جماعت سیک کلونا از موانع بزرگی برای ایجاد یک مکان عبادت جدید عبور می کند

اعضای یک جماعت سیک کلونا گفتند که با وجود تضاد با مکان پیشنهادی و طرح جامعه رسمی شهر (OCP) از حمایت شورای شهر از طرح آنها برای ایجاد یک مکان عبادت جدید تشویق شده اند.

حدود دوجین نفر از اعضای گورو گورو گوردوارا آمارداس دربار سیک در روز دوشنبه در سالن شهر شرکت کردند، زیرا شورا در مورد درخواست منطقه‌بندی مجدد برای یک قطعه زمین کشاورزی که جامعه می‌خواهد یک گوردوارا جدید بسازد، بحث می‌کرد.

جامعه می خواهد مکان عبادت خود را به سایتی به مساحت دو و نیم جریب در جاده بنوولین، که زمین کشاورزی منطقه بندی شده است، منتقل کند، اگرچه بخشی از ذخیره زمین کشاورزی نیست.

این زمین در منطقه ای از شهر است که قرار است به عنوان کاربری کشاورزی آینده تعیین شود و شهر باید OCP را اصلاح کند تا جماعت گوردوارا خود را در آنجا بسازند.

شورای شهر اعتراض کارکنان را نادیده گرفت

شورای شهر با رای 8-1 به این درخواست اجازه داد تا به جلسه عمومی رسیدگی شود.

این اقدام برخلاف گزارش کارکنان بود که در آن پیشنهاد را مخالفت می کرد و به اهداف دیرینه شهر برای حفاظت و حفظ زمین های کشاورزی اشاره می کرد.

امان هوندال، یکی از اعضای جماعت سیک که به پیشروی پروژه جابجایی گوردوارا کمک می کند، گفت که در این مرحله از روند، از حمایت شورا از این طرح تشویق شده است.

عکس پروفایل مرد میانسال سیک با ریش قهوه ای که عمامه سفید بر سر دارد
امان هوندال به پیشروی پروژه ای برای ساختن عبادتگاه جدید کمک می کند تا به نیازهای جماعت رو به رشد خود در جامعه سیک کلونا کمک کند. (آمانپریت سینگ هوندال)

هوندال گفت: “ما بسیار خوشحال بودیم. این یک سفر طولانی برای ما بوده است.”

ما در چند سال گذشته کار کرده‌ایم و این برای ما نقطه عطفی بود که ببینیم این پروژه واقعاً به سمت فاز بعدی پیش می‌رود.»

هوندال گفت که این جماعت که از حدود 100 خانواده تشکیل شده است، از مکان فعلی خود بیشتر شده است و افزود که گوردوارا جدید به پارکینگ، مناطق بازی در فضای باز برای کودکان و فضای داخلی بیشتری برای برگزاری رویدادهای اجتماعی اجازه می دهد.

نگرانی از گسترش شهری به زمین های کشاورزی

همانطور که شورای شهر در مورد این پیشنهاد بحث می کرد، محینی سینگ از همکارانش درخواست کرد که اجازه دهند پروژه به مرحله بعدی در روند تصویب حرکت کند.

سینگ گفت: «آنها نیاز مبرمی به یک مرکز جدید دارند.

این نیازهای معنوی جامعه کشاورز ما را برآورده می‌کند، بنابراین فکر می‌کنم شورای ما وظیفه دارد که این موضوع را به یک جلسه عمومی بررسی کند.»

لوک استک تنها رای شورا در مخالفت با این پروژه بود و به نیاز شورا برای محدود کردن رشد شهری در مناطق روستایی اشاره کرد.

استک گفت: «این اهداف حفاظت از زمین‌های کشاورزی ما و به‌ویژه در منطقه Benvoulin بود.

ما تصمیم خود را برای حفظ خط روی مرز رشد دائمی به خطر می اندازیم.»

“تنوع یک نقطه قوت است”

کارکنان همچنین موضوع ازدحام ترافیک موجود در منطقه را مطرح کردند.

هوندال گفت که امیدوار است جماعت بتواند با شهر و همسایگان برای یافتن راه حل هایی برای نگرانی های ترافیکی همکاری کند و گفت که ایجاد گوردوارا در این مکان مزایایی را برای منطقه به همراه خواهد داشت.

“[We have an] سیاست درهای باز حتی در منطقه ای که ما در آن هستیم، روابط بسیار خوبی با همه همسایگان خود داریم.»

“تغییر بافت کلونا – من فکر می‌کنم تنوع یک نقطه قوت است و فکر می‌کنم با گذشت زمان، همسایگان در آن بخش از جامعه این را نیز خواهند دید.”