داده های TransLink نشان می دهد که در سال 2022، استفاده از حمل و نقل عمومی در مترو ونکوور تقریباً به اندازه سطوح قبل از همه گیری است.

داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد مسافران حمل‌ونقل عمومی در مترو ونکوور تا پایان سال 2022 به 80 درصد از سطوح قبل از همه‌گیری افزایش یافته است.

آمار TransLink، مرجع حمل و نقل منطقه، نشان می دهد که 193.6 میلیون سفر در سراسر این سیستم در سال گذشته انجام شده است که نسبت به سال 2021 افزایش 48 درصدی را نشان می دهد.

این افزایش زمانی رخ داد که بیشتر اقدامات بهداشت عمومی که ترانزیت را محدود می‌کردند کنار گذاشته شد آغاز سال 2022. سواری در سراسر کشور به شدت پایین رفت در دو سال قبل، در میان اوج همه گیری کووید-19.

دن مانتین، سخنگوی این مقام، گفت TransLink شاهد بازگشت سواران با نرخ های بالاتر از سایر مقامات حمل و نقل در آمریکای شمالی است.

نمودار خطی که سفرهای ماهانه در سراسر سیستم را در TransLink نشان می دهد.  خط زرد برای سال 2019 بالاترین میزان است، با حدود 30 میلیون سفر ماهانه و خط 2022 با حدود 22.5 به اوج خود می رسد.  آمار سال‌های 2021 و 2020 بسیار پایین‌تر از هر دو است و افت شدید در هر دو مشاهده شده است.
داده‌های TransLink نشان می‌دهد که سواری به تقریباً 80 درصد سطوح قبل از همه‌گیری در سال 2022 افزایش یافته است. (TransLink)

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «ما با وجود داشتن بیست و چهارمین جمعیت، پنجمین شهرنشینی را در میان کلان‌شهرها در سراسر کانادا و ایالات متحده داشتیم. ما آژانس‌های حمل‌ونقل بزرگ مختلف را در سرتاسر آمریکای شمالی رهبری می‌کنیم، زیرا فکر می‌کنم ترانزیت در سبک زندگی مترو ونکوور بسیار ضروری است.»

داده ها از TransLink بررسی عملکرد سالانه خدمات، نشان می دهد که بخش اعظم بهبود سواری توسط بخش های جنوب شرقی و شرقی مترو ونکوور انجام شده است – که شامل ساری، لنگلی، وایت راک، میپل ریج و پیت میدوز است.

نقشه زیرمنطقه‌ای مترو ونکوور با درصدهایی که نرخ بازیابی سرنشینان را نشان می‌دهد.  در منطقه جنوب شرقی، میزان بهبودی 93 درصد بود.  در منطقه شرقی، میزان بهبودی 98 درصد بود.
نقشه ای که بازیابی سواری را توسط مناطق فرعی مترو ونکوور نشان می دهد. مناطق جنوب شرق و شرق بیشترین میزان بهبود را نشان دادند. (TransLink)

مونتین می‌گوید که در برخی از مناطق این منطقه میزان سواری از سطح قبل از همه‌گیری فراتر رفته است.

او گفت: “هر سه ماهه ما خدمات اتوبوس خود را به گونه ای تغییر می دهیم که با تقاضا مطابقت داشته باشد.” “بود [providing] 12 درصد خدمات اتوبوس در ساری و نواحی اطراف آن از زمانی که ما در سطح قبل از همه گیری بودیم بالاتر است.

ازدحام بیش از حد یک نگرانی

با بازگشت سواری، ازدحام بیش از حد دوباره به نگرانی برای بسیاری از کاربران حمل و نقل تبدیل شده است، زیرا ویروس هایی مانند COVID-19 از طریق هوا منتقل می شود و در مناطق محدود پخش می شود.

داده‌های TransLink نشان می‌دهد که بیش از شش درصد از اتوبوس‌ها در پاییز ۲۰۲۲ بیش از حد شلوغ بوده‌اند – زمانی که تعداد مسافران از ظرفیت هدف فراتر رفت و همه صندلی‌ها حداقل برای بخشی از سفر پر باشند.

Mountain اذعان کرد که با بازگشت افراد بیشتری به حمل و نقل، این مشکل احتمالاً آشکار خواهد شد و TransLink افزود: RapidBuses بیشتر به مسیرهای اصلی یکی از راه های کاهش مشکل ازدحام بود.

RapidBuses – خطوط اتوبوس سریع در امتداد راهروهای اصلی که در ابتدای سال 2020 معرفی شدند – ثابت کرده اند که در بین سواران حمل و نقل محبوب هستند. سه مسیر از مسیرهای حمل و نقل سریع در میان 10 مسیر پرتردد در سال 2022 قرار داشتند.

در این بررسی آمده است: «خدمات RapidBus در حال تبدیل شدن به ستون فقرات سیستم حمل و نقل هستند. “بیشتر مسیرهای RapidBus از بالاترین مسیرهای سواری در مناطق فرعی هستند.”

مونتین گفت که مقامات در حال برنامه ریزی برای ورود اتوبوس های حمل و نقل سریع هستند طی 10 سال آینده، که مسافران بیشتری را از طریق اتوبوس های معمولی مفصلی حمل می کند، علاوه بر این، مسیرهای اتوبوس بیشتری بر اساس تقاضا خواهد بود.

بررسی همزمان سرویس HandyDART – که حمل و نقل خانه به خانه را برای افراد معلول و کسانی که به وسایل کمک حرکتی نیاز دارند فراهم می کند – نشان داد که میزان سواری به حدود 70 درصد از سطوح قبل از همه گیری افزایش یافته است.

کوین کوین، مدیرعامل TransLink در بیانیه ای گفت: “ما به سرمایه گذاری در سیستم خود ادامه خواهیم داد تا ساکنان یک شبکه حمل و نقل عمومی در کلاس جهانی، قابل اعتماد و مقرون به صرفه داشته باشند که بتوانند هر روز به آن وابسته باشند.”