تلاش برای Bigfoot: کنفرانس جدید در BC داخلی غول افسانه ای را جشن می گیرد

کارشناسان و علاقمندان Sasquatch در حال آماده شدن برای یک کنفرانس جدید در Merritt، BC، اختصاص داده شده به اکتشاف غول مودار افسانه ای هستند.

کنفرانس Nicola Valley Bigfoot در 13 می با حضور مورخان، محققان و علاقه مندان در جامعه که می گویند با این موجود گریزان برخورد کرده اند، برگزار می شود.

شلدون کوئوزنس، هماهنگ کننده این رویداد و مجری پادکست Nicola Valley Bigfoot، می گوید که دره نیکولا به خاطر افسانه ها و مشاهداتش از پاگنده، موجودی بزرگ و میمون مانند، شناخته شده است.

او می‌گوید که این رویداد را برای گرد هم آوردن افرادی که می‌گویند ممکن است با غول‌های داخل بریتیش کلمبیا مواجه شده باشند، ایجاد کرده است.

من واقعاً انتظار نداشتم از این سوراخ خرگوش پایین بروم، اما جامعه بسیار بسیار حمایت می کند. [of the event]،” او گفت.

Quewezance می گوید این کنفرانس برای اثبات وجود پاگنده نیست، بلکه مکانی امن برای افرادی است که می گویند این موجود را دیده اند.

“[It’s a] جایی برای همه که به نوعی دور هم جمع شوند و … داستان های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند که قرار نیست آنها را قضاوت کنند یا به آنها بگویند که دیوانه هستند.”

یک عکس فیلم مربوط به سال 1977 یک چهره قد بلند تیره را به تصویر می کشد که به سمت دوربین می رود.  در پس زمینه درختان کاج به نظر می رسد.
این عکس در سال 1977 توسط ایوان مارکس ظاهراً ساسکوچ افسانه‌ای را در تپه‌های شمال کالیفرنیا نشان می‌دهد. شلدون کوئزنس می گوید که تجربه خودش را از رویارویی با این موجود بزرگ در جنگل های دره نیکولا دارد. (آسوشیتدپرس)

نه “موضوع تابو” در BC: هماهنگ کننده رویداد

Quewezance که در ساسکاچوان به دنیا آمده و بزرگ شده است، می‌گوید هیچ کس دیگری مجذوب ایده موجودی شبیه انسان در حال قدم زدن در جنگل نبود.

او گفت: «در ساسکاچوان واقعاً درباره ساسکوچ زیاد صحبت نمی‌شد… همه زمین‌های مسطح هستند… و واقعاً جنگل‌های زیادی برای دیدن وجود ندارد،» و افزود که وقتی او در سال 2003 به پیش از میلاد نقل مکان کرد، همه چیز تغییر کرد.

“من شروع کردم به دیدن افراد بیشتری که در مورد آن صحبت می کنند. این واقعاً یک موضوع تابو نیست [here]”

زمانی که او به مریت، شهری در دره نیکولا، منطقه ای در منطقه داخلی جنوبی پیش از میلاد، آمد، کوئوزانس می گوید که داستان هایی از مشاهده بیگ فوت های بی شمار شنیده است.

این الهام بخش او و برخی از دوستان شد تا جستجوی خود را برای این موجود آغاز کنند.

“ما فکر کردیم … شاید بتوانیم چیزی پیدا کنیم. و ما انجام دادیم.”

در سال 2018، Quewezance، برادرش و دو دوستش در یک کامیون در جنگل نشسته بودند. او می گوید آن شب ماه نو بود، بنابراین نور طبیعی کمی در منطقه وجود داشت.

او گفت: “من چراغ قوه ام را در امتداد خط درخت می تابانیدم… و یک نگاه اجمالی به چیزی دیدم.”، او گفت: در ابتدا تصور کرد که این یک گربه از چشمان کهربایی درخشان است.

“من تمرکز کردم [flashlight] پرتو نزدیک‌تر شد و چیزی آنجا ایستاده بود… سیاه بود… از پشت درخت نگاه می‌کرد و می‌توانستم دستش را که دور درخت پیچیده شده ببینم.”

Quewezance می‌گوید که این موجود در لحظه‌ای که گروه به آن‌ها نگاه می‌کردند، بدون هیچ صدایی ناپدید شد.

یک بریده روزنامه مربوط به سال 1969 از مریت هرالد تیتر آن است
تانیا استوارت می گوید بسیاری از مردم پاگنده را در جنگل های انبوه دره نیکولا در بریتیش کلمبیا دیده اند. در این کلیپ در سال 1969 از مریت هرالد، یک رهبر کادت ارتش به چوبی اشاره می کند که گروه ادعا می کند توسط یک ساسکوچ در حال دویدن از بین رفته است. (پل کامرون/موزه و آرشیو نیکولا ولی)

علائم و مشاهدات

تانیا استوارت، مدیر بازاریابی و تبلیغات در Tourism Nicola Valley، می‌گوید بسیاری از مردم در مریت داستان‌هایی درباره پرسه‌زنی Bigfoot در «جنگل‌های انبوه دره» دارند.

استوارت، که در این منطقه بزرگ شده است، نشانه‌های گویایی از ادعای قلمروی یک پاگنده را توضیح می‌دهد: «سنگ‌هایی به سمتم پرتاب شده‌اند… مردم ردهای زیادی پیدا کرده‌اند… و دوست دارند درختان شکسته و خمیده را ترک کنند. گفتن دور باش.”

بریده های روزنامه از مشاهده اسناد مریت هرالد از سال 1969 تا سال 2004.

در سال 1969، گروهی از کادت های ارتش مریت ادعا کردند که یک “مرد مودار بزرگ” را با ردپایی به طول 15 اینچ دیده اند.

در مقاله ای که در سال 2004 منتشر شد، مردی به نام تیم مارتیندیل گفت که شاهد دو موجود مودار و شبیه انسان بوده است که به پایین خم شده و از یک برکه آب می نوشند.

بلافاصله پس از آن، مارتیندیل شروع به تحقیق در مورد حوادث دیگر در این منطقه کرد و به Merritt Herald گفت که “96 مورد مشاهده بین مریت و پرینستون از سال 2000 بوده است” که گفته می شود بسیاری از این مشاهدات توسط متخصصان معتبر تجربه شده است.

یک بریده روزنامه مربوط به سال 2004 از مریت هرالد تیتر آن است
شلدون کوئوزنس می‌گوید داستان‌های پاگنده در سال قبل از میلاد تابو نیستند، و بسیاری از مردم داستان‌هایی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود دارند – شبیه به این مشاهده که در مریت هرالد از سال 2004 ثبت شده است. (پل کامرون/موزه و آرشیو نیکولا ولی)

Quewezance، که یکی از اعضای Saulteaux First Nation است، اضافه می کند که First Nations در شمال غربی اقیانوس آرام، داستان های Bigfoot را برای نسل ها منتقل کرده اند.

او گفت: «این موجودات بخش بزرگی از نظام اعتقادی و فرهنگ آنها هستند.

او می‌گوید، بلکه از جمع‌آوری داستان‌ها و یادگیری بیشتر درباره Bigfoot لذت می‌برد، که دقیقاً همان چیزی است که کنفرانس درباره آن است.

هر کس حق خود را دارد و می تواند نظرات خود را بیان کند و این از آن من است.”