خدمات پزشکی قانونی: نزدیک به 600 نفر بر اثر داروهای سمی در سال قبل از میلاد در 3 ماه اول سال جان خود را از دست دادند.

بر اساس داده های اولیه منتشر شده توسط BC Coroners Service در روز سه شنبه، تقریباً 600 نفر در بریتیش کلمبیا در سه ماه اول سال 2023 به دلیل عرضه داروهای سمی جان خود را از دست دادند.

از زمان اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سال 2016 به دلیل بحران، تعداد 596 مرگ و میر، دومین بالاترین رقم ثبت شده در ماه های ژانویه تا فوریه است. در مدت مشابه سال گذشته 599 نفر جان خود را از دست دادند.

آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که داروهای غیرمجاز سمی در ماه فوریه جان ۱۷۷ نفر و در ماه مارس ۱۹۷ نفر را گرفته است.

لیزا لاپونت، رئیس پزشکی قانونی، روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: “این یک بحران در مقیاس غیرقابل درک است و من عمیق ترین تسلیت خود را به همه کسانی که از دست دادن کسی که دوستش داشتند را تسلیت می گویم.”

از میان افرادی که فوت کردند، 71 درصد بین 30 تا 59 سال و 77 درصد مرد بودند – آماری که مشابه ماه های گذشته است.

خدمات پزشکی قانونی می گوید که مسمومیت با مواد مخدر همچنان عامل اصلی مرگ و میر غیرطبیعی در سال قبل از میلاد است و بیشتر از مجموع قتل، خودکشی، حوادث وسایل نقلیه موتوری، غرق شدگی و مرگ های ناشی از آتش سوزی است.

این بدان معناست که از هفت سال پیش که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام شد، حداقل 11807 مورد مرگ ناشی از داروهای سمی بوده است.

تماشا | مدافعان خواستار راه حل هایی در هفتمین سالگرد اورژانس بهداشت عمومی هستند:

عضو Moms Stop the Harm قربانیان بحران مصرف بیش از حد را به یاد می آورد

دبی تابلوتنی، یکی از اعضای Moms Stop the Harm، پسرش و هزاران نفر دیگر را در یادبودی که هفت سال از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در اثر بحران اوردوز از دست داده بودند را به یاد آورد.

جنیفر وایتساید، وزیر بهداشت روان و اعتیاد در بیانیه‌ای گفت: «بحران مواد مخدر سمی همچنان خانواده‌ها و جوامع را در سراسر استان ویران می‌کند و من بر تعهد خود برای انجام هر کاری که ممکن است برای تغییر روند و پایان دادن به این وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ثابت قدم می‌مانم.» .

وایتساید مجدداً تأکید کرد که بودجه سال 2023 استان شامل بیش از یک میلیارد دلار برای بهبود سلامت روان و خدمات اعتیاد، از جمله تخت‌های جدید درمانی و بهبودی است.

بر اساس آخرین داده ها، ونکوور، ساری و ویکتوریا بزرگ مناطقی هستند که بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با مواد مخدر را تجربه می کنند.

بالاترین میزان مرگ و میر در سال 2023 تاکنون در منطقه سلامت شمالی با 60 مرگ در هر 100000 نفر و در منطقه بهداشت ساحلی ونکوور (59 در هر 100000 نفر) بوده است.

هیچ مرگ اضافی در سایت های پیشگیری از مصرف بیش از حد در ماه های فوریه و مارس ثبت نشد. تنها دو مورد قبلا گزارش شده است – یکی در سال 2022 و دیگری در ژانویه امسال.