تعداد کمی از بازنشستگان برای جمع آوری چک های برنامه بازنشستگی کانادا تا 70 سال منتظر می مانند ، اما شاید بیشتر باید

بسیاری از بازنشستگان در تصمیم گیری در مورد زمان شروع پرداخت برنامه های بازنشستگی کانادا (CPP) مشکل دارند.

براساس موسسه ملی پیری ، 95 درصد کانادایی ها CPP را در سن 65 سالگی یا زودتر مصرف می کنند ، فقط یک درصد تا حداکثر 70 سالگی موکول می شود.

من معتقدم که درصد در گروه دوم باید بسیار بیشتر باشد.

CPP به بازنشستگانی که پرداخت خود را در سن 65 سالگی به تأخیر می اندازند هر ماه 0.7 درصد یا سالیانه 8.4 درصد تشویق می کند. این به معنای افزایش 42 درصدی پرداخت های CPP در 70 سالگی در مقایسه با 65 سالگی است.

از نظر دلار ، مستمری بگیرانی که در حال حاضر واجد شرایط حداکثر CPP هستند که پرداخت خود را با 65 سال شروع می کنند ، ماهانه 1،176 دلار دریافت می کنند ، در حالی که افراد 70 ساله 1،670 دلار دریافت می کنند – این تفاوت 494 دلار در ماه است.

دلایلی که بیشتر کانادایی ها CPP خود را از 65 شروع می کنند متفاوت است.

برای برخی ، بازنشستگی سنتی از 65 سالگی آغاز می شود ، بنابراین دریافت حقوق بازنشستگی آنها در آن سن منطقی به نظر می رسد. دیگران CPP خود را زودهنگام می گیرند زیرا معتقدند “یک پرنده در دست دو بوته است” – آنها ترجیح می دهند اکنون حتی به لحاظ مالی منطقی به پول خود دسترسی نداشته باشند.

برنامه ریزی پیش رو به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چه موقع از برنامه بازنشستگی کانادا استفاده کنید. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

برخی دیگر نگران پرداخت بدهی طرح بازنشستگی کانادا هستند. در سطح جهانی ، بسیاری از برنامه های بازنشستگی کمبود بودجه وجود دارد که برخی از آنها در آستانه سقوط قرار دارند ، بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از مستمری بگیران تصمیم می گیرند که زود به پول خود دسترسی پیدا کنند – در حالی که هنوز وجود دارد.

خوشبختانه CPP به درستی تأمین می شود ، به خوبی اجرا می شود و به طور منظم مورد آزمایش استرس قرار می گیرد ، بنابراین باید برای دهه ها وجود داشته باشد. همچنین درآمد ماهانه نمایه شده تضمینی مادام العمر را فراهم می کند ، چیزی که یافتن آن به طور فزاینده ای دشوار است ، به خصوص در بخش خصوصی که مشاغل با برنامه های بازنشستگی با مزایای مشخص تقریباً وجود ندارند.

همچنین کسانی هستند که از مرگ زودهنگام ، قبل از 70 سالگی می ترسند و بنابراین از CPP سود نخواهند برد. این افراد ترجیح می دهند در صورت برخورد با یک اتوبوس ضرب المثل ، حقوق بازنشستگی خود را هر چه زودتر جمع کنند.

از نظر آماری ، ترس از زود مردن بی دلیل است ، زیرا به طور متوسط ​​، امید به زندگی برای هر دو جنس در حال افزایش است و بسیار بالاتر از 70 سال است. خطر واقعی برای بسیاری از بازنشستگان مردن زودرس نیست ، و این بی هزینه است.

هنگام مقایسه مزایای پرداخت CPP در 70 سالگی در مقابل 65 سالگی ، سن شکستگی 81 سال است. هرچه بیشتر از 81 سال زندگی کنید ، احتمال تعویق انداختن CPP به 70 سالگی قویتر است.

گفته می شود ، همه به دلیل کمبود جریان های درآمد دیگر ، مانند بازنشستگی کار یا پس انداز بازنشستگی کافی که برای تأمین هزینه زندگی آنها تا رسیدن به 70 سال لازم است ، توانایی پرداخت هزینه CPP خود را ندارند. همچنین ، برای افرادی که شرایط سلامتی یا کسانی که طول عمر در خانواده آنها برای گرفتن زودهنگام CPP در آنها وجود ندارد.

بسیاری از بازنشستگان برنامه بازنشستگی را کم انجام می دهند و یا اصلاً برنامه ریزی نمی کنند که مسئله ساز است. اگر یک بازنشسته در 60 سالگی بیش از حد هزینه کند ، احتمال زیادی وجود دارد که در 80 سالگی پول خود را تمام کند.

پیرمرد 60 ساله ای که به درآمد اضافی نیاز دارد هنوز گزینه هایی در دسترس دارد زیرا می تواند مدت بیشتری کار کند ، شغل پاره وقت پیدا کند یا متفاوت سرمایه گذاری کند زیرا افق زمان سرمایه گذاری او هنوز نسبتاً طولانی است.

با این حال ، اگر آنها در 80 سالگی بودجه کمتری بخرند زیرا در 60 سالگی بیش از حد هزینه می کنند ، گزینه ها بسیار محدودتر هستند. بسیاری از مشاغل حاضر نیستند در آن سن استخدام شوند و افق زمانی سرمایه گذاری آنها بسیار کوتاهتر است و بازده بالقوه را محدود می کند.

بهترین روش این است که قبل از بازنشستگی برخی از برنامه ریزی های مالی را به خوبی انجام دهید که به شما در تعیین بهترین سن برای شروع پرداخت های CPP و Old Age Security کمک می کند. بازده مالیاتی را به حداکثر برسانید و بودجه درآمد بازنشستگی را تعیین کنید تا پس انداز بازنشستگی خود را بیشتر از این نکنید.

این ستون بخشی از بخش نظرات CBC است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این بخش ، لطفا مقاله ما را بخوانید سالات متداول.