دادستان ویژه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در انتخابات، متولی مدرسه که به دستیار NDP تبدیل شده است

سرویس دادستانی بریتیش کلمبیا می‌گوید که یک دادستان ویژه را در مورد یک نامزد هیئت مدیره مدرسه نیو وست مینستر که بعداً در اوایل ماه مه به عنوان مشاور دولتی منصوب شد، معرفی کرده است.

این سرویس می‌گوید جان گوردون، وکیل ونکوور، به بازرسان مشاوره حقوقی می‌دهد و پیگرد احتمالی گوروین دهلیوال را که پیش از منصوب شدن به عنوان مشاور وزیر آدریان دیکس، وزیر بهداشت در اول ماه مه، به عنوان رئیس هیئت مدرسه نیو وست‌مینستر به‌عنوان رئیس انتخاب شده بود، انجام خواهد داد.

ضالیوال به دلیل احتمال شکستن قوانین انتخابات از طریق حضور در محل رای گیری به عنوان بازرس، که قانون حکومت محلی آن را ممنوع کرده است، مورد بررسی قرار می گیرد، زیرا نامزدها فقط در مراکز رای گیری مجاز هستند در روز انتخابات رای دهند.

طبق تحقیقات اولیه، دهلیوال، که از سال 2017 به عنوان معتمد هیئت مدیره مدرسه برای حزب شهرداری جامعه اول همسو با NDP در نیو وست مینستر بوده است، ظاهراً در تاریخ 5 اکتبر 2023 به عنوان یک بازرس از طرف یکی از نامزدهای شورای شهر نیو وست مینستر عمل کرده است. توسط پلیس نیو وست مینستر

زنی با موهای تیره و چتری به دوربین لبخند می زند در حالی که پشت سرش تریسی دارد.
گوروین دهلیوال به دلیل نقض احتمالی قوانین انتخابات شهرداری بریتیش کلمبیا در جریان انتخابات 2022 مورد بررسی قرار گرفته است. (مدارس جدید وست مینستر)

سرویس دادستانی می گوید گوردون در 4 می، سه روز پس از انتصاب دهلیوال به عنوان مشاور وزیر وزیر بهداشت بریتیش کلمبیا، منصوب شد.

انتصاب دهلیوال در وزارت بهداشت در 15 مه لغو شد و او در همان روز به عنوان مشاور وزیر کار در وزارت کار منصوب شد.

در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، دادستانی می‌گوید که دادستان‌های ویژه برای جلوگیری از هرگونه «نفوذ نامناسب» بر اجرای عدالت در پرونده‌های مربوط به مقامات منتخب یا منصوبان دولت منصوب می‌شوند.

اپوزیسیون بی سی یونایتد از این اعلامیه بعدازظهر جمعه استقبال کرد و خواستار مرخصی دهلیوال از سمت مشاورش تا پایان تحقیقات شد.

کاملوپس-نورث تامپسون MLA پیتر میلوبار در یک بیانیه خبری گفت: «این که NDP صلاح دید این کارمند را به سمت مشاور وزیر در وزارت بهداشت حتی پس از علنی شدن این اتهامات ارتقا دهد، بسیار ناراحت کننده است.

دیوید ابی باید کار درست را انجام دهد و این مشاور را تا پایان تحقیقات به مرخصی بگذارد.

در صورت متهم شدن و محکوم شدن، ضالیوال ممکن است با جریمه ای تا 5000 دلار و تا یک سال زندان روبرو شود.

CBC News برای اظهار نظر با دهلیوال، وزارت بهداشت و دفتر نخست وزیر تماس گرفته است.