دانشگاه تامپسون ریورز در حال حذف تدریجی برنامه هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی است

دانشجویان، فارغ التحصیلان و مدرسان به برنامه دانشگاه تامپسون ریورز (TRU) برای حذف تدریجی برنامه کارشناسی هنرهای زیبا (BFA) اعتراض دارند.

روز دوشنبه، دانشگاه مستقر در کاملوپس، بریتیش کلمبیا، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که ثبت‌نام دانشجویان جدید در این برنامه چهار ساله را متوقف کرده است، که طی سه سال آینده آن‌ها را تعطیل خواهند کرد.

سی‌بی‌سی نیوز پرسیده است که چرا این برنامه به تدریج متوقف می‌شود، اما تا زمان انتشار از دانشگاه خبری دریافت نکرد.

سخنگوی میشل نوردستروم گفت که دانشگاه برنامه‌های جدیدی را زیر نظر دانشکده هنر – که بخش هنرهای تجسمی را مدیریت می‌کند که برنامه BFA تحت آن اجرا می‌شود – راه‌اندازی خواهد کرد و دانشجویان فعلی تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

نوردستروم در بیانیه ای ایمیلی گفت: ما می توانیم تأیید کنیم که این امر منجر به از دست دادن شغل نخواهد شد.

“هیئت علمی و کارکنان متعهد ما همچنان متعهد به ارائه بهترین آموزش هنر ممکن به دانشجویان خود هستند.”

در همان روز، دارلین کالینکا، استاد هنرهای تجسمی TRU، یک طومار آنلاین را آغاز کرد و خواستار ادامه برنامه شد، که از آن زمان تاکنون بیش از 2300 امضا جمع آوری شده است.

کالینکا در طومار نوشت: “بسیاری از ما در دانشکده هنر و جامعه بزرگ کاملوپس با این تصمیم مخالفیم، که به کیفیت فارغ التحصیلانی که BFA تولید کرده است بی احترامی می کند.”

تعداد بالای دانش آموزان بومی

TRU یکی از دو موسسه تحصیلات تکمیلی در منطقه BC داخلی است که یک برنامه BFA را ارائه می دهد که شامل دوره های سرامیک، طراحی، نقاشی، عکاسی، چاپ و مجسمه سازی است.

این برنامه همچنین با مشارکت گالری هنری Kamloops برای آموزش دوره های آموزشی و نصب نمایشگاه برای دانشجویان BFA کار می کند.

رسانه محلی Kamloops This Week گزارش داده است که ریک مک کاچون، رئیس هنرهای TRU، گفت که این برنامه به دلیل آنچه او به عنوان ثبت نام مداوم پایین توصیف می کند و همچنین فشارهای مالی به دلیل هزینه های بالای اجرای برنامه، قطع می شود.

دان لارنس، استاد هنرهای تجسمی، استدلال می کند که دانشگاه باید این برنامه را حفظ کند، برنامه ای که به گفته او برای بسیاری از دانشجویان بومی و بین المللی مفید بوده است.

لارنس گفت: “بسیاری از دانش آموزان در TRU از گروه هایی آمدند که ممکن است کمی به حاشیه رانده شوند و صدای خود را از طریق هنرهای تجسمی پیدا می کنند.”

استاد ارتباطات TRU، کاتلین شرف، رئیس سابق دانشگاه و رئیس دانشگاه، اضافه می کند که نسبت زیادی از دانشجویان بومی در برنامه هنرهای زیبا وجود دارد.

شرف به مجری شلی جویس در CBC گفت: “من می توانم بگویم که ما به راحتی در 30 درصد هستیم.” سپیده دم کملوپس.

“این مکانی است که دانش آموزان بومی می توانند فرهنگ خود را کشف و بیان کنند، جایی که ما مهاجران می توانیم در مورد آن بیاموزیم – این یک عمل واقعی آشتی است.”

مردی با ژاکت مشکی در حالی که نزدیک دیوار ایستاده است، دستانش را روی هم می زند.
کریس بوز، هنرمند Secwépemc و Nlaka’pamux می گوید لغو این برنامه به این معنی است که بسیاری از جوانان بومی در Kamloops و جوامع همسایه مجبور خواهند شد برای تحصیل هنرهای زیبا بیشتر سفر کنند. (سلامت داخلی)

کریس بوز، هنرمند Secwépemc و Nlaka’pamux، که در سال 2005 از این برنامه فارغ التحصیل شد، می گوید که پایان دادن به آن به این معنی است که بسیاری از جوانان بومی در Kamloops و جوامع همسایه باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در هنرهای زیبا به ونکوور یا بیشتر بروند.

بوز که اکنون به عنوان هماهنگ کننده برنامه جوانان با گالری هنری Kamloops کار می کند، گفت: “این خیلی دور است – این حرکت بسیار بزرگی از ذخایر است.” “بچه های شهرهای کوچک نمی خواهند به شهر بروند – آنها را می بلعد.

“حالا من نمی توانم باور کنم که آنها این کار را انجام می دهند [cancellation] – مسخره است.”

طبق TRU، پرونده برای پایان دادن به یک برنامه دانشگاهی باید به مجلس سنا و هیئت رئیسه دانشگاه ارائه شود و حداقل باید یک جلسه تشکیل شود که در آن افراد متاثر از تصمیم، از جمله دانشجویان و مربیان، بتوانند نظرات خود را بیان کنند. .

McCutcheon به Kamloops This Week گفت که این مراحل بعدی قرار است در شش ماه آینده انجام شوند.