توسعه مسکن مقرون به صرفه نیو ویکتوریا پروژه مشترک بین بخش دولتی و خصوصی است

یک مجتمع مسکونی مقرون به صرفه که اخیراً در مرکز شهر ویکتوریا افتتاح شد، با همکاری شهر و یک توسعه‌دهنده محلی، با خرید از استان و مدیریت از یک سازمان غیرانتفاعی همکاری کرد.

Dalmation شامل 130 واحد مسکونی در هشت طبقه است که بسته به اندازه واحد و سطح درآمد مستاجر، اجاره آن از 375 تا 2900 دلار در ماه متغیر است.

تقریبا نیمی از واحدها یک خوابه هستند، اما استودیوها، واحدهای دو و سه خوابه نیز وجود دارد و هفت تا از سوئیت ها قابل دسترسی هستند.

آشپزخانه روشن و جدید با یخچال، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، مایکروویو، و سینک دو نفره.
آشپزخانه یک واحد سه خوابه در Dalmation. این واحد دارای ماشین ظرفشویی، لباسشویی داخل سوئیت و بالکن با منظره اقیانوس است. (کاترین مارلو/سی‌بی‌سی)

این مجموعه بر فراز آتش‌خانه جدید ویکتوریا قرار دارد، که نام آن به همین دلیل است – با سگ‌های دالماسی که مدت‌ها طلسم غیررسمی برای آتش‌نشانان بود.

اولین مشارکت در این پروژه در سال 2018 صورت گرفت، زمانی که شهر با توسعه دهنده محلی Jawl Properties معامله کرد: سازنده یک ساختمان با کاربری مختلط با یک ستاد جدید آتش نشانی و مرکز عملیات اضطراری برای شهر در طبقه اصلی می ساخت.

این استان بعداً 19 میلیون دلار از طریق BC Housing به این پروژه کمک کرد و مسکن غیرانتفاعی Pacifica Housing برای مالکیت و اداره بخش مسکن مقرون به صرفه استخدام شد.

Jawl در فازهای آینده 800 واحد مسکن اجاره ای در سطح بازار و همچنین فضای تجاری و یک میدان عمومی را اضافه خواهد کرد.

کارولینا ایبارا، مدیر عامل پسیفیکا، گفت ترکیب اندازه‌های واحد در The Dalmation به این واقعیت می‌پردازد که گروه او خانواده‌ها و سالمندان بیشتری را می‌بیند که به دنبال مسکن هستند – نه در درجه اول افراد مجرد، مانند گذشته.

یک اتاق کوچک، تمیز و خالی با دیوارهای سفید و کف چوبی.  از میان پنجره، درختان و برج های مسکونی کوتاه تری در دوردست دیده می شوند.
یکی از اتاق خواب های یک واحد سه خوابه. (کاترین مارلو/سی‌بی‌سی)

اما او گفت که کارهای بسیار بیشتری باید انجام شود.

در حالی که ساختمان جدید 130 واحد مسکن ارائه می دهد، ایبارا می گوید که 10 برابر تعداد زیادی از مردم در سال گذشته به دفتر ویکتوریا Pacifica آمدند و به دنبال کمک برای یافتن مسکن بودند.

“این یک شروع است، و واقعاً شروع خوبی است، اما ما باید به راه خود ادامه دهیم. باید آن را جشن بگیریم و به جلو حرکت کنیم.”

وزیر مسکن بریتیش کلمبیا، راوی کاهلون، اذعان کرد که بحران مسکن یک شبه حل نخواهد شد – اما گفت که همکاری کمک خواهد کرد.

“ما می دانیم که اگر به ایجاد شراکت های قوی مانند ما در ویکتوریا ادامه دهیم، با شرکای که امروز اینجا هستند … ما این بحران مسکن را پیش روی خود خواهیم گرفت.”

دو زن و دو مرد در بالکن بیرونی یک ساختمان بلند ایستاده اند.  جرثقیل ها و دیگر برج ها در پشت آنها قرار دارند.
از چپ به راست: کارولینا ایبارا، مدیرعامل مسکن پاسیفیکا، راوی کاهلون وزیر مسکن بریتیش کلمبیا، گریس لور ویکتوریا ام ال ای و دیوید جاول از Jawl Properties/Dalmatian Developments، در فضایی بیرون ایستاده اند که مستاجران می توانند سگ های خود را ببرند. Dalmation به طور مناسب حیوانات خانگی پسند است. (کاترین مارلو/سی بی سی)

به گفته وزارت مسکن، 214 واحد مسکونی دیگر تنها در شهر ویکتوریا در سال 2023 افتتاح شده و یا افتتاح خواهند شد.

ماریان آلتو، شهردار ویکتوریا امیدوار است که سایر شهرهای پیش از میلاد به شهر به عنوان الگویی برای افزودن مسکن به امکانات شهری نگاه کنند.

شهردار گفت: “من در مورد این مدل خاص بسیار هیجان زده هستم، زیرا این یک مشارکت منحصر به فرد است که باعث می شود چیزی واقعاً خارق العاده ساخته شود.”

در حالی که هر روز نیست که یک شهر به یک آتشگاه جدید نیاز داشته باشد، آلتو گفت این واقعیت که شرکای بسیار متفاوتی تصمیم گرفتند وارد این کار شوند نیز درسی برای دیگران است – و شورای او همچنان به دنبال آن خواهد بود.