما ممکن است من را به عنوان یک فرد غیرعادی قد بلند یا برای برخی افراد به طرز نگران‌کننده‌ای توصیف کنید. همکار من سلینا رابینسون فرد بسیار کوچک‌تری است و ما طیف وسیعی از افراد را در بین خود داریم، بنابراین تریبون بالا و پایین می‌رود تا توانایی صحبت کردن همه را داشته باشد.»

یک مرد سفیدپوست بلند قد با یک زن سفید پوست کوچکتر دست می فشارد در حالی که افراد دیگر در مراسم تحلیف آنها را کنار می گذارند.
بین ابی که 6 فوت و 7 اینچ قد دارد و رابینسون با قد 4 فوت و 11 اینچ بیش از یک پا تفاوت وجود دارد. (چاد هیپولیتو/ مطبوعات کانادا)

نخست‌وزیر گفت که مردم ابراز تعجب کرده‌اند – و از آن‌ها تشکر کرده‌اند – وقتی که سکو برای قد آنها بالا می‌رود یا پایین می‌آید.

یکی از این افراد، تریسی ردیس، مدیر اجرایی در دنیای علم ونکوور بود که ماه گذشته برای یک کنفرانس خبری به Eby پیوست که در آن استان مبلغ 20 میلیون دلار برای تعمیر سقف نشتی ساختمان نمادین گنبدی اعلام کرد.

او گفت: «این منبر شگفت انگیز است. “علم، فناوری.”

ابی گفت این تریبون که در مجلس قانونگذاری لقب «اکسپلودیوم» را به خود اختصاص داده است، یک موفقیت کاربردی است.

او نیشخندی زد: «این یک نوآوری مهم در BC است که در آن ما هرگز از نوآوری ها یا راه های قابل توجه برای حل مشکلات کم نداریم. «وقتی به رویدادهای اطراف جامعه می‌رویم، توجه سخنرانانی را که به آن عادت ندارند جلب می‌کند، مخصوصاً وقتی که به طور غیرمنتظره حرکت می‌کند.

“من فکر می کنم همه از آن لذت می برند. سرگرم کننده است و کار می کند.”

یک مرد سفیدپوست در یک سالن ورزشی مدرسه، در محاصره دانش آموزان، کنفرانس مطبوعاتی ارائه می دهد.
دیوید ابی، نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا، در ماه آوریل در مدرسه ابتدایی بی‌ویو تصویر شده است. (بن نلمز/سی بی سی)

اما برخی نگرانی‌ها در مورد تریبون توسط حزب مخالف بی‌سی‌دی متحد و یک کارشناس ارتباطات مطرح شده است که پیشنهاد می‌کند این ساختار سنت‌های سیاسی قدیمی را تقویت می‌کند.

پیتر میلوبار، منتقد مالی بی سی یونایتد، گفت که مخالفان در مورد هزینه تریبون سوالاتی دارند، اما دولت پاسخی ارائه نکرده است.

او گفت: «همه ما می‌دانیم که نخست‌وزیر قد بلندی دارد، اما این واقعیت که ما به این تریبون‌های بسیار عریض و از نوع تلسکوپی نیاز داریم، به نظر می‌رسد یک چیز بالقوه گران برای مالیات دهندگان است.

یک مرد سفیدپوست در مقابل درخت کریسمس ایستاده و در یک تریبون کنفرانس مطبوعاتی ارائه می دهد.
اپوزیسیون در مورد هزینه تریبون قابل تنظیم ابراز نگرانی کرده است. ابی در اینجا در حال سوگند در کابینه جدید خود در دسامبر 2022 دیده می شود. (مایک مک آرتور/سی بی سی)

میلوبار گفت که به نظر می رسد این تریبون بیشتر یک ابزار سیاسی است که برای ارتقای تصویر Eby استفاده می شود.

او گفت: «منصفانه است که بگویم من یک آدم متوسط ​​نیستم، اما خیلی نگران این نیستم که پشت کدام تریبون قرار بگیرم تا اعلامیه های سیاسی مهمی را ارائه کنم.

