جشنواره های قبل از میلاد با وجود محدودیت های همیشه در حال تغییر COVID-19 برای تابستان برنامه ریزی می کنند

این سومین مجموعه از چهار قسمت درباره هنرمندان ، سازمان های هنری و جشنواره هایی است که سعی دارند در طی همه گیری COVID-19 زنده بمانند. قسمت اول در مورد Eastside Culture Crawl را اینجا بخوانید ، و قسمت دوم را در مورد راه اندازی مجدد فندق شکن Goh Ballet اینجا بخوانید.


ممکن است هنوز رسماً زمستان نباشد ، اما تابستان برای برخی از هنرمندان و جشنواره های قبل از میلاد مهمترین ذهن است که سعی در برنامه ریزی برای ماههای آینده دارند ، علیرغم محدودیتهای همیشه در حال تغییر در رویدادها و اجتماعات به دلیل COVID-19.

رنگین کمان رابرت ، مدیر عامل برنامه های هنری جشنواره بین المللی جاز TD ونکوور ، می گوید که تیم رهبری سازمان او در تلاش بوده اند تا دریابند که چگونه یک رویداد سالانه را که معمولاً هزاران دوستدار موسیقی را طی یک دوره 10 روزه جذب می کند ، برگزار کنند.

رابرت گفت: “این کار به تعدیل مداوم ، تفکر آزادانه و بررسی جایگشتهای مختلف نیاز دارد.

تا کنون ، جشنواره تصمیم گرفته است ترکیبی از کنسرت های کوچک در فضای باز و داخلی را در تابستان امسال ارائه دهد. این کسری از مواردی است که جشنواره معمولاً برپا می کند و برگزارکنندگان آماده هستند تا بسته به آنچه که محدودیت های COVID-19 استان برای آینده در نظر گرفته اند ، در قالب آنلاین قرار گیرند.

بهترین حدس ها برای تابستان

معضل جشنواره در سراسر مترو ونکوور و استان تکرار می شود ، زیرا هنرمندان و سازمان ها بهترین حدس ها را درباره چگونگی بروز همه گیری در طی چند ماه آینده می زنند.

مارس گذشته ، جاز و بلوز ساحلی ، غیر انتفاعی که جشنواره را برگزار می کند ، تازه شروع به برنامه ریزی خود کردند هنگامی که هجوم همه گیر قبل از میلاد برگزار کرد سازمان دهندگان جشنواره را لغو کردند کمی بعد ، هنگامی که مقامات بهداشتی کیبوش را در اجتماعات بیش از 50 نفر قرار دادند مردم.

بنابراین حرکت به جلو به این موضوع تبدیل شد که بفهمیم چگونه می توان به بهترین شکل از هنرمندان و مخاطبان خود حمایت کرد.

آنها تصمیم گرفتند یک سری کنسرتهای آنلاین رایگان را که در Frank Jazz Club در ونکوور فیلمبرداری شده برگزار کنند. آنها همچنین 19 موسیقیدان را مأمور ساخت کارهای جدید در حالی که در خانه گیر کرده بودند ، کردند.

“شما باید انعطاف پذیر باشید”

Jodi Proznick ، ​​نوازنده بیس ونکوور و گروه موسیقی جاز وی Triology یکی از شش گروه ضبط شده در Frankie’s بود. پروزنیک می گوید بعد از لغو همه تورهای بهاری و جشنواره های تابستانی که رزرو کرده بود ، از این کنسرت سپاسگزار بود.

پروزنیک گفت: “دلم برای بازی با مردم ، برای مردم بسیار تنگ شده است.” “در زیرزمین من اینطور نیست.”

جودی پروزنیک ، باسیست موسیقی جاز ونکوور می گوید که همه تورهای بهاری و جشنواره های تابستانی وی به دلیل COVID-19 لغو شده است. (میشل ماتئوس)

طی چند ماه گذشته ، پروزنیک ، مانند سایر موسیقیدانان قبل از میلاد ، در هویه تغییر دستورالعمل های استان در اجتماعات اجتماعی بوده است. در تابستان ، او چند کنسرت در حیاط خانه اجرا کرد. سایر نمایش ها رزرو شده اند ، که فقط با تغییر مقررات لغو می شوند.

وی گفت: “شما باید انعطاف پذیر باشید. شما نمی توانید بیش از حد به هر چیزی که کار می کند پیوست.”

انتقاد از محدودیت ها

برخی از سازمانهای هنری مقامات بهداشت استانها را به دلیل مقررات جدیدی که همه رویدادها و اجتماعات از جمله رویدادهای هنری را ممنوع می کند ، مورد انتقاد قرار داده اند.

اخیراً ، گروهی از نوازندگان کلاسیک در ویکتوریا ، علی رغم رعایت تمام پروتکل های ایمنی ، نامه ای سرگشاده به دکتر بانی هنری برای محدود کردن اجتماعات ارسال کردند.

در این نامه آمده است: “تمام كنسرت های زنده كه با دقت كامل طی چند ماه برنامه ریزی و آماده شده بودند باید بدون هیچ گونه هشدار و مشورتی به طور ناگهانی لغو شوند كه منجر به از دست رفتن هزاران دلار درآمد سازمان ها و هنرمندان شده است.”

رابرت اعتراف می کند که محدودیت ها تأثیر مالی بر سازمان او داشته است. خوشبختانه ، ساحل جاز چند سال قوی در حال شیوع و فراگیر شدن بود. حامی عنوان آن ، TD Canada Trust ، همانند بودجه داران عمومی جشنواره ، به پشتیبانی خود ادامه داده است.

دانستن اینکه هنرمندانی مانند پروزنیک بال و بال منتظر می مانند ، بخشی از آنچه باعث شد جشنواره بین المللی جاز ونکوور فرصت های مختلفی را در طول سال ارائه دهد و سعی کند نوعی رویداد را برای تابستان برگزار کند.

رابرت گفت: “ما می خواستیم واقعاً مراقب باشیم که به هنرمندان به گونه ای خدمت کنیم که برای آنها معنایی داشته باشد.”