تعداد فزاینده‌ای از شراب‌سازان بریتیش کلمبیا در حال سرمایه‌گذاری در پایداری هستند – دلیل این امر این است

در اوکاناگان بریتیش کلمبیا یک روز آفتابی است و تونی استوارت در حال بررسی تاکستان Quail’s Gate است.

استوارت، مدیر عامل کسب و کار خانوادگی، می‌گوید تاک‌ها هنوز در این زمان از سال خواب هستند، اما در چند هفته آینده، جوانه‌ها شروع به شکل‌گیری خواهند کرد.

“ما کمی زمستان سختی داشتیم و بنابراین تاکستان ها هوای بسیار سردی داشتند و ما نگران نتیجه هستیم.

اما همه چیز شروع به حرکت کرده است، و ما امیدواریم که آسیب کمتری نسبت به آنچه در ابتدا فکر می‌کردیم، وجود داشته باشد.»

یک دسته انگور سرسبز و قرمز از درخت انگور در یک باغ آویزان است.
به گفته لنور نیومن، مدیر موسسه غذایی و کشاورزی دانشگاه فریزر ولی، انگور یک محصول آسیب پذیر است. (کریستین آموندسون/سی بی سی)

شیوه های پایدار

زمستان‌های سردتر و تابستان‌های گرم‌تر تنها برخی از راه‌هایی هستند که تغییرات اقلیمی صنعت شراب‌سازی بریتیش کلمبیا را در چند سال گذشته متحیر کرده است. انگورهای ظریف می توانند به راحتی توسط آب و هوای وحشی آسیب ببینند و به طور فزاینده ای، دود فراگیر آتش سوزی می تواند به انگور آسیب برساند.

در پاسخ، شراب‌سازانی مانند Quail’s Gate در حال تلاش هستند، ردپای کربن خود را کاهش می‌دهند و شیوه‌های پایداری مانند استفاده از آب کمتر، بسته‌بندی سبک‌تر و آفت‌کش‌های کمتر را ایجاد می‌کنند.

در سال 2021، ابزارهای شراب‌سازان برای کمک به مبارزه با تغییرات اقلیمی در گواهینامه Sustainable Winegrowing BC گنجانده شد، برنامه‌ای به رهبری صنعت که برای سال قبل از میلاد ساخته شده است.

کارخانه شراب سازی Quail’s Gate ماه گذشته به آن ملحق شد. این ششمین کارخانه شراب سازی قبل از میلاد است که این کار را انجام می دهد. تاکستان این شرکت سال گذشته گواهینامه دریافت کرد.

ردیفی از درختان انگور که در هنگام غروب با یک رشته چراغ روشن می شوند تا دریاچه اوکاناگان امتداد می یابد.
کارخانه شراب سازی Quail’s Gate می گوید که اقدامات پایداری آن 15 سال پیش آغاز شده است. (عکاسی شاون تالبوت)

استوارت گفت: “من فکر می کنم BC در این زمینه بسیار جلوتر از منحنی است.” “بیشتر همکاران من در صنعت… علاقه بسیار بیشتری به توسعه شیوه های پایدار دارند.”

روث کینگ، مدیر برنامه Sustainable Winegrowing BC، می‌گوید هدف این است که شرکت‌های بیشتری را در این صنعت تشویق کنیم تا بهتر عمل کنند.

فکر می‌کنم این تصور اشتباه است که تاکستان‌ها این مکان‌های سبز زیبا هستند و میوه می‌آورند و سپس میوه را به شراب تبدیل می‌کنند، و این فقط یک منظره زیبا و رمانتیک است.

کینگ می‌گوید واقعیت این است که در صنعت شراب استان، به ویژه در مورد تأثیر آن بر محیط‌زیست، فضای زیادی برای بهبود وجود دارد.

او می‌گوید که این گواهی سال‌ها در حال ساخت بوده است.

او می‌گوید که این برنامه «رویکردی جامع» به پایداری و نظارت بر محیط‌زیست دارد و حتی شامل عوامل اجتماعی مانند رفتار با کارگران و دوام اقتصادی کسب‌وکار می‌شود.

برای Quail’s Gate، این فقط به معنای گنجاندن غذاهای دریایی دارای گواهینامه Ocean Wise در منوی رستورانش بود.

‘این یک شروع است’

لنور نیومن، مدیر مؤسسه غذا و کشاورزی در دانشگاه فریزر ولی، می گوید صنعت شراب بریتیش کلمبیا به ویژه در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر است و برای تولیدکنندگان و سازندگان شراب منطقی است که تأثیر خود را بر محیط زیست کاهش دهند.

نیومن گفت: «این واقعاً خوب است که شاهد توسعه برخی از این برنامه‌های صدور گواهینامه باشیم، زیرا البته، کشت شراب می‌تواند صنعت نسبتاً فشرده‌ای باشد.

نیومن می گوید انگور یک محصول حساس است و می تواند به آفت کش ها، علف کش ها و کودهای زیادی نیاز داشته باشد.

او می‌گوید که دولت‌ها معمولاً بر صنایع تکی فشار نمی‌آورند تا استانداردهای پایداری را برای خود توسعه دهند.

برنامه‌های تحت رهبری صنعت مانند گواهینامه Sustainable BC Winegrowing می‌تواند به مصرف‌کنندگان اجازه دهد تا بدانند کدام کارخانه‌های شراب سازی “مایل بیشتری را برای رسیدن به اهداف پایداری طی می‌کنند.”

او گفت: «ترفند این است که کل جهان باید به سمت اقدامات پایدار حرکت کند، نه فقط یک صنعت. “اما هی، این یک شروع است.”

استوارت می گوید که Quail’s Gate حدود 15 سال است که رویه های پایدار را در پیش گرفته است، بنابراین بسیاری از فرآیند صدور گواهینامه مربوط به مستندسازی کارهایی بود که قبلاً در آنجا انجام شده بود.

تأیید شخص ثالث می تواند به تولیدکنندگان شراب کمک کند تا در یک بازار بسیار رقابتی برجسته شوند، زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای خواستار آن هستند که بدانند تولیدکنندگان برای کاهش ردپای کربن خود چه می کنند.

کینگ، که این گواهی را مدیریت می‌کند، می‌گوید این برنامه پشتیبانی بازاریابی را ارائه می‌کند، اما همچنین به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا عملیات‌های خود را تجزیه و تحلیل کنند تا آنها را کارآمدتر کنند و در نتیجه در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

استوارتز می‌گوید صدور گواهینامه برای تاکستان حدود یک سال طول کشید و شش ماه دیگر طول کشید تا کارخانه شراب‌سازی گواهی شود.

استوارت می گوید که با نگاهی به آینده، این شرکت به دنبال راه های دیگری است که می تواند به پیشرفت خود ادامه دهد، مانند استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی یا تجهیزات کشاورزی.