کارشناس می گوید تریبون پیام ایجاد می کند

دیوید بلک، کارشناس ارتباطات سیاسی در دانشگاه رویال رودز ویکتوریا، گفت: در حالی که تریبون ابی بزرگترین خبر در مجلس قانونگذاری نیست، اما نماد فرهنگ بصری یکنواخت سیاست است.

او گفت: “من فکر می کنم تریبون، جایی که شما می خواهید برای فردی بلند قد مانند دیوید ابی یا فردی کوتاه قدتر مانند سلینا رابینسون تطبیق دهید، فقط برای ایجاد این انطباق بصری ضروری است تا هیچ کس روی پیام پا نگذارد.”

بلک گفت که توسعه بی سی از یک تریبون متناسب با همه اندازه ها، استعاره ای از فرهنگ سیاسی است که در برابر تغییر مقاوم است.

او گفت: «وقتی شما کد بصری یا سبک سیاسی را می شکنید یا در فرهنگ بصری محافظه کارانه در مورد سیاست دستکاری می کنید، روی پیام قدم می گذارید. “این می شود، عادلانه یا نه، به عنوان یک گاف خوانده می شود، گاهی اوقات یک گافی پایان کار.”

در یک کنفرانس خبری در فضای باز، یک تریبون بلند نوک می زند، زیرا سخنرانان برای جلوگیری از سقوط آن عجله دارند.
یک تریبون در حالی که وزیر سابق ملانی مارک، 90 واحد مسکن موقت مدولار را در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ونکوور در 14 دسامبر اعلام کرد. (بن نلمز/سی بی سی)

بلک گفت، رهبر سابق اتحادیه کانادا، استوکول دی، بیش از دو دهه پیش به دلیل حضور در کنفرانس خبری کنار دریاچه بریتیش کلمبیا با جت اسکی به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت.

او گفت که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده به دلیل پوشیدن کت و شلوار قهوه ای مایل به زرد با انتقاد شدید روبرو شد.

بلک می‌گوید: «او کت و شلواری به رنگ خرمایی پوشیده بود و این پایان دموکراسی آمریکایی بود.

یک مرد سیاهپوست با پوشیدن کت و شلوار سیاه در یک مراسم صحبت می کند.
باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، زمانی به دلیل پوشیدن کت و شلوار برنزه، موضوع بحث‌های بزرگی بود. دیوید بلک، کارشناس ارتباطات، گفت که چنین انحرافاتی از هنجارهای سیاسی زمانی مسائل مهمی بود، اما اکنون به عنوان یک امر عادی تلقی می شود. (Nam Y. Huh/آسوشیتدپرس)

بلک گفت، اما بیانیه‌های ویدئویی در حیاط خلوت پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کار فدرال، نشانه‌هایی از سیاستمداری است که به دنبال شکستن کدهای بصری است، همانطور که ظاهر “همه مرد” شهردار سابق تورنتو راب فورد چنین بود.

“سؤال من این است که به نوعی، آیا ما نیاز به بازنگری در زبان سیاست، سبک بصری سیاست داریم، زیرا این زبان خسته شده است؟” او گفت. “آیا منسوخ شده است؟ آیا کیفیت اطمینان بخشی خود را تمام کرده است؟”

رابینسون گفت که از عادلانه بودن تریبون خرسند است، به خصوص پس از سال ها ایستادن روی جعبه ها برای بالا بردن وجهه خود.

او گفت: “داشتن سکویی که واقعاً برای من مناسب باشد عالی است، و سکویی که متناسب با نخست‌وزیر باشد عالی است.”

“این یک مبلمان در دسترس است و من فکر می‌کنم همانطور که باید کار می‌کند. تشخیص اینکه همه ما در شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی هستیم و داشتن مبلمانی که بدون در نظر گرفتن قد یا کوچکی ما مناسب باشد، چیز خوبی است.”