دانشگاه تامپسون ریورز به دلیل کم بودن ثبت نام ، 2 مرکز منطقه ای را تعطیل می کند

تصمیمی از سوی دانشگاه تامپسون ریورز مبنی بر تعطیلی تسهیلات آموزش مداوم خود در کلیارواتر و باریه رهبران جامعه را وادار به گفتن این دانشگاه کرده است که این قانون از وظیفه قانونی خود برای خدمت به زبان آموزان منطقه غفلت می کند.

م institutionسسه تحصیلات تکمیلی مستقر در کاملوپس در بیانیه ای مکتوب به سی بی سی نیوز گفت که در Clearwater و Barriere ، جایی که مراکز منطقه ای آن به مدت سه دهه در آن ساکن بوده اند ، قرارداد را تمدید نمی کند.

این دانشگاه چهار دانشگاه دیگر نیز دارد مراکز منطقه ای در کاریبو و دره بالا فریزر. همه مراکز آموزش حرفه ای مانند دوره های بازرگانی ، رایانه ، کمک های اولیه و جنگلداری را ارائه می دهند.

بالدو پونی ، رئیس تجارت و فناوری TRU ، می گوید كه مراكز منطقه ای به دلیل كاهش تقاضا برای كلاسهای حضوری و فضاهای اجاره ای بلااستفاده بسته می شوند.

مرلین بلک ول ، شهردار Clearwater می گوید که TRU با تعطیل کردن دو مرکز منطقه ای خود در North Thompson ، از وظیفه خود برای ارائه خدمات آموزشی به جوامع دور دست غافل شده است. (جنیفر نورول / CBC)

فقط در کلیرواتر ، دانشجویان حضوری ثبت نام شده از 168 نفر در سال 2018-2019 به فقط 9 نفر در 2020-2021 کاهش یافته است.

پونی به شلی جویس ، مجری برنامه های CBC گفت: “به نظر می رسد برای نه ، 10 ماه یا بیشتر آینده ما چنین تحویل حضوری نخواهیم داشت.” صبح کملوپس.

در سال 2005 ، این استان قانون دانشگاه تامپسون ریورز را ارائه كرد كه طبق آن دانشگاه – كه قبلاً به عنوان كلیج كاریبو و كالج دانشگاهی كاریبو شناخته می شد – برای تأمین نیازهای آموزشی و تربیتی منطقه الزامی است.

جک کیو ، مدیر اجرایی خدمات اجتماعی Yellowhead ، می گوید بسته شدن امکانات آموزشی Barriere و Clearwater ممکن است این حکم را نقض کند.

جک Keough ، مدیر اجرایی خدمات Yellowhead Community ، می گوید TRU از زمان بازنشستگی هماهنگ کننده محلی خود ، چهار سال پیش ، به تدریج پیشنهادات دوره در Clearwater را قطع کرده است. (خدمات جامعه Yellowhead)

“[We] برای حضور در بسیاری از این موارد به مشتریان خود تأمین می کنید و هزینه شهریه را پرداخت می کنید [TRU] دوره ها ، بنابراین آنها یا دروازه ای برای به دست آوردن شغل جدید هستند ، یا نیاز کارفرمای فعلی آنها برای ارتقا their برخی گواهینامه ها و مهارت ها است “.

او می گوید امکانات آجر و ملات هنوز هم لازم است حتی اگر بسیاری از دوره ها به دلیل همه گیری COVID-19 اکنون بصورت آنلاین ارائه می شود.

Keough می گوید از زمان بازنشستگی هماهنگ کننده محلی خود ، چهار سال پیش ، TRU به تدریج پیشنهادات دوره در Clearwater را کاهش داده است.

وی گفت: “ما می دانستیم كه مگر اینكه آنها آن موقعیت را پر كنند ، این مرگ با هزار بریده خواهد بود.”

مرلین بلک ول ، شهردار Clearwater می گوید که برنامه های TRU در جامعه وی هنگامی خراب می شوند که هماهنگ کننده محلی دیگر برای اطمینان از کیفیت و در دسترس بودن دوره های حضوری در این زمینه کار نمی کند.

وی می گوید که TRU با بستن مراکز منطقه ای خود در Clearwater و Barriere از وظیفه خود غافل شده است.

وی گفت: “هنگامی كه شما در دانشگاه ایجاد شدید ، هنوز مجوز تهیه برنامه های سطح دانشگاه را به جوامع كوچك ما داشتید.” “ما دوست داریم که دولت در سطحی وارد عمل شود و به ما کمک کند تا آن سطح از خدمات و آن فرصت ها را برای ساکنان جوامع روستایی بازگردانیم.”

این دانشگاه می گوید با ارائه دوره های آنلاین که در غیر اینصورت برای دانشجویان در جوامع دور از دسترس نیست ، به وظیفه خود ادامه می دهد. همچنین قول می دهد سایر امکانات را با اجاره کوتاه مدت در Clearwater و Barriere برای تحویل حضوری دوره ، اجاره کنید.

“وضعیت همه گیر فرصت هایی را ایجاد کرده است [to] آموزش را از راه های دیگر فراهم کنید. ”

بلک ول می گوید که او قصد دارد ماه آینده با دیگر جوامع منطقه ناحیه تامپسون-نیکولا همکاری کند تا نامه ای به دولت قبل از میلاد بنویسد و نگرانی آنها در مورد کاهش خدمات TRU برای زبان آموزان روستایی باشد.