خدمه پرواز در 4 فرودگاه بزرگ کانادا در اعتراض به کار بدون دستمزد تجمع کردند

مهمانداران هواپیما قصد دارند امروز در چهار فرودگاه اصلی کانادا به دلیل شرایط کاری ناعادلانه که آنها را بدون دریافت حقوق ثابت نگه می دارد، تجمع کنند.

CUPE که حدود 18500 مهماندار در سراسر کشور را نمایندگی می کند، می گوید که در بیشتر مواقع برای کارفرمایان خود حضور دارند و با لباس فرم به صورت رایگان این کار را انجام می دهند.

این اتحادیه می گوید که منجر به کار مهمانداران هواپیما در هر ماه به طور متوسط ​​35 ساعت بدون پرداخت غرامت می شود.

وسلی لسوسکی، مهماندار هواپیمای ایر کانادا و رئیس بخش خطوط هوایی CUPE، می‌گوید: «هر زمان که هواپیما در حال حرکت باشد، تقریباً دستمزد دریافت می‌کنیم.

اتحادیه می گوید که این بدان معناست که بسیاری از مشاغل هستند که مهمانداران بدون دستمزد انجام می دهند.

“همه چیزهای مربوط به ایمنی، همه آماده سازی خدمات، سوار شدن به هواپیما، خروج از هواپیما، انتظار … همه چیزهایی از این دست.”

“بنابراین هر زمان که از شما خواسته شود با لباس فرم ظاهر شوید، ما فقط از شما درخواست می کنیم که برای آن پول دریافت کنید.”

مهمانداران CUPE برای Air Transat در حال حاضر در حال مذاکره برای یک قرارداد جمعی جدید هستند. قراردادها با چندین شرکت هواپیمایی دیگر از جمله WestJet و Air Canada قرار است در سال های آینده منقضی شود.

لسوسکی می‌گوید بحث در مورد توافق‌نامه‌های جدید و فشارهای تورمی که خدمه‌های پرواز را تحت فشار قرار می‌دهد، این زمان را برای تغییر آنچه او یک سیستم ناعادلانه می‌خواند، می‌سازد.

او گفت: “وقتی با لباس فرم ظاهر می شوید، باید به پوشیدن آن یونیفورم افتخار کنید و بدانید که غرامت دریافت می کنید.” وقتی سر کار می روید برای دریافت حقوق به آنجا می روید».

برای مطرح کردن این موضوع با عموم مسافران، مهمانداران CUPE قصد دارند سه شنبه در چهار فرودگاه تجمع کنند: ونکوور بین المللی، فرودگاه بین المللی کلگری، تورنتو-پیرسون و مونترال-ترودو.

لسوسکی می‌گوید که این رالی یک “اطلاعات اطلاعاتی” خواهد بود و عملیات فرودگاه و پروازها مختل نخواهد شد.

CBC News از شورای ملی خطوط هوایی کانادا خواست تا نظر بدهد، اما گروه صنعتی شرکت های هواپیمایی عضو را به تعویق انداخت.

CBC از چهار اپراتور ملی خواست تا نظر بدهند اما تا زمان انتشار هیچ پاسخی دریافت نکرد